Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@15:26:42 GMT

کمیسیون داده‌ها و اطلاعات ملی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۷۶۹۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور اجرای سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان شورای عالی فضای مجازی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی را به کمیسیون دوام ارتقاء دادند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی با ۱۶۲ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه با ماده (۳) این طرح موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ماده ۳ این طرح آمده است: به‌منظور اجرای سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان شورای عالی فضای مجازی در داده و اطلاعات ملی و نظارت و مدیریت بر نحوه نگهداری، پردازش، دسترسی، یکپارچه‌سازی، امنیت و به‌ویژه تبادل و به اشتراک‌گذاری داده و اطلاعات ملی "کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی" مصوب شورای عالی فضای مجازی به «کمیسیون داده‌ها و اطلاعات ملی» که به اختصار کمیسیون دوام نامگذاری می‌شود ارتقا می‌یابد.

همچنین در تبصره ۱ طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی آمده است: ترکیب اعضا و نحوه اداره کمیسیون دوام به تصویب شورای عالی فضای مجازی می‌رسد.

بر اساس تبصره ۲ این طرح؛ کمیسیون دوام مکلف است گزارش‌های عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌های مشمول این قانون را هر سه ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.    بیشتر بخوانید: قالیباف: جهان اسلام بیش از هر زمانی به معارف اسلامی نیاز دارد

انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس محمدباقر قالیباف فضای مجازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس محمدباقر قالیباف فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی داده ها و اطلاعات ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسرو غفوریان کیست؟

انتشار فیلمی از اعترافات خسرو عفوریان که به لحاظ چهره شباهت بسیار زیادی به مهران غفوریان دارد مبنی بر اینکه کارمند ساواک در دوران پیش از انقلاب اسلامی بوده است، با حواشی فراوانی در فضای مجازی رو به رو شد.

به گزارش تابناک- بر اساس این فیلم این فرد مدعی است که سابق بر این عضو ساواک بوده و پس از انقلاب اسلامی از گذشته خود ابراز ندامت می کند.

بر اساس اطلاعات موجود خسرو غفوریان پس از آزادی از زندان فوت می کند.

عبدالرضا داوری یکی از فعالان فضای مجازی مدعی شده است که خسرو غفوریان پدر مهران غفوریان است.

همچنین از مهران غفوریان دست نوشته و تصویری وجود دارد که نشان می دهد او برای پدرش به نام خسرو غفوریان دلنوشته منتشر کرده و نیز بر سر مزار او حاضر شده است.

بر اساس این گزارش هنوز مهران غفوریان در این خصوص توضیحاتی ارائه نکرده است.

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی