Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران از رایزنی‌های ایران و امریکا برای انجام بازی تدارکاتی پیش از قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر خبر داد.

محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با «ایران‌آنلاین» در خصوص تصمیمات پیش رو برای انجام بازی‌های تدارکاتی تا پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر گفت: قاعده بر این است که بعد از قرعه‌کشی، سرمربی تیم ملی نیازهای تیم را از شرایط بازی‌ها تا کمپ‌ها و اردوها به فدراسیون اعلام کند و هماهنکی‌های لازم جهت آماده‌سازی هرچه بهتر تیم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی این اعلام نیاز تا هفته آینده صورت گرفته و تا 2 هفته دیگر هم تصمیم‌ نهایی برای کم و کیف بازی‌های تدارکاتی اجرایی می‌شود از این رو نمی‌توان با قطعیت در مود جزئیات بازی‌های تدارکاتی ایران صحبت کرد، اما با توجه به رایزنی‌هایی که پیش از برگزاری مراسم قرعه‌کشی انجام شده بود و گمانه‌زنی‌هایی که وجود دارد، می‌توان به تیم‌هایی اشاره کرد که احتمال انجام بازهای‌های تدارکاتی با آنها وجود دارد‎.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران در تشریح این شرایط گفت: در حال حاضر این احتمال وجود دارد که بازی‌های تدارکاتی خردادماه در دوبی و دوحه برگزار شود و با توجه به اینکه در آن مقطع، دوبی تعطیلات 2 هفته‌ای فیفادی را در پیش دارد، انتظار انجام 4 بازی تدارکاتی را در آنجا داریم. البته هنوز قرارداد رسمی منعقد نشده است، اما می توان دوبی و دوحه را به عنوان مقصد اردویی تیم ملی در نظر گرفت. همچنین تلاش‌هایی هم برای انجام بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل صورت گرفته است. در مورد سایر تیم‌ها هم بستگی به انتخاب تیم چهارم (برنده بازی اوکراین و اسکاتلند و ولز) دارد اما بر اساس پیش‌بینی‌ها، رایزنی‌هایی برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ایرلند، ولز و نیوزلند صورت گرفته است.

محمد جماعت همچنین از مذاکرات سازنده‌ای خبر داد که ایران پیش از قرعه‌کشی جام جهانی، با تعدادی از کشورها انجام داده بود و تصریح کرد: «پیش از قرعه‌کشی، ایران توافقات اولیه‌ای را برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های فوتبال کشورهای امریکا، افریقا و امریکای جنوبی صورت داده بود‏، اما حالا که از میان این کشورها قرعه ایران تنها به امریکا خورده است باید در مورد سایر بازی‌های تدارکاتی رایزنی‌های اثربخشی را ترتیب داد.»

نکته قابل تامل در این میان تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران است که انجام بازی‌های تدارکاتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تبعات و دشوارهایی را به تیم ملی فوتبال ایران تحمیل می‌کند که سایر کشورهای شرکت کننده در جام جهانی از آن مستثنی هستند. در این بین همراهی‌های دولت و وزارت امور خارجه به عنوان دو نهاد متولی بسبار تاثیرگذار، نقش پررنگی در تسهیل شرایط برگزاری بازی‌های تدارکاتی موثر به منظور آمادگی هرچه بیشتر تیم برای خواهد داشت.
به همین منظور «جماعت» تاکید کرد؛ بدون شک نقش وزارت امور خارجه کشور و از آن بالاتر نهاد دولت، در بهبود روند بازی‌های تدارکاتی بسیار با ارزش است؛ موضوع با اهمیتی که نمود آن را در دولت محمود احمدی‌نژاد شاهد بودیم و طی مذاکرات دولت وقت با رئیس جمهور وقت برزیل‏، ایران توانست با تیم برزیل بازی تدارکاتی انجام دهد.

در همین راستا مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین به جلسه روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال اشاره کرد که به مجموعه تصمیم‌هایی ختم شد تا امیدواری فدراسیون فوتبال را برای تعامل با وزارت امور خارجه و همچنین انجام رایزنی‌هایی در سطح بالا با هدف بسترسازی مناسب برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی با کشورهای همسو  بالاتر ببرد.

    در پایان هم محمد جماعت در مورد تعداد بازی های تدارکاتی که تیم ملی ابران می‌تواند ترتیب دهد اینطور توضیح داد: در فیفادی انجام بیشتر از 6 بازی تدارکاتی امکان‌پذیر نیست‏، ضمن اینکه معمولا تیم‌های حاضر، در مدت زمان باقیمانده تا شروع مسابقات جام جهانی به دلیل امکان مصدومیت و بروز مشکلات احتمالی‏، یا بازهایی را تدارک نمی‌بینند یا اینکه در صورت انجام مسابقه، بازیکنان اصلی خود را وارد تیم نمی‌کنند، اما ممکن است خارج از فیفادی بتوان بازی‌هایی را هماهنگ کرد که آن هم به رایزنی‌ها و کمک دیپلماسی به فدراسیون فوتبال بستگی دارد.   انتهای پیام/        

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال برگزاری بازی های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران بازی تدارکاتی قرعه کشی انجام بازی امور خارجه جام جهانی رایزنی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: هر نوع توهینی به بانوان یا آقایان، خلاف ارزش‌های انسانی است، باید همدیگر را درک کنیم، دوستی ارزش‌های بالای انسانیت است و توهین هیچ جای دنیا پذیرفته نیست؛ به هر حال بچه‌هایی هستند که فوتبال را دوست دارند و می‌بینند، وقتی یک بازی فوتبال را به نمایش می‌گذاریم، نماینده آموزش مردم شهر، منطقه و کشور است.

ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال خوزستان اظهار کرد: بازی فردا بسیار حساس خواهد بود، مقابل تیمی که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند، تلاش و انگیزه ۲ برابر خواهد کرد و اگر بخواهیم پیروز شویم باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: برای بازی آماده شده‌ایم، نمی‌خواهم پیش‌بینی کنم، در مورد آینده فکر می‌کنم و سعی می‌کنم مثبت فکر کنم تا آینده بهتر داشته باشیم؛ به آینده فکر می‌کنم اما دوست دارم در لحظه باشیم و امروزم بهتر از دیروز باشد، آدمی نیستم که برنامه ۱۰ ساله داشته باشم ولی آینده را برای همه خوب و مثل بهشت می‌بینم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: برای بازی آماده شدیم و ذهنیت بازیکنان آماده است، هر بازی و هر حریف متفاوت است و هر تیمی کیفیت و قدرت خود را دارد، بازی‌ها اصلا آسان نیست و باید به حریف احترام بگذاریم. وی یادآور شد: به کیفیت خودمان نیز اعتقاد داریم اما برخی موارد مانند بازی نفت آبادان رخ می‌دهد، باید بپذیریم و گذر کنیم، باید مسؤولیت‌پذیر باشیم؛ این فصل از یک زمانی به بعد اتفاقات غیرعادی شد و نتایج خیلی نزدیک بودند؛ به دلایل مختلف، استقلال خوزستان یکی از تیم‌های خوب است، برخی مواقع نتوانستیم کنترل کنیم و در مورد بازی با نساجی یا آلومینیوم اگر صحبت کنیم، می‌بینیم که لیگ آسان نیست.

مورایس همچنین در مورد اتفاقات ورزشگاه آزادی گفت: هر نوع توهینی به بانوان یا آقایان، خلاف ارزش‌های انسانی است؛ باید همدیگر را درک کنیم، دوستی ارزش‌های بالای انسانیت است و توهین هیچ جای دنیا پذیرفته نیست.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پایان عنوان داشت: چیزی که در ایران برایم بسیار جالب بود و تحسینش می‌کنم، آن است که در ایران به برخی جنبه‌های اخلاقی حساس هستند. به هر حال بچه‌هایی هستند که فوتبال را دوست دارند و می‌بینند، وقتی یک بازی فوتبال را به نمایش می‌گذاریم، نماینده آموزش مردم شهر، منطقه و کشور است اما مردم در بعضی موارد سطح آموزشی که نشان داده می‌شود را دوست ندارند و این موارد به دور از اخلاقیات است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکست تیم ملی جوانان در بازی دوستانه مقابل هوادار
  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • مورایس: بیرانوند و کنعانی زادگان که ستاره نیستند، فقط ما ستاره داریم!
  • وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم
  • مورایس: حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  •  اولین واکنش سرمربی سپاهان به جنجال هوادار منتسب به تیمش در آزادی
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • نویدکیا: تاریخ انقضای دوست داشتن در فوتبال ۵ هفته است!
  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • واکنش عبدالله ویسی به جریمه 2 میلیاردی سازمان لیگ