Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:50:54 GMT

تامین امنیت سرمایه‌گذاری از برنامه‌های وزارت دارایی است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۸۴۱۶

تامین امنیت سرمایه‌گذاری از برنامه‌های وزارت دارایی است

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح‌الله سلمانی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه چندین سال شرایط سختی را به لحاظ تورم و رکود اقتصادی در کشور تجربه کردیم، اظهار کرد: همه این‌ها از ساختار ناموزون و نامتعادل سیستم اقتصادی و وابستگی اداره کشور به درآمدهای نفتی و نیز تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران ناشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به جای درآمدهای نفتی، باید دولت را به درآمدهای ناشی از کار و تولید داخلی و درآمدهای مالیاتی سوق بدهیم، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته نتوانستیم توان تولیدی و ثروت‌آفرینی را افزایش بدهیم و سهم دولت را از درآمدهای تولید به عنوان مالیات وصول کنیم، همه این‌ها باعث شد که رکود اقتصادی و تورم افسارگسیخته در کشور اتفاق بیفتد و در مواقعی منزلت و کرامت مردم ایران را در سیطره خود قرار بدهد.

این مسئول ادامه داد: اولین اقدامی که در دولت سیزدهم در راستای توجه به معیشت و منزلت مردم اتفاق افتاد، نگارش برنامه‌های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی است. کاهش تورم، ایجاد اطمینان خاطر برای تولیدکنندگان از طریق رفع موانع و تامین مالی ارزان قیمت و پایدار، کاهش بار مالیاتی برای تولیدکنندگان، اخذ مالیات از فعالیت‌های سوداگرانه و جلوگیری از فرارهای مالیاتی از جمله محورهای عمده این برنامه‌ها است.

سلمانی با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد صدور مجوزهای کسب و کار در کشور، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که مسئولیت صدور مجوز کسب و کار را دارند به این پنجره واحد وصل شدند و تسریع در صدور مجوزها صورت گرفته است.

با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع آن از برنامه‌های دیگر این وزارتخانه در سال‌جاری است، خاطرنشان کرد: حمایت از کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان نیز از اولویت‌های اصلی و اساسی وزارتخانه است.

در این مراسم سیدابوالفضل عباسچیان تودیع و محمدرضا نادری به عنوان سرپرست اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان معرفی شد.

کد خبر 5459916

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه وزارت امور اقتصادی و دارایی اشتغال ویروس کرونا بوشهر ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان کرمانشاه گردشگری آمار کرونا روز طبیعت مسافران نوروزی خراسان رضوی بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

امتداد - وزارت امور اقتصادی و دارائی در نظر دارد به استناد جزء (ت) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)، و مطابق با مفاد جدول شماره‌ی (4) قانون مذکور، اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 را در روز سه‎شنبه مورخ 11 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

   


وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟