Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم صابریون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همه ما به ویژه خادمان مردم در ستاد امر به معروف وظیفه داریم با مرور و بازخوانی روایات در مورد ماه رمضان برای یکدیگر و عمل به آنها زمینه سازی لازم برای تجلی بهتر و بیشتر روزه‌داری را در برنامه‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان همین بس که نبی مکرم اسلام به نقل از خداوند متعال می‌فرمایند «قَالَ تَعَالَى الصَّوْمُ لِی وَ أَنَا أَجْزِی بِهِ» «روزه براى من است و من خود جزاى آن می‌شوم و جزاى آن را می‌دهم» و چه چیزی بالاتر از اینکه خداوند خود تضمین دهد که جزای روزه‌دار را بپردازد.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان خاطرنشان کرد: نخبگان اساتید و روحانیون وظیفه دارند با نقل روایات وارده و شرح آن برای مردم زمینه‌ساز تجلی حداکثری این نعمت بزرگ الهی باشند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم با برنامه‌ریزی و تسهیل‌گری در عرصه احیاء فریضتین و استفاده از متخصصان امر بیشترین بهره را از این موضوع ببرد.

وی با بیان اینکه روزه‌خواری از نظر شرعی، اخلاقی و قوانین جمهوری اسلامی کاری ناپسند و از مصادیق منکر در جامعه است یادآور شد: تک‌تک افراد جامعه وظیفه دارند با این منکر برخورد جدی داشته باشند به طوری که امام صادق(ع) می‌فرمایند «هر کس یک روز ماه رمضان را بدون عذر بخورد، روح ایمان از او جدا می‌شود.»

صابریون در ادامه بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد جدید و طبق قانون و دستورالعمل‌ها وارده در نظر دارد از طریق گروه‌های احیاگر، مطالبه‌گر و تشکیل شوراهای امر به معروف مساجد، محلات، هیات و اصناف؛ اقشار مختلف مردم را فعال‌تر از پیش کرده تا بتواند این فریضه الهی را احیاء کند.

وی با تأکید بر اینکه در ایام ماه مبارک رمضان نیز از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطالبه‌گر و احیاگر ستاد، مجموعه‌های مردمی و نیروهای مقاومت بسیج برای تذکر لسانی در روزه‌خواری حداکثر بهرمندی را داریم ادامه داد: البته در کنار این موضوع؛ از ظرفیت‌های قانونی و قضایی برای افرادی که به تذکر لسانی گوش ندهند و در انجام این منکر لجاجت داشته باشند بهره خواهیم جست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان تأکید کرد: در این راستا تاکنون بیش از چندین جلسه در سطوح مختلف مسؤولان، گروه‌های جهادی و مطالبه‌گر با موضوع ماه مبارک رمضان برای هماهنگی بیشتر ظرفیت‌های مردمی برگزار شده  است.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان قضایی و نیروی انتظامی نیز در سال‌های گذشته بارها متذکر شده‌اند روزه‌خواری در ملاء عام جرم بوده و باید با مجرمان برخورد صورت گیرد تصریح کرد: باید با بسترسازی لازم تبلیغات محیطی، نصب بنر در تفرجگاه‌ها و مبادی ورودی شهرها ضمن آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه روزه‌خوار را به قبح عمل ناپسند خود آشنا و نهی از منکر کرد.

صابریون با تأکید بر اینکه در این راستا دست یاری به سوی تشکل‌های مذهبی، روحانیون و گروه‌های مطالبه‌گر دراز می‌کنیم در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری تا نسبت به منکرات این چنینی بی‌تفاوت نباشند اظهار کرد: با آن عده از کسانی که در روزه‌خواری خویش در ملاء عام لجاجت داشته باشند و به تذکرهای آمران به معروف توجه نکنند قطعاً برخورد قضایی لازم نیز صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا دستگاه قضایی استان با تشکیل شعبه ویژه تمهیدات لازم را برای اجرای مواد قانونی مرتبط با این موضوع را اندیشیده است گفت: رویه ستاد بر این بوده که با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و تربیت صحیح آمران به معروف وظایف خود را بطور کاملا تخصصی و علمی پیش ببرد.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان از برگزاری چندین دوره آموزشی در این راستا خبر داد و با بیان اینکه و در سال جدید هم با برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام موضوع آموزش را با نگاه دقیق‌تری پیگیری و اجرایی می‌کنیم به برنامه‌های ایجابی چون ماه خوب، حال خوب، طرح تخصصی ماه مبارک، مسابقه کتابخوانی، طرح حضور با هدف جلوگیری از علنی شدن مظاهر روزه‌خواری و سایر منکرات، پویش رسانه‌ای حال خوب، ماه خوب به منظور انتشار فعالیت‌های گروه‌های جهادی و مردمی در عرصه‌های مختلف خدمات اجتماعی، امیدآفرینی و نشاط اجتماعی و فرهنگسازی با محوریت مساجد محلات، هیأت حسینی و بسیج اشاره کرد.

انتهی پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد امر به معروف روزه خواری ستاد امر به معروف و نهی از منکر ماه مبارک رمضان روزه خواری مطالبه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشست فعالان جهادی و مردمی عرصه آبادانی و پیشرفت به همت دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی و با حضور مدیران ۵۰ گروه‌ جهادی و مردمی برگزار شد. حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران در ابتدای این نشست به نقش آفرینی گروه‌های جهادی و مردمی در جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت.

وی ظرفیت عظیم گروه‌های جهادی و مردمی را در جهش تولید دارای اهمیت مضاعف دانست و اشاره کرد: این گروه ها با توجه به تعددشان و پوشش دهی مناسب مناطق کمتر برخوردار به عنوان حلقه های میانی می توانند نقش آفرینی جدی برای مشارکت مردم در تولید با توجه به ظرفیت های بومی داشته باشند.

شکری، همچنین به توانمندی های شرکت های دانش بنیان به عنوان پشتیبانی کننده در جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار تاکید و بیان کرد: تعامل دو گروه بزرگ مردمی یعنی شرکت های دانش بنیان و گروه های جهادی امر مهم و ضروری برای جهش تولید است.

مدیر برنامه ملی آبادیران همچنین «معرفی شرکت‌های دانش بنیان به گروه‌های جهادی و مردمی»، «تعامل با گروه‌های جهادی و مردمی و کمک به احصای ظرفیت‌های بومی» و «بسترسازی به همرسانی شرکت های دانش بنیان و گروه های مردمی» را نقش برنامه ملی آبادیران در جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

وی در ادامه بر سهم و جایگاه گروه های جهادی در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران متمرکز شد و گفت: در این نمایشگاه، دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد که طرف عرضه ظرفیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور و طرف تقاضا نیازمندی‌ها و ظرفیت مناطق کمتر برخوردار هدف گروه های جهادی و مردمی است.

از این رو، به گفته او، حضور گروه های جهادی و مردمی در نمایشگاه ملی آبادیران بستر مناسبی را برای اعلام و رفع نیاز مناطق کمتر برخوردار فراهم آورده است.

شکری در ادامه به شرایط ثبت‌نام و حضور گروه‌های جهادی در دومین نمایشگاه ملی آبادیران پرداخت و افزود: گروه‌های جهادی و مردمی به شرط احصاء و اعلام دقیق چالش‌ها و ظرفیت‌های دقیق مناطق کمتربرخوردار می‌توانند به صورت رایگان در نمایشگاه غرفه داشته باشند.

مدیر برنامه ملی آبادیران در پایان به نمونه هایی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور اشاره کرد که از آن جمله می توان به تصفیه و سالم سازی آب شرب روستاها و مناطق کمتر برخوردار با دستگاه تصفیه آب پرتابل، الگوهای تدوین اسناد پیشرفت منطقه ای مبتنی بر ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، ایجاد اشتغال پایدار و کوچک مقیاس و ایجاد اقامتگاه‌های سریع در بحران‌های طبیعی، ساخت سریع و ارزان سکونت‌گاه و ساخت مدارس مناطق روستایی اشاره کرد.

همچنین رضا غلامزاده، جانشین معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی ضمن بیان اهمیت بهم‌رسانی گروه های جهادی و مردمی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ایجاد بستر مناسب و تخصصی که از ظرفیت و توانمندی گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به صورت همزمان آگاهی و اطلاع دارد در محقق شدن اهداف برنامه ملی آبادیران نقش اساسی ایفا می کند.

وی در پایان آمادگی خود را برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان بسیج دانشجویی برای تسهیل و هموارسازی این مسیر اعلام کرد.

کد خبر 6094090 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم