Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تایید افزایش قیمت گوجه فرنگی در استان گفت: اقداماتی برای تعدیل قیمت در دستور کار قرار گرفته که امید است با انجام این اقدامات قیمت نیز تعدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشیراز، افزایش قیمت ناگهانی برخی از کالاهای ضروری در استان فارس نظیر صیفی‌جات مایه تعجب فعالان این عرصه و مردم شد که گلایه‌هایی را نیز در پی داشت و این خبرگزاری نیز در گزارشی به بیان دلایل این امر از سوی اتحادیه میوه و تره بار استان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آن گزارش که صبح امروز منتشر شده است، جواد عدلو دلیل افزایش قیمت ناگهانی گوجه و سیب زمینی را عدم حمل و نقل مناسب و به موقع ذکر کرد که نه تنها مردم بلکه میوه‌فروشان خرد نیز با مشکل روبه‌رو شدند. 

در همین راستا نشست قرارگاه امنیت غذایی استان امروز تشکیل شده و مجتبی دهقان‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تایید افزایش قیمت گوجه فرنگی در استان اظهار داشت: اقداماتی برای تعدیل قیمت در دستور کار قرار گرفته که امید است با انجام این اقدامات قیمت نیز تعدیل شود. 

وی با بیان اینکه برای دیگر اقلام نیز برنامه‌هایی در دست اجرا است، گفت: با بررسی میزان نیاز استان فارس به سیب زمینی تلاش می‌شود که از طریق واردات مشکل برطرف شود و نیاز بازار نیز تامین گردد. 

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه بازار مرغ نیز در کنترل است، افزود: ذخایر مرغ منجمد استان فارس خیلی خوب است و 400 تن مرغ جدید به ذخایر اضافه شده است تا مدیریت و کنترل بهینه بازار به خوبی صورت  گیرد.

دهقان‌پور از توزیع سیار مرغ منجمد نیز خبر داد و بیان کرد: دستگاه قضایی استان نیز آمادگی خود را برای برخورد با مخلان اقتصادی اعلام کرده و با هر کس که در تامین کالاهای اساسی مردم خلل ایجاد کند، به صورت قاطع برخورد می‌شود. 

افزایش قیمت یک‌ باره و ناگهانی صیفی‌جات در بازار شیراز؛ کاهش حمل‌ و نقل بار دلیل افزایش قیمت محصولات استبازار میوه اصفهان در سایه کاهش قدرت خرید و بی‌ثباتی قیمت‌ راکد شدکمبودی برای بازار میوه شب عید در استان خوزستان نداریم / برنج هندی کیسه 10 کیلویی 185 هزار تومان

وی با بیان اینکه سامانه‌ای برای نظارت و بازرسی بر فروشگاه‌ها در حال راه‌اندازی است، عنوان کرد: با این سامانه نظارت‌ها نظام‌مند شده و به طور مشخص می‌توان بازار را به صورت منطقه‌ای رصد کرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به موضوع تخصیص و تامین روغن، شکر و برنج و دیگر کالاهای اساسی مردم گفت: باید بازار تمامی محصولات اساسی را رصد کرد و یک جانبه‌نگری در تامین کالاها نداشت. 

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان فارس افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • نفت در مدار رشد؟
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳