Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: در سال جاری ۱۲۰درصد سرقت‌های داخل استان کشف شده و این در حالی‌ست که سال گذشته این آمار ۱۱۱درصد بوده و شاهد افزایش عملکرد ۹درصدی کشف سرقت‌ها هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، چند روزی است که فضای مجازی اذهان عمومی مردم استان کردستان به ویژه مردم شهر سنندج را با بارگذاری ویدیو‌هایی از سرقت اتومبیل مشوش کرده و باعث نگرانی مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین باره و برای اطلاع از وضعیت این سرقت‌ها و اطلاع‌‍رسانی به مردم، «سرهنگ عبدالله فاتحی» رئیس پلیس آگاهی کردستان ظهر امروز در بازدید از خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در اجرای طرح نوروزی که از 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه سال جاری ادامه داشت با تلاش نیروی انتظامی شاهد کاهش 11 درصدی سرقت‌های انجام شده در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته در کردستان بودیم.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی جدا از گشت‌های محسوس، گشت‌هایی را به صورت نامحسوس در مناطق شلوغ و پر ازدحام از وقوع جرائمی همانند سرقت جلوگیری می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی کردستان از کشف 120درصدی سرقت‌های داخل استان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این آمار در سال گذشته 111درصد بود و شاهد افزایش عملکرد 9درصدی کشف سرقت‌ها در کردستان هستیم.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم با نیروی انتظامی و پلیس آگاهی باعث ایجاد این توفیقات شده است، عنوان کرد: چشم‌انداز ما ایجاد شهر و استانی ایمن در راستای  تحقق شعار سال است.

وی اظهار کرد: به طور قاطع می‌توانیم بگوییم که سرقت وسایل نقلیه نسبت به سال گذشته در استان کردستان کاهشی بوده است. 

فاتحی از انهدام باند سرقت اتومبیل در اواخر سال گذشته در کردستان خبر داد و اعلام کرد: اواخر سال 1400 باند سرقت اتومبیل بازداشت و 15 دستگاه انواع خودرو پراید مسروقه از این باند کشف شد.

وی تجهیز وسایل نقلیه به وسایل ضد سرقت را از عوامل مؤثر در جلوگیری از سرقت عنوان کرد و خطاب به شهروندان یادآور شد: برای جلوگیری از سرقت خودرو صاحب اتومبیل باید خودرو را در پارکینگ‌ها و معابر مناسب پارک کنند تا شرایط سرقت برای سارقان محیا نباشد. 

رئیس پلیس آگاهی کردستان به هشدارهای پلیسی ویژه جلوگیری از سرقت منازل نیز گریزی زد و گفت: در جلوگیری از سرقت منزل نخستین اقدام تعویض قفل‌های منزل است، در سرقت منزل و اتومبیل صاحب خانه به هیچ عنوان به وسایل منزل دست نزند تا پلیس وارد عمل شود و اثر برداری کند و از بانک اطلاعاتی خود در راستای دستگیری سارقان اقدام گند.

کاهش 35درصدی سرقت در استان کردستان/ 65 درصد از جرائم مالی کشف می‌شودطرح پیشگیری از سرقت و شناسایی سارقان در استان کردستان اجرایی می‌شود

فاتحی تأکید کرد: از مردم فهیم استان کردستان درخواست داریم تا به اطلاعات منعکس شده در بسیاری از کانال‌های اینستاگرامی و تلگرامی اتکا نکنند و مرجع اطلاع‌رسانی را خبرگزاری‌های مطمئن قرار دهند.

انتهای پیام/487/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس آگاهی کردستان استان کردستان سال گذشته سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین پهلوان دلیر از کشف ۹۳ فقره انواع سرقت در استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای برقراری نظم و امنیت جامعه و افزایش رضایتمندی شهروندان، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز توسط یگان‌های انتظامی و پلیس‌های تخصصی به مدت ۲۴ ساعت در سطح استان به اجرا در آمد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی، خاطرنشان کرد: همچنین با اشراف اطلاعاتی پلیس، ۹ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ۳ متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای اینگونه طرح‌ها، افزود: با تلاش‌های بی وقفه مأموران بیش از ۲۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۴۶ خرده فروش دستگیر شدند، همچنین ۳۱ معتاد متجاهر جمع آوری که به کمپ ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به دستگیری ۳۸۱ متهم تحت تعقیب و۳ نفر از اراذل و اوباش، گفت: این طرح امنیتی تا پایان سال ادامه دارد و پلیس برای دفاع از امنیت و آرامش مردم با تمام توان، شبانه روز تلاش می‌کند.

کد خبر 6097384

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز