Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@12:23:38 GMT

روش انتخاب سیم بکسل در صنایع

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۷۳۷۵

گستردگی در انواع و سایز های سیم بکسل بعنوان یکی از کاربردی ترین ابزار آلات در لیفتینگ بار و در اتصالات صنعتی به اندازه ای است که بیش از 10 ها هزار سیم بکسل در هند بوک ها یافت می شود. گستردگی بسیار زیاد سیم بکسل ها به سبب تنوع در سایز، متریال بکار رفته در تولید، تعداد رشته و مفتول در ساختار، نوع مغزی، نوع خواب سیم ها، نوع پروفیل مفتول در ساختار، جهت گردش رشته هاو بافت های مختلفی است که سیم بکسل ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو انتخاب سیم بکسل برای کاربری خاص می بایست با دانش بالایی از تنوع و قابلیت های هر نوع سیم بکسل و یا جایگزینی این اتصال با مطابق با دستور العمل تولید کننده ماشین آلات صورت پذیرد. پیش از اینکه به بیان روش انتخاب سیم بکسل بر حسب صنعت بپردازیم به توضیح مختصری از این فاکتور ها می پردازیم.

متریال سیم بکسل : در تولید سیم بکسل ها اغلب یا از گرید های مختلف فولاد و یا از گرید های مختلف استنلس استیل استفاده می شود. گرید های مختلف سیم بکسل شامل گرید های 1560، 1770، 1960، 2160 نمونه هایی از گرید های سیم بکسل های فولادی و سیم بکسل های استیل اغلب در گرید 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع تولید می شوند. ساختار سیم بکسل:اغلب بیان گر تعداد رشته های به هم بافته شده و تعداد مفتول در هر رشته می باشد. ساختار سیم بکسل اطلاعات مناسبی پیرامون قابلیت های سیم بکسل از جمله انعطاف را در بر دارد. نوع بافت سیم بکسل: بیانگر قطر مفتول های بکار رفته در تولید و بافت هر رشته از سیم بکسل می باشد. بافت سیم بکسل هم بر انعطاف، هم بر مقاومت کششی و سختی سیم بکسل بصورت مستقیم تاثیر می گذارد. اغلب بافت هایی چون سیل SEALE، استاندارد Standard و وارینگتون و یا بافت های ترکیبی در تولید اغلب نمونه های سیم بکسل بکار گرفته می شوند. نوع مغزی سیم بکسل: یکی از فاکتور های کیفی بسیار مهم در تولید سیم بکسل ها محسوب می شود. اغلب سیم بکسل ها یا دارای مغزی از نوع کنفی Fiber core و یا از نوع فولادی IWRC هستند. سیم بکسل های مغز کنفی انعطاق بالاتر، قیمت مناسب تر و وزن سبک تر در واحد طول دارند اما قابلیت کششی کمتری دارند. پروفیل مفتول ها: اغلب یا از مفتول های ساده با پروفیل دایره ای شکل و یا از مفتول های کامپکت در تولید سیم بکسل استفاده می شود. مفتول های کامپکت مقاومت سایشی بالاتری را برای سیم بکسل به همراه داشته و قیمت بالاتری نیز دارند. این مفتول ها بر روی سطح بیرونی سیم بکسل به شکل تخت دیده می شوند. نوع آبکاری سیم بکسل: در حالیکه سیم بکسل های استنلس استیل بصورت ذاتی در برابر زنگ زدگی مقاومت می کنند سیم بکسل های فولادی نیاز به افزایش مقاومت سطحی دارند. این فرایند گاهی بصورت آبکاری گالوانیزه و گاهی بصورت گریس کاری یا روغن کاری سطحی انجام می پذیرد. دسته بندی صنعتی سیم بکسل ها

یکی از مهندسی ترین روش دسته بندی سیم بکسل بر حسب صنایع مصرف کننده می باشد. این نوع دسته بندی دیدی مناسب به صنعت گران در انتخاب نوع سیم بکسل مصرفی، گرید و متریال مصرفی خواهد داد. بدیهی است برای انتخاب دقیق تر بر حسب مشخصات کیفی مناسب است با فروشندگان و مهندسین این زمینه مشورت داشته باشید. در زیر به دسته بندی سیم بکسل های مصرفی متناسب با نوع صنایع می پردازیم.

سیم بکسل مصرفی صنایع آسانسور: در تعلیق و اتصال کابین های آسانسور از سیم بکسل هایی استفاده می شود که به سیم بکسل الواتور یا آسانسوری شهرت دارد. این نوع سیم بکسل ها از گرید های فولادی و در ساختار 8X19 با بافتی از نوع سیل Seale و اغلب در تنسایل مقاومت کششی 1560 نیوتن بر میلیمتر مربع مصرف می شوند. سیم بکسل آسانسوری هم بصورت مغز فولادی IWRC و هم بصورت مغز کنفی استفاده می شود که در سایز های پایین 8 الی 10 میلیمتر اغلب مغز فولادی و در سایز های 10 الی 13 میلیمتر اغلب کنفی می باشد. از معتبر ترین برند های سیم بکسل آسانسوری می توان به برند گوستاولف آلمان اشاره نمود. سیم بکسل تاور کرین: این سری از سیم بکسل ها در نوع نتاب مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار پر کاربرد سیم بکسل نتاب اتصالی بر روی تاور کرین ها 19X7 و در برخی موارد 35X7 می باشد که با بافتی از نوع استاندارد و تمام فولادی مصرف می شود. سیم بکسل های نتاب اغلب در تنسایل کششی بالا 1770 و گاهی 1960 نیوتن بر میلیمتر مربع و بصورت گالوانیزه و یا روغن اندود به بازار عرضه می گردند. سیم بکسل تاور کرین در برابر گردش در هر دو جهت به سبب راستای بافت استرند و رشته های خود در هر لایه مقاومت می کند. سیم بکسل صنایع حفاری و جرثقیل: بر روی دکل های حفاری و بر روی جرثقیل های سقفی سیم بکسلی از ساختار 6 رشته سیم بکسل ها یعنی 6X19 استفاده می شود. هم نمونه های مغز کنفی و هم نمونه های مغز فولادی از این سیم بکسل ها و اغلب در تنسایل 1560 و 1770 نیوتن بر میلیمتر مربع مورد استفاده قرار می گیرند. دو نوع بافت مختلف استاندارد (با قطر برابر مفتول ها در رشته) و ساختار سیل SEALE برای بافت سیم بکسل های مصرفی در صنایع حفاری و جرثقیل استفاده می شود. سیم بکسل های اتصال اسلینگ: برای لیفتینگ بار با جرثقیل ها و ادوات لیفتینگ از سیم بکسل های فولادی اسلینگ استفاده می شود. این سری از سیم بکسل ها اغلب دارای ساختار 6 رشته بصورت 6X36, 6X37 هستند و با تنسایل مقاومت کششی 1770و 1960 مورد استفاده قرار می گیرند. بافت بکار رفته در این سری از سیم بکسل های اسلینگ در لیفتینگ بار یا استاندارد یا وارینگتون می باشد که مقاومت کششی بالایی را به همراه دارد. سیم بکسل هفت لا صنایع سبک: در صنایعی که سیم بکسل ها تحت تنش های شدیدی قرار ندارند و اغلب نقش هدایتگر، کاربری زینتی و کاربری های سبک دارند از نوعی سیم بکسل تحت نام هفت لا کنف استفاده می شود. ساختار این سیم بکسل 6X12+7FC می باشد بدین معنا که دارای 6 رشته یا استرند می باشد و در مغزی هر رشته یا استرند از الیاف کنفی استفاده شده است. این ساختار از سیم بکسل دارای وزن سبک در واحد متر و قیمت پایین تر نسبت به دیگر بافت های سیم بکسل دارد. از سیم هفت لا در صنایعی مانند مرغداری ها و همچنین بعنوان اتصال گاورنر آسانسور استفاده می شود. سیم بکسل های روکش دار: این سری از سیم بکسل ها اغلب با مغزی های فولادی با ساختار 6X19 تولید می شوند. سیم بکسل روکش دار اغلب در باشگاه های ورزشی برای جلوگیری از تماس مستقیم پوست با سیم بکسل استفاده می شود. سیم بکسل های روکش دار با دو عدد خوانده می شوند که عدد اول قطر مغزی و عدد دوم قطر خارجی آن را نشان می دهد.

منبع مقاله : تکین بکسل

منبع: الف

کلیدواژه: استفاده می شود سیم بکسل سیم بکسل مقاومت کششی دسته بندی مفتول ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ آمریکایی‌ها غاز است!

از دید غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، محمدحسین مهدوی‌زادگان در یادداشتی نوشت: دستگیری 900 دانشجو در دانشگاه‌های کالیفرنیا و تگزاس، ورود پلیس ضدشورش به حریم دانشگاه‌ها با اجازه رسمی از نهادهای قانونی قدرت در آمریکا، ضرب و جرح شدید دانشجویان توسط پلیس فدرال و وعده‌های انتخاباتی نامزدهای 2 حزب دموکرات و جمهوری‌خواه (بایدن و ترامپ) مبنی بر اخراج دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی از دانشگاه‌ها و حتی در صورت امکان خاک آمریکا، جملگی تبدیل به تیتر رسانه‌های غربی شده‌اند. از سوی دیگر، تعمیم اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا به کشورهای اروپایی، منجر به آن شده تا پلیس و نهادهای امنیتی کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، فنلاند و دانمارک نیز مواضع مشابهی علیه دانشجویان منتقد نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مطرح کرده و با وعده سخت‌ترین مجازات‌ها به خیال خود از وقوع این اعتراضات پیشگیری کنند!

1- اگر چه تونل وحشت نهادهای سیاسی و امنیتی غرب برای دانشجویان نتوانسته آنها را از مسیر انسانیت و غیرت منحرف کند اما سکوت برخی جریانات سیاسی در داخل کشورمان در قبال آنچه در آمریکا و اروپا می‌گذرد، جای بسی تأمل و البته شرم دارد!

در جریان اغتشاشات سال‌های 78 و 88 و حتی در بحبوحه زمانی فتنه‌ای که سال 1401 با محوریت و مدیریت پشت پرده فمینیست‌های دوآتشه جریانات ضدانقلاب و برانداز داخلی و خارج‌نشین شکل گرفت، برخی احزاب اصلاح‌طلب و در راس آنها حزب اتحاد ملت به رهبری آذر منصوری (رئیس خودخوانده جبهه اصلاحات) بدترین و سخت‌ترین مواضع ممکن را در اتهام‌زنی به نظام جمهوری اسلامی و ساختار حقوقی و امنیتی جاری در آن اتخاذ کرده و از هم‌افزایی با جریان‌های ضدانقلاب مانند سلطنت‌طلبان و منافقین تروریست ابایی نداشتند. آنها مدعی بودند به قداست حریم دانشگاه اعتقاد عمیق دارند و دانشجو آزاد است هر گونه می‌خواهد رفتار کرده و شعار دهد و کسی نیز نباید جلودار آن باشد. در این مجال قصد نقد این رویکرد و تفکر را نداریم اما سوال اساسی این است: اگر دانشگاه دارای چنین قداست ذاتی و حریم محکمی است، چرا هم‌اکنون از اردوگاه‌های رسانه‌ای روشنفکر و غرب‌زده داخلی صدایی در حمایت از دانشجویان آمریکایی و اروپایی مخالف نسل‌کشی کودکان فلسطینی مشاهده نمی‌شود؟!

2- صورت‌مساله مشخص است: از دید این غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت(!) به نظر می‌رسد خط قرمز اصلاح‌طلبان نه آزادی است، نه دانشگاه، نه آزادی بیان، بلکه این قداست(!) آمریکاست که خط قرمز آنها در تحلیل‌ها و گفتارهای رسانه‌ای و حزبی محسوب می‌شود! سکوت بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب در قبال اعتراضات غیرتمندانه دانشجویان آمریکایی و اروپایی، جلوه‌ای از بدیهیات حاکم بر تفکر و مانیفست حزبی و دستور‌العمل سیاسی این گروه‌هاست. در اینجا ما با نوعی پارادوکس مدیریت شده مواجه هستیم که در آن رفتارها و ارزش‌ها اصالت نداشته و این ساختارها هستند که حسن یا قبح یک رفتار یا گفتار را تعیین می‌کنند. گویا نظریه «ساختار - بازیگر» که توسط کنت والتز بر مبنای نگاه نئورئالیستی وضع شده، تبدیل به یک الگوی ثابت ذهنی و تحلیلی در میان اصلاح‌طلبان و حامیان فتنه شده است! جایی که ساختار نسبت به بازیگران اصالت داشته و بازیگرانی که نخواهند در قالب آن بگنجند، جایی در آن ندارند.

آنگونه که اصلاح‌طلبان  تندرو و روشنفکران غرب‌زده نسبت به ساختار جاری قدرت در غرب ارزش و احترام قائل هستند، خود شهروندان و حتی برخی سیاستمداران غربی نیستند! پلیس فدرال و دیوان عالی آمریکا، در این نگاه مسموم دارای ارزش هستند زیرا متعلق به ساختار قدرت در غرب هستند؛ آنها می‌توانند هزاران دانشجو را سرکوب کرده و آنها را تا آنجا که می‌توانند ضرب و جرح کنند و بعد هم با تحسین مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر روبه‌رو شوند. این همان سیکل معیوبی است که ورودی و خروجی آن هر 2 بر اساس «غرب‌پرستی» به جای «بها دادن به اصالت‌ها و ارزش‌ها» در آمریکا و اروپا شکل گرفته و البته، از سوی جریانات واداده داخلی نیز مورد کرنش و احترام واقع می‌شود.

منبع:‌ وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • تصاویری باورنکردنی از بکسل کردن خودرو توسط شیر‌ها (فیلم)
  • لرستان بارانی می‌شود
  • یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • پمپ هیدرولیک
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور