Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:44:54 GMT

رئیس‌جمهور مستعفی یمن انصارالله را برادران خود خواند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۷۱۶۹

رئیس‌جمهور مستعفی یمن انصارالله را برادران خود خواند

رئیس جمهور مستعفی یمن برای اولین بار انصارالله یمن را "برادران" خود خواند و از آن‌ها خواست در مواضع خود بازنگری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی۲۱، عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در مراسمی در ریاض گفت: "ما از هر تلاشی برای تحقق صلح در یمن و وحدت و ایجاد کشوری با نهادهای ملی قدرتمند حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی بر لزوم اتحاد و نگاه به آینده برای احترام به خون "شهدا "و رنج و مشکلات زخمی شدگان و بازداشت شدگان تأکید کرد و" از انصارالله یمن خواست یک گروه سیاسی یمنی باشند که به آرمان‌های ملی و وحدت و دموکراسی پایبند باشند."

منصورهادی خطاب به انصارالله یمن گفت: "بیایید بر سر میز مذاکرات بنشینیم تا صلح را ایجاد کنیم. دست ما به سوی شما برای صلح فراگیر و عادلانه دراز است. ما از اینکه برادران حوثی در مذاکرات کنونی ریاض حضور ندارند متأسفیم. ما بارها و در تمام مذاکرات دستمان را به سوی آن‌ها برای صلح دراز کردیم. ما امیدوار بودیم که حوثی‌ها این درخواست از برادران در شورای همکاری خلیج( فارس) را اجابت کنند و منفعت یمنی‌ها را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند."

منصورهادی از انصارالله خواست در مواضع خود بازنگری کرده و وضعیت ملت یمن را که از جنگ رنج می‌برند، درنظر بگیرد.

وی بر لزوم بهره‌برداری از مذاکرات ریاض برای متحد کردن تأکید کرد و گفت: موفقیت مذاکرات ریاض برای همگان مهم است نه فقط برای برادران حوثی.

منصورهادی گفت: جنگ بر ما تحمیل شد و ما هیچ راهی جز صلح و توقف آن نداریم اما باید صلح براساس عدالت و برابری برای تمام یمنی‌ها باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در مراسم معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان افزود: از این پس برادران اهل سنت ما در مرکز اسلامی استان، شاهد شتاب و هماهنگی بیشتری در امور فرهنگی، مدرسه علوم دینی و مساجد خواهند بود.

آصف باصره مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: زندگی برادرانه، در کنار وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان، در کشور مثال زدنی است.

آصف باصره افزود: حرکت در مسیر رشد این وحدت، نیازمند همدلی همه جانبه است.

حجت الاسلام کاظم لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت هم گفت: جمهوری اسلامی زمینه ساز رشد و ارتقاء علمی و معنوی برادران اهل سنت است.

حجت الاسلام  لطفیان افزود: در کشور ما اعتماد به توانایی و ایده‌های برادران اهل سنت جزء اولویت‌ها است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مدیر مرکز اسلامی معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمدرضا باوقار قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • ببینید | حواشی جالب سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه