Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه خلیلی گفت: باید از شام تا سحر حداکثر استفاده از مایعات را داشت و غذا در وعده سحر کم‌نمک، کم‌چرب و کم‌شیرین باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرضیه خلیلی یک کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: ۵ گروه مواد غذایی شامل نان و غلات، میوه ها، سبزیحات، مواد پروتئینی و لبنیات باید در وعده افطار، سحر و شام گنجانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی افزود: اگر تغذیه افراد به گونه ای باشد که یکی از گروه های مذکور حذف نشود می توان سلامتی را در ماه مبارک رمضان تضمین کرد. البته میوه ها و سبزیجات به دلیل آنتی اکسیدان بالا برای تقویت سیستم ایمنی حائز اهمیت هستند. وی اظهار داشت: حذف وعده سحری اشتباه بوده و زمان روزه داری را افزایش می دهد، البته با خستگی زیاد ممکن است افراد آب بدن خود را از دست بدهند. همچنین در وعده افطار باید ضمن پرهیز از پرخوری، از غذای سبک و پر از انرژی استفاده کرد. خلیلی با اشاره به اینکه افطار با یک ماده ولرم همراه با ماده شیرین بهترین گزینه است، تصریح کرد: آب جوش با مقداری عسل یا چای کمرنگ با خرما معقول است و باید از شام تا سحر حداکثر استفاده از مایعات را داشت و غذا در وعده سحر کم نمک، کم چرب و کم شیرین باشد. وی گفت: غذاهایی مانند عدس پلو، لوبیا پلو و ... که دارای حبوبات هستند همراه با برخی سبزیجات از جمله هویج را می توان در وعده سحر استفاده کرد، همچنین باید مقداری سبزیجات در کنار وعده سحری باید باشد و از آن غفلت نکرد.     انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وعده سحر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر چهارشنبه در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروز رسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقا شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی ابراز داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این سیستم در مدار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به وضعیت شیرهای کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

غریبی در پایان از متخصصان فعال در رفع عیب و عملیاتی کردن سیستم تله‌متری گوی شناور تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 6094136

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟