Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@01:16:43 GMT

راه اندازی مجهزترین بخش آی سی یو (ICU) در منزل

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۷۴۷۸

راه اندازی مجهزترین بخش آی سی یو (ICU) در منزل

امروزه یکی از مهمترین و پیچیده ترین اقدامات درمانی که برای بیمارانی که نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند... - اخبار بازار -

امروزه یکی از مهمترین و پیچیده ترین اقدامات درمانی که برای بیمارانی که نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند،تجهیز کردن و  راه اندازی بخش آی سی یو در منزل  است و با انجام این اقدام،کمک شایانی برای بیمار و همراه بیمار خواهد بود که به آن اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی ICU در منزل چه مزیت هایی دارد؟

شما دقدقه ی دوری از بیمارتان را ندارید و خیالتان راحت هست که بیمارتان در یکی از اتاق های منزل توسط بهترین تجهیزات پزشکی و کادر درمان مجرب حمایت خواهد شد.هزینه ی مراقبت از بیماران درمنزل حتی بیماران ICUبا هزینه بستری بیمارشما در بیمارستان قابل مقایسه نیست و در منزل بسیار کمتر خواهد بود.سطح مراقبتی و پرستاری از بیمارشما در منزل بسیار بالاتر از سطح مراقبتی در بیمارستان است به این دلیل که نرس(پرستار)درمنزل شما،اقدامات پرستاری را برای فقط بیمار شما انجام می دهد ولی در بیمارستان پرستار در بهترین حالت اقدامات پرستاری چندین بیمار را انجام خواهد داد.وقتی بیمار شما درمنزل با وجود کلیه ی امکانات به روزتحت درمان است،دیگر ازعفونت های بیمارستانی که امروزه یکی ازمشکلات  عمده در تمامی بیمارستان های خصوصی و دولتی است و جان بسیاری از بیماران را به خطر می اندازد به دور خواهد ماند و روند درمانی بهداشتی بیمارتان درمنزل با سرعت بسیار بهتری انجام خواهد شد.یکی از مشکلاتی که بیماران بستری در بیمارستان خصوصآ کسانی که به مدت طولانی در بیمارستان تحت مراقبت هستند،بهم خوردن حالت روحی روانی بیمار است.هنگامی که بیمار ادامه ی درمانش در منزل و درکنار خانواده اش(با رعایت کردن نکات ایزوله و نکات بهداشتی)صورت می گیرد،از نظرعاطفی بسیار حمایت می شود و در روند درمان بسیارموثر خواهد بود.اگربیمار شما درمنزل بستری باشد،از نظر تغذیه نیز بسیار بهترکالری دریافت می کند و غذاهای مقوی تری را دریافت می کند که همین تغذیه مناسب بیمار شما را از نظرابتلا به زخم بسترحمایت و محافظت خواهد کرد و درمان بیماری زودتر و سریعتر انجام خواهد شد لذا از نظر استحمام نیز بیمارتان یک روز در میان حمام می شود.

مهمترین تجهیزات پزشکی که جهت راه اندازی بخش ICU در منزل مورد استفاده قرار می گیرد چیست؟

دستگاه اکسیژن ساز:  دستگاه اکسیژن ساز  دستگاهی کمک تنفسی است که اکسیژن 21 درصد محیط اطراف بیمار را به اکسیژن با خلوص 94 درصد تبدیل میکند و به بیمار تحویل می دهد.مکانیسم تبدیل اکسیژن به خلوص بالاتر به این صوت است که پودری داخل این دستگاه وجود دارد و با اکسیژن محیط 21دصد واکنش نشان میدهد و به اکسیژن 94 درصد تبدیل میگردد.این دستگاه اکسیژن ساز برقی است ونیاز به شارژ کردن روزانه ندارد و می تواند 24 ساعته به بیمار اکسیژنرسانی کند.اکسیژن ساز دارای فیلتر آنتی باکتریال است و اکسیژنی که به بیمار تحویل میدهد کاملا بهداشتی می باشد.

 

دستگاه ونتیلاتور: دستگاه ونتیلاتور  یک دستگاه کمک تنفسی بسیار قوی است و در بیمارانی که قادر به برقراری تهویه کافی ریه‌ها و تبادلات گازی نمی‌باشند، یا مبتلا به نارسایی تنفسی می‌باشند استفاده می‌شود. هدف از استفاده دستگاه تهویه مکانیکی، درمان بیماری های ریوی نیست بلکه هدف، حمایت از سیستم تنفسی می‌باشد تا زمانی که خود ریه‌ها توانایی لازم برای انجام مناسب تهویه و تبادلات گازی را کسب کنند.

 

تخت بیمارستانی:تخت برقی بیمارستانی خانگی یکی دیگر از تجهیزات پزشکی است که برای راه اندازی آی سی یو ICU در منزل بسیار مهم است و چون بیمار روی آن قرار می گیرد باید استاندارد های لازم را داشته باشد تا پرستار بتواند اقدامات مراقبتی بهداشتی را به نحو احسن برای بیمار به اجراء بگذارد. تخت بیمارستانی گاهآ برای بیمارانی که در منزل تحت مراقبت و پرستاری هستند،مورد استفاده قرار می گیرد.تخت بیمارستانی به گونه ای طراحی شده است که بیمار کاملآ در رفاه باشد و کادر درمان اعم از پرستار و پزشک نیز بتوانند بهترین خدمات درمانی و مراقبتی را به بیمار ارائه دهند.

 

دستگاه مانیتور علائم حیاتی: یکی از مهمترین تجهیزاتی که در راه اندازی بخش ICU در منزل مورد استاده قرار می گیرد دستگاه مانیتور علائم حیاتی است.مانیتورینگ علائم حیاتی جهت نمایش سیگنال های حیاتی بیمار مثل فشار خون،تعداد تنفس بیمار،میزان اکسیژن خون شریانی بیمار یا همان spo2،ریتم قلبی بیمار و تعداد ضربان قلب بیمار را در بخش های مراقبت های ویژه NICU,ICU و CCU، اورژانس و اتاق های عمل نشان میدهد و به عنوان یکی از تجهیزات ضروری و لازم به کار می‌رود.تشک مواج: تشک مواج،فشار متناوب هوا را از طریق پمپی که در کنار آن قرار دارد و به آن متصل می گردد،به داخل کانال ها و سلول های تشک مواج می فرستد و از این طریق فشار نواحی پر فشار را کم کرده و از زخم بستر جلوگیری می کند.تشک مواج برای تسکین زخم بستر و یا جلوگیری از ایجاد زخم های ناشی از استراحت طولانی مدت در بستر طراحی شده است.تشک مواج دارای کانال‌ها و یا سلول هایی است که توسط پمپ مخصوص پراز هوا می شود و به طور متناوب،تشک مواج پر شده و خالی می شود تا وزن را از نواحی خاصی که تحت فشار بوده و مستعد ایجاد زخم بسترهستند،برداشته شود.دستگاه ساکشن ریه:دستگاه ساکشن پزشکی،دستگاهی است که با مکانیسم ایجاد فشار منفی جهت تخلیه ی ترشحات راه هوایی و خون و مایعات موجود در محل جراحی و…. مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود ساکشن در بیهوشی و و بخش های مراقبت ویژه و سایر بخش‌های درمانی بسیار ضروری بوده و بایستی همواره این دستگاه چک شده و از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمود.

سخن پایانی

در صورتی بیمارتان نیاز به مراقبت ویژه و طولانی مدت در منزل دارد،بهترین اقدام کمک کننده به شما و بیمارتان تجهیز بخش آی سی یو در منزلتان است تا با این کارهم هزینه های خود را نسبت به بیمارستان بسیار کاهش دهید و هم آرامش خاطر را به خود و بیمارتان هدیه داده و روند درمانی بیمارتان را سرعت ببخشید.شما برای راه اندازی آی سی یو درمنزل می توانید با شماره های 02165862016 و09126823070 که متعلق به شرکت تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال است،تماس گرفته تا کارشناسان مجرب ما سریعآ جهت تجهیز  ICU در منزلتان اقدام کنند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی قرار می گیرد برای بیمار راه اندازی اکسیژن ساز طولانی مدت بیمار شما ICU در منزل تشک مواج آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود

ایسنا/فارس در سفر استاندار فارس به شهرستان جویم، کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در شورای اداری شهرستان جویم که همزمان با سفر استاندار فارس برگزار شد، گفت: ناحیه صنعتی جویم در زمینی به مساحت ۳۲هکتار ایجاد می‌شود.

سیدمسعود عظیمی با بیان اینکه ایجاد ناحیه صنعتی جویم از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرارگرفت و در دور دوم سفر ریاست جمهوری نیز مصوب شده است، افزود: در این مدت استعلامات اصلی این ناحیه صنعتی اخذ و ناحیه صنعتی جویم در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسید.

وی با تصریح اینکه تعادل و توازن‌بخشی در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از برنامه‌های راهبردی این شرکت است،  افزود: با توجه به اینکه شهرستان جویم از شهرستان‌های نوپای استان است، تمام تلاش خود را برای تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی به‌کار خواهیم بست.

عظیمی با بیان اینکه با راه‌اندازی ناحیه صنعتی جویم شاهد جذب سرمایه‌گذار، توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود، گفت: برای راه‌اندازی ناحیه صنعتی، تأمین زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز و جاده دسترسی از نیازهای اساسی است که بر اساس قانون باید توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان تامین شود.

وی با یادآوری اینکه در راه‌اندازی این  ناحیه صنعتی باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند تا زیرساخت‌های آن به سرعت احداث شود، ادامه داد: با توجه به قرارگیری شهرستان جویم در محور ترانزیتی جنوب و موقعیت این ناحیه صنعتی در جوار این بزرگراه و همچنین ظرفیت‌های موجود در شهرستان بتوانیم شاهد تسریع در راه‌اندازی این ناحیه صنعتی و جذب سرمایه‌گذار باشیم.

به گزارش ایسنا، در جلسه شورای اداری شهرستان جویم که به ریاست استاندار فارس برگزار شد مقرر شد، اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان حداکثر  ظرف مدت ۷ ماه نسبت به ایجاد مسیر دسترسی ناحیه صنعتی اقدام و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز  نسبت به اختصاص اعتبارات طرح اقدام کند.

همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین ۵ لیتر بر ثانیه آب به همراه خط انتقال، تخصیص ۷ مگاوات برق از پست و اجرای خط انتقال برق، تأمین ۵۰۰۰ متر مکعب بر ساعت گاز و اجرای خط فیبر نوری تا ورودی ناحیه صنعتی جویم و تحویل و تحول و انتقال سند اراضی  اقدامات لازم را انجام و به‌صورت هفتگی گزارش پیگیری اقدامات خود را به استانداری فارس اعلام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس