Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادسازی بیش از ۲۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان در سال گذشته خبر داد. خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده با اشاره به اینکه در نتیجه تلاش‌های انجام شده از مسیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته، معادل ۲۸۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع از اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه‌های استان آزاد شده است، بیان کرد: با در نظر گرفتن رفع تصرف ۱۸۰ هزار متر مربع یعنی معادل ۱۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان در سال ۱۳۹۹ طی دو سال گذشته بیش از ۴۶ هکتار معادل ۴۶۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن تشریح عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال ۱۴۰۰ از آزادسازی بیش از ۲۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان در سال گذشته نیز خبر داد.   وی  این موضوع را یکی از اولویت‌ها و محور‌های مهم مورد بحث در شورای حفظ حقوق بیت المال طی چند سال گذشته برشمرد و با اشاره به تبعات ناشی از وقوع سیل‌های ویرانگر در استان خاطرنشان کرد: بی شک یکی از دلایل اصلی ایراد و تشدید خسارت‌های ناشی از سیل‌های مخربی که در طول چند سال گذشته در استان به وجود آمد؛ متأثر از ساخت وساز‌های غیر مجازی بود که سابقا در حریم و بستر رودخانه‌ها شکل می‌گرفت و این مسأله بیش از پیش اهمیت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها را بر همگان آشکار ساخت.    رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مبانی و الزامات قانونی بر ضرورت تداوم و تقویت اقدامات نظارتی و مراقبتی در این خصوص تأکید و اظهار کرد: قانونگذار در این خصوص صراحت دارد و تکلیف دستگاه‌های متولی را کاملا مشخص و معین کرده است و بر اساس قانون هیچ کس حق ندارد در بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار ساخت و ساز کند.   براتی زاده افزود: آب منطقه‌ای تکلیف قانونی دارد در مواردی که مشاهده نماید عملیات ساخت و ساز در محدوده رودخانه و مسیل‌ها در حال اجرا است، رأسا و بدون فوت وقت اقدام و مانع تداوم کار متخلفین شود.    رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان همچنین ضمن هشدار جدی به متعرضین به حقوق عمومی از جمله متعدیان و متجاوزان به حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و راه‌ها تصریح کرد: دستگاه قضائی با کسانی که تعمدا قصد دارند به اعمال مجرمانه خود از قبیل ساخت و ساز‌های غیرقانونی ادامه دهند با قدرت و قاطعیت و بدون هیچ اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: قوه قضاییه حفاظت از بیت المال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه حفاظت از بیت المال هکتار از حریم و بستر رودخانه های استان شورای حفظ حقوق بیت المال استان در سال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.

وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.

به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید