Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@04:53:38 GMT

جزئیات تشکیل قرارگاه حمل و نقل و ترافیک در شهر تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۷۱۱۳

جزئیات تشکیل قرارگاه حمل و نقل و ترافیک در شهر تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران جزئیات تشکیل قرارگاه ترافیک را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره تشکیل قرارگاه حمل و نقل و ترافیک در تهران با حضور زاکانی، اظهار کرد: تشکیل این قرارگاه درخواست ما از شهردار تهران بود که وی نیز پذیرفت؛ موضوع از این قرار است که برنامه‌های کلان توسعه حمل و نقل عمومی و حمل و نقل پاک، موضوعات فرابخشی هستند و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی کشور در اجرا را می‌طلبند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به عقب‌ماندگی جدی که در زیرساخت‌های مختلف حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده لازم است سرعت و هماهنگی ویژه‌ای در کارهای مربوط به این موضوعات داشته باشیم چراکه با این روال عادی اداری و غیره کار معمولا با آن سرعتی که به دنبال آن هستیم و اقدامات تحولی که مد نظر داریم، اتفاق نمی‌افتد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: تجربه‌ای که در تشکیل قرارگاه‌ها وجود دارد بر این اساس است که در جلساتی همه عوامل ذیربط یک موضوع خاص دور هم جمع می‌شوند، تمام مشکلات حل و فصل و هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود؛ در جلسات آینده نیز مصوباتی که در حوزه هماهنگی بین بخشی اتفاق افتاده مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه قرارگاه حمل و نقل و ترافیک با این چارچوب کلی و با مروری بر برنامه‌ها، قوانین و عوامل مختلفی که در موضوعات مربوط به حمل و نقل عمومی و هوای پاک با ما همکار هستند، برگزار شد. زاکانی دستور داد لیستی از پروژه‌هایی که مربوط به توسعه این حوزه است تهیه کنیم که در همین جلسه 70 الی 80 درصد پروژه‌ها لیست شد.

شفیعی با اشاره به اینکه در جلسه نخست قرارگاه که امروز تشکیل شد مدیران عامل همه شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط در شهرداری، نماینده وزارت کشور و مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی شهرهای کشور هم حضور داشتتند، گفت: در این جلسه بازخورد خیلی خوبی در تعامل با اتحادیه اتوبوسرانی شهرهای کشور داشتیم؛ گزارشی از قراردادهایی که وزارت کشور در تأمین ناوگان اتوبوسرانی دنبال می‌کند، ارائه شد و هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا سهم شهر تهران حداکثری در نظر گرفته شود و در اولویت زمانبندی تحویل قرار بگیرد.

وی ادامه داد: موضوعات جزئی، قراردادها و موضوعات فنی مربوط به نوع اتوبوس‌ها، سوخت و تأمین آنها نیز در این جلسه بررسی و مقرر شد در جلسات آینده بسته به آنچه قرار است به عنوان موضوع محوری بررسی شود، عوامل ذیربط دعوت شوند تا با تعامل و سرعت بیشتری کارها را دنبال کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه در این قرارگاه، مسئولان مرتبط با هم حضور پیدا میکنند و فاصله آنها با یکدیگر به اندازه یک میز  است بنابراین بورکراسی‌های اداری که همیشه کار را به وقفه می‌اندازد برطرف می‌شود، درباره اینکه آیا تأثیر این جلسات از حضور شهردار در هیئت دولت بیشتر است، گفت: حضور شهردار تهران در جلسات دولت تبدیل به یکسری تعاملات و در نتیجه منجر به حضور نمایندگان آنها با رویکرد مثبت در جلسات قرارگاه می‌شود.

وی درباره دستگاه‌هایی که در جلسات قرارگاه حضور پیدا می‌کنند، گفت: لیستی از همه دستگاه‌هایی که همکارمان هستند ارائه کردیم که می‌توان به وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت صنعت، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت برنامه ریزی، سازمان محیط زیست اشاره کرد.  سایر نهاد ها نیز مانند نیروی انتظامی که در بسیاری از موضوعات با ما همکاری دارد نیز در جلسات مربوطه حاضر خواهد شد، شبکه بیمه، شبکه بانکی، رسانه ملی که تکالیف قانونی برای آنها مشخص شده، بخش خصوصی و احتمالا نمایندگانی از اتحادیه‌ها و اصناف نیز حضور در این جلسات حضور خواهند داشت.

شفیعی درباره جدیت زاکانی برای حضور در جلسات قرارگاه نیز، اظهار کرد: وی امروز با جدیت و انرژی بسیار بالایی جلسه را آغاز کرد و گفت حتما هر یک هفته درمیان جلسه قرارگاه تشکیل شود ما نیز در آن یک هفته‌ای که جلسه تشکیل نمی‌شود جلسات داخلی معاونت حمل و نقل را برای پیگیری مصوبات خواهیم داشت؛  فکر میکنم اگر این جلسات ادامه داشته باشد برکات زیادی برای موضوعاتی که به دنبال آن هستیم خواهد داشت.

اجرای طرح ترافیک بعد از ماه رمضان تا ساعت 19/ احتمال افزایش 30 درصد ترافیک در روزهای آیندهساعات اجرای "طرح ترافیک" به زمان پیش از کرونا بازمی‌گردد؟!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علیرضا زاکانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ترافیک تهران شهرداری تهران شهر تهران علیرضا زاکانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ترافیک تهران شهرداری تهران شهر تهران حمل و نقل و ترافیک تشکیل قرارگاه شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد

به گزارش قدس خراسان، جواد رجبی اول افزود: لزوم مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.
وی بیان کرد: بردسکن یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۹۰ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.
مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه فوری با حضور فرماندار شهرستان و ادارات مرتبط تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد که طی آن لازم است متقاضیان و کشاورزان به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت مراجعه کنند تا راهنمایی لازم به آن‌ها، داده و مقدمات کار آغاز شود.
رجبی افزود: مقرر شده با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار و سایر مسئولان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌هایی برگزار شود تا راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ انجام بگیرد.
به گفته وی ۴۰۰ مشترک از کل مشترکین شهرستان بردسکن را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۴۴ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید