Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش‌ها درباره قتل‌های صورت گرفته در شهر بوچا، خارج از کی‌یف، وعده تحریم‌های بیشتر غرب را علیه مسکو داده است.

اندی استون، سخنگوی متا گفت: «سیستم‌های خودکاری که تصاویر خشونت‌آمیز را در فیسبوک و اینستاگرام اسکن می‌کنند، مسئول مسدود کردن هشتگ‌هایی در خصوص بوچا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در توییتر نوشت: «این به طور خودکار به دلیل محتوای گرافیکی که افراد با استفاده از این هشتگ‌ها ارسال می‌کردند، اتفاق افتاد. وقتی دیروز از موضوع مطلع شدیم، به سرعت برای رفع انسداد هشتگ‌ها اقدام کردیم.»

فیسبوک و اینستاگرام اجازه ارسال محتوای گرافیکی و خشونت‌آمیز را زمانی می‌دهند که برای افزایش آگاهی در مورد نقض احتمالی حقوق بشر به اشتراک گذاشته می‌شود، اما اگر محتوای آن به شدت صریح باشد یا درد و رنج را جشن می‌گیرد، آن را حذف می‌کند.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی همچنین برچسب‌های هشداری را به برخی از پست‌های گرافیکی اضافه می‌کند که کاربران باید قبل از دیدن تصاویر روی آنها کلیک کنند.

گروه‌های حقوق بشر از رویکرد متا برای حذف محتوای خشونت‌آمیز در طول درگیری‌ها انتقاد کرده‌اند و می‌گویند که پاکسازی داده‌ها از سرورهایش پس از ۹۰ روز منجر به حذف شواهد حیاتی جنایات جنگی می‌شود.

لحظه به لحظه با آخرین گزارش‌ها و تصاویر جنگ روسیه - اوکراین

استون گفت که متا در حال بررسی راه‌هایی برای حفظ این نوع و انواع دیگر محتوا در صورت حذف آن است؛ به‌ویژه در رابطه با جنگ در اوکراین.

روسیه هرگونه اتهام مرتبط با قتل غیرنظامیان را رد کرده و آن را داستان‌پردازی برای تخریب دانسته است.

کد خبر 667880 برچسب‌ها روسیه - اوکراین روسیه اینترنت - اینستاگرام اینترنت - فیسبوک اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین روسیه اینترنت اینستاگرام اینترنت فیسبوک اوکراین خشونت آمیز هشتگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کاخ سفید تائید کرد که مخفیانه ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را آغاز کرده است. این خبر چند روز پس از آن علنی شد که کنگره آمریکا با اختصاص بسته ۶۱ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین موافقت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین