Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر احزاب اپوزیسیون دولت پاکستان مدعی شد که بطور رسمی هیچ نامه‌ای را از رئیس جمهور این کشور برای معرفی گزینه خودمان برای تعیین «نخست وزیر سرپرست» دریافت نکرده‌ایم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهباز شریف» رهبر احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شد که تاکنون بطور رسمی هیچ نامه‌ای را از «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان جهت معرفی گزینه خود برای تعیین نخست وزیر سرپرست دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «داون نیوز»، رئیس حزب مسلم لیگ (نواز) امروز (سه‌شنبه 16 فروردین) به رسانه‌ها گفت: هم اکنون که در حال صحبت کردن هستم، هیچ نامه‌ای را بطور رسمی از رئیس جمهور علوی دریافت نکرده‌ام.

این درحالی است که روز گذشته دفتر ریاست جمهوری پاکستان در توئیتر نسخه‌هایی از نامه‌های نوشته شده به عمران خان و شهباز شریف را به اشتراک گذاشت که از آن‌ها خواسته بود تا گزینه‌های مورد نظر خود را برای پست نخست وزیری موقت پیشنهاد کنند.

در این نامه آمده بود که پس از انحلال پارلمان، نخست وزیر سرپرست پاکستان مطابق قانون اساسی این کشور در مشورت رئیس جمهور با نخست وزیر فعلی (عمران خان) و رهبر اپوزیسیون (شهباز شریف) تعیین خواهد شد.

احزاب اپوزیسیون: ارتش پاکستان موضع خود را درباره «توطئه خارجی» مشخص کندکمیسیون انتخابات پاکستان: برگزاری انتخابات طی 3 ماه امکانپذیر نیستتعویق تصمیم دادگاه عالی پاکستان درباره سرنوشت عمران خان

در این بیانیه همچنین آمده بود که اگر دو طرف طی 3 روز پس از انحلال پارلمان برای تعیین نخست وزیر سرپرست به توافق نرسند، هرکدام باید دو نامزد را به کمیته‌ای ویژه برای تصمیم گیری در این باره معرفی کنند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ریاست جمهوری پاکستان، این کمیته توسط رئیس پارلمان تشکیل شده و شامل 8 نفر از اعضای پارلمان، یا سنا، یا هر دو است که باید از خزانه‌داری و اپوزیسیون بطور برابر نماینده داشته باشد و این نمایندگان را نیز باید نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون معرفی کنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان نخست وزیر سرپرست رئیس جمهور هیچ نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • رئیس جمهور ساعاتی قبل به تهران بازگشت
  • رئیس‌جمهور به کشور بازگشت