Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک محبی گفت: واکسن سرخک در کشور به شکل واکسن ام. ام. آر که یک واکسن ترکیبی علیه بیماری‌هایی مانند سرخک، سرخجه و اوریون است به کودکان در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت قم با بیان این‌که تاکنون موردی از ابتلا به بیماری سرخک میان شهروندان و اتباع این استان مشاهده نشده‌است، گفت: والدین با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت در شهر یا روستا، نسبت به تزریق واکسن به کودکانی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی گفت: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیری بسیار بالاست که از راه تنفس به دیگران منتقل می‌شود و مهم‌ترین علامت آن تب به همراه دانه‌های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر و به پایین بدن منتشر می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: بیماری سرخک درکشور افغانستان شیوع گسترده‌ای پیدا کرده‌است و با توجه به تردد اتباع این کشور به استان قم، خطر انتقال موارد بیماری سرخک به افراد حساس به این بیماری به‌ویژه کودکان وجود دارد.

محبی گفت: برای پیشگیری و کنترل چرخه انتقال بیماری، به والدین ایرانی و غیرایرانی ساکن استان قم توصیه می‌شود نسبت به تزریق به‌موقع واکسن سرخک برای کودک زیر پنج سال که تاکنون واکسن نزده‌اند، اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت قم با تاکید بر این‌که موارد مشکوک به بیماری سرخک باید به‌موقع شناسایی و گزارش شود، گفت: گزارش دهی فوری هر بیمار با علامت تب و بثورات جلدی توسط پرسنل بهداشت و درمان بخش دولتی و خصوصی الزامی است تا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اقدامات کنترلی، چرخش ویروس در جامعه را متوقف نماییم.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: شماره تلفن‌های ۳۶۶۱۰۴۰۰ و ۳۶۶۲۱۸۶۳ گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در مرکز بهداشت، آماده دریافت گزارش موارد مشکوک بیماری می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن مرکز بهداشت رئیس مرکز بهداشت قم بیماری سرخک واکسن سرخک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان زخم پیش رونده سالک در یک کودک ۲ ساله در اصفهان

بهاره سادات ابطحی نایینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص علت غیر معمول زخم بزرگ در پا، پیودرما گانگرنوزوم لیشمانیوز جلدی اظهار کرد: با تحقیقی که بر روی یک کودک ۲ ساله با زخم غیر معمول در ساق پا انجام گرفت، یک فرم نادر از بیماری سالک تشخیص داده شد.

وی افزود: از آنجائیکه بیماری سالک یک بیماری بومی در استان اصفهان محسوب می‌شود بنابراین شناسایی اشکال غیر معمول بیماری اهمیت زیادی دارد. یکی از فرم‌های این بیماری بروز زخم غیر معمول و گسترش یابنده در هر ناحیه از بدن مبتلایان به سالک است که به درمان‌های معمول دارویی پاسخ نمی‌دهد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در فرم معمول و مراحل اولیه بیماری سالک زخم به صورت یک ضایعه کوچک و همانند جوش ظاهر می‌شود و به مرور زمان این ضایعه تغییر و در طول زمان بزرگ‌تر شده و شبه زخم می‌شود.

وی ادامه داد: زخم سالک اگر به موقع درمان نشود نه تنها تغییر شکل می‌دهد بلکه عوامل عفونی نیز بر روی ضایعه پدیدار می‌شود.در همین راستا تلاش شد عفونت‌های میکروبی زخم این کودک ۲ ساله توسط آنتی بیوتیک و درمان‌های ضد سالک به مدت ۳ هفته درمان شود که خوشبختانه پس از ۵ ماه روند بیماری رو به بهبودی رفت این پژوهش نشان داد در مواجه با زخم‌های غیر معمول سالک لازم است علاوه بر استفاده از داروهای روتین از درمان‌های دیگر به ویژه استفاده از آنتی بیوتیک بهره گرفت.

گفتنی است سالَک یک بیماری پوستی است که بر اثر گزش نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود و ضایعات بد شکل و عوارض اجتماعی، روحی و روانی از پیامدهای ناگوار این بیماری است؛ اصفهان از استان‌های سالک خیز کشور است.

کد خبر 6100330

دیگر خبرها

  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • درمان زخم پیش رونده سالک در یک کودک ۲ ساله در اصفهان
  • شهروند فداکار جان ۲ نفر را از دل آتش نجات داد
  • خدماتی که صندوق صعب‌العلاج به بیماران تالاسمی ارایه می دهد
  • خدمات صندوق صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند