Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکرات وین/ ساماندهی استخدام کارکنان دولت/ طرح صیانت از فضای مجازی/ نشست خبری سخنگوی دولتو ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، بهترین راه دست یافتن به توافق در وین از جمله موضوعاتی بود که در نشست خبری این هفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ند پرایس بابیان اینکه تنها  طرح بلندمدتی که برای ما قابل قبول می‌باشد، این است که ایران هرگز نباید مجاز به دست‌یابی به یک سلاح هسته‌ای باشد، گفت: ما همچنان بر این عقیده‌ایم که بهترین راه دست یافتن به این مهم، در حال حاضر از طریق بازگشتی دوجانبه به پایبندی به توافق هسته‌ای ایران است. در نهایت، این رویه اگر برنامه هسته‌ای ایران فراتر از نقطه‌ای برود که برجام می‌تواند در راستای منافع ما باشد، برقرار نخواهد بود.

همچنین دستیابی به توافق در وین در حالی معطل تصمیم‌گیری سیاسی آمریکاست که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری هفتگی‌اش با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، ارزیابی خود از موقعیت فعلی مذاکرات وین را تشریح کرده و گفته است که ارزیابی ما این است که مسئولیت نهایی کردن این توافق کاملا بر عهده ایران است! آمریکا به همراه متحدان اروپایی‌اش بر سر نقشه راهی برای بازگشت دوجانبه به پایبندی در مذاکرات وین مذاکره کرده است. رئیس جمهور در صورتی که بازگشت به توافق در راستای منافع ملی ما باشد، به آن باز خواهد گشت. ما و متحدان‌مان هر دو آماده‌ایم توافقی قوی را نهایی کنیم، مادامی که ایران هم آماده انجام دادن این کار باشد.

توییت نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت  از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

علی بابایی کارنامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امیدواریم با الزام دولت به بیمه ۱.۵ میلیون کارگر ساختمانی بخشی از دغدغه‌ افرادی که ستون‌های صنعت ساختمان هستند برطرف شود، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت نیز در دستور کار بوده و به سرانجام نزدیک است.

جلال رشیدی کوچی هم از تقاضای ۱۸۵ نماینده برای بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس خبر داد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس اعلام کرد: روز گذشته درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس به منظور  بازگشت طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن مجلس را به رئیس مجلس شورای اسلامی تحویل دادم. ان‌شاءالله بر اساس آئین نامه داخلی مجلس  با اولویت و در اولین زمان این درخواست در صحن مجلس  اعلام وصول شده و به رای‌گیری گذاشته خواهد شد.

همچنین به گفته روح‌الله نجابت، پیرو ماموریت ریاست مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها برای بررسی وقایع رخ داده پیش از برگزاری بازی مقدماتی جام جهانی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، جلسه ای برگزار شده است.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: قرار است ظرف ۴۸ ساعت آینده دستگاه‌ها همه مدارک، مستندات و صورت جلسات خود را پیرامون این حادثه را برای کمیسیون ارسال کرده و در صورت نیاز یک هیئت تحقیق و تفحص به صورت میدانی از ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد نیز بازدید خواهد کرد.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم روح الله متفکرآزاد عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم ضمن قرائت تذکرات کتبی نمایندگان مجلس، از تذکر نماینده خرم آباد به وزیر کشور و وزیر امور خارجه مبنی بر لزوم شناسایی و معرفی و برخورد با عوامل آشکار و نهان حادثه ورزشگاه مشهد در جریان مسابقه فوتبال ایران- لبنان، خبر داد.

توضیحات سخنگوی دولت در پاسخ به سوالاتی درباره ارز ترجیحی و اصلاح نظام پرداخت یارانه ها نیز از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

علی بهادری جهرمی در  نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱حذف نشده و در حال تخصیص است، گفت: تولیدکننده‌ها و مراکز دریافت ارز مشکلی نخواهند داشت.

وی همچنین درباره افزایش‌نیافتن یارانه و برنامه دولت برای افزایش این میزان اظهار کرد: دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، برنامه‌های خاصی را تهیه و تدوین کرده است و باید به سمت اصلاح نظام پرداخت حرکت کنیم تا بتوانیم قدرت خرید خود را در طول مسیر حفظ کنیم. هر چه هدفمندی یارانه‌ها پیش رود با همکاری مردم و مسئولین به سمت اصلاح نظام پرداخت حرکت خواهیم کرد.

وزیر برق عراق نیز در اظهاراتی گفته است که گاز ایران برای نیروگاه‌های عراق مناسب است و قیمت آن نیز برای ما قابل قبول است.

عادل کریم همچنین با بیان اینکه عراق تا سال ها به گاز ایران نیاز خواهد داشت، تاکید کرد که اوضاع برق عراق در تابستان امسال نسبت به سال های قبل بهتر خواهد شد.

برگزاری سومین اجلاس کشورهای همسایه افغانستان و طرح موضوعاتی مانند عادی سازی روابط با طالبان، موضوع گفت و گوی مجتبی نوروزی با ایسنا بود.

این کارشناس مسائل افغانستان در ارزیابی تحلیلی خود درباهر برنامه آمریکایی ها در افغانستان گفت: کشورهای همسایه در مسئله افغانستان هماهنگی منطقه ای انجام می دهند و با توجه به اظهارات اخیر ترامپ و زلمای خلیل زاد این احتمال می رود آمریکایی ها در صورتی که موفق نشوند، پلن B (نقشه دوم) خود را برای ناامنی مدیریت شده اجرایی خواهند کرد.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهمترین اخبار امروز مجلس مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام پرداخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

امیدواری به برقراری آتش‌بس در خاورمیانه سبب تثبیت قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه حمله‌ به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مذاکرات خاورمیانه و امیدواری به برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش در معامله‌های روز گذشته ثبیت شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از نتیجه نشست بانک فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بانکی هم هستند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی گفت: مذاکرات کنونی برای برقراری آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، فعالان بازار را به سمت کاهش بیشتر صرف ریسک ژئوپلیتیک در قیمت‌های نفت سوق داده است، حال آنکه نشست آتی بانک مرکزی همچنین ابهام‌های کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: حفظ نرخ بالای بهره بانکی برای مدت طولانی می‌تواند سبب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در عین حال خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد کند.

از سویی دیگر ادامه حمله‌ حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در جنوب مسیر تجاری کانال سوئز از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است و در صورت پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر ایجاد اختلال در عرضه نفت خام، ریسک افزایش می‌یابد.

در بخش اقتصادی هم سرمایه‌گذاران این هفته منتظر بررسی سیاست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم ماه مه (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام شود. این در حالی است که تورم مقاوم آمریکا انتظار بازار را برای هرگونه کاهش نرخ بهره از بین می‌برد و می‌تواند ارزش دلار آمریکا را بالا ببرد و تقاضای نفت را مختل کند.

برخی سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک‌چهارم درصد افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن