Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیل خانواده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

هیچ موسسه یا دانشگاه خاصی وجود ندارد که به افراد آموزش دهد تا وکیل خانواده شوند؛ افرادی که می‌خواهند این مسیر شغلی را در پیش بگیرند باید پس از فارغ‌التحصیلی از رشته حقوق و کسب نمره قبولی در آزمون وکالت، نوع فعالیت خود را در بخش‌های مختلف حقوق انتخاب کرده و مشخص نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌های زیادی پیش روی این افراد وجود دارد، آن‌ها می‌توانند وکیل مهریه، وکیل پایه یک دادگستری، وکیل طلاق توافقی و ... شوند. برخی افراد نیز پرونده‌هایی در مورد طلاق، مهریه، نفقه و ... را در زمینه دعاوی خانوادگی بر عهده می‌گیرند و به وکالت خانواده می‌پردازند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل خوب، علم، تجربه و سابقه کار در زمینه امور مربوط به دعاوی خانوادگی است. علاوه بر این، بهترین وکیل طلاق باید از معلومات و اطلاعات لازم در مورد مسائل حقوقی و مراحل دادرسی در دادگاه‌های بدوی برخوردار باشد تا در زمان دفاع از موکل خود به بهترین شکل عمل کند.

علاوه بر موارد بالا، وکیل باید قابل اعتماد، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشد و اسرار خانوادگی را محفوظ نگه دارد و تمام تلاش خود را به کار گیرد تا موکلین او به حقوق قانونی خود برسند.

مطالب پیشنهادی : درخواست طلاق از طرف زن ناشزه

چند نمونه از وظایف یک وکیل خانواده

چند نمونه از وظایفی که می‌توانید از وکیل خانواده انتظار داشته باشید عبارتند از:

اگر هر کدام از طرفین دعوی نخواهند در دادگاه حضور پیدا کنند، با وجود وکیل مهریه و خانواده نیازی به مراجعه آن‌ها به مرجع قضایی نخواهد بود. این وکیل به عنوان نماینده خواهان یا خوانده، در محاکم دادرسی حضور بهم رسانده و به پرونده رسیدگی می‌کند. وکیل می‌تواند بعد از اخذ وکالت، جهت خرید یا فروش اموال (چه منقول و چه غیرمنقول)، حضور در جلسات برای مزایده یا حتی سرمایه‌گذاری به عنوان نماینده فرد اصلی اقدام نماید. وکیل می‌تواند به اعضای خانواده مشاوره حقوقی ارائه دهد و در صورت بروز هرگونه مشکل در مسائل دعاوی خانوادگی، کیفری و ... وکالت آن‌ها را بر عهده گیرد. مشاوره حقوقی خانواده چیست و چه زمانی مورد نیاز است؟‌

همانطور که گفتیم، ارائه مشاوره حقوقی به اعضای خانواده نیز یکی از وظایف وکیل خانواده است. این بدان معناست که برخی از مشکلاتی که میان اعضای خانواده به وجود می‌آید را می‌توان بدون نیاز به مراجعه و دادگاه و دخالت قانون، از طریق مشاوره حقوقی خانواده حل و فصل نمود.

وکیلی که به خانواده مشاوره حقوقی می‌دهد باید در این خصوص علم کافی را داشته باشد و با توجه به تجربه و مهارت خود در این زمینه، به راحتی مشکلات حقوقی خانواده را حل کند.

دعاوی خانواده با بیشترین مراجعه به دادگاه

مهریه یکی از بیشترین موارد دعاوی خانواده است. مهر متعلق به زن بوده و او می‌تواند هر زمان که خواست، آن را دریافت نماید. در طلاق توافقی زن می‌تواند مهریه را ببخشد و این امر مورد تأیید دادگاه نیز قرار گیرد. مرد می‌تواند مهریه را به صورت قسط یا نقد بپردازد.

یکی دیگر از رایج‌ترین اختلافات خانواده‌ها، بر سر حضانت فرزند اتفاق می‌افتد. طبق قانون، پسران بالای ۱۵ سال و دختران بالای ۹ سال از حضانت والدین خارج بوده و دادگاه برای آن‌ها کسی را مشخص نمی‌کند. اما در صورتی که فرزند زیر ۷ سال باشد حضانت او بر عهده مادر و بعد از آن، بر عهده پدر خواهد بود.

نفقه فرزند نیز یکی از دعاوی خانواده با بیشترین مراجعه به دادگاه است؛ پرداخت نفقه فرزند به صورت کلی بر عهده پدر بوده اما در شرایط خاص می‌توان با توافق و امضای تعهد، آن را بر عهده مادر گذاشت.

استرداد جهیزیه یا پس گرفتن جهیزیه نیز از مسائل مهمی است که افراد بعد از طلاق با آن روبرو می‌شوند. اگر میان زوجین و خانواده‌های آن‌ها در رابطه با پس گرفتن جهیزیه چالش‌هایی ایجاد گردد، آن‌ها می‌توانند با تشکیل پرونده در محاکم قانونی و کمک گرفتن از وکیل خانواده، جهت استرداد جهیزیه اقدام کنند.

یکی از حقوق مالی که در ایران برای زوجه در نظر گرفته می‌شود، اجرت‌المثل ایام زوجیت می‌باشد. تبصره ماده ۳۳۶ قانون مدنی زوجه به این امر می‌پردازد و طبق آن، زوجه می‌تواند اجرت‌المثل کارهایی که از وظایف شرعی او نبوده و به دستور زوج آن‌ها را انجام داده، دریافت کند.

سوال : آیا مرد میتواند زن را برای همیشه طلاق ندهد؟

یک مسئله مهم دیگر در حوزه دعاوی خانوادگی، شرط نصف دارایی است که طبق آن زوج متعهد می‌شود هنگام طلاق تا نصف دارایی به دست‌آورده در زندگی مشترک را به زن منتقل کند.

چرا باید از وکیل خانواده کمک بگیریم؟

یکی از پرسش‌هایی که ممکن است برای همه پیش بیاید این است که چرا باید از وکیل خانواده کمک بگیریم؟ همه ما در نهاد خانواده به دنیا آمده و زندگی می‌کنیم و بروز اختلافات و مشکلات در چنین نهادی کاملا طبیعی است؛ اما در بعضی مسائل بهتر است از یک فرد مجرب و متخصص برای بهبود شرایط کمک بگیریم.

اکثر افراد ممکن است از حقوق خود اطلاع کافی نداشته باشند و این بی‌اطلاعی منجر به سردرگمی آن‌ها شود. بنابراین، وجود یک وکیل مجرب با علم و دانش کافی از تبصره و قوانین، می‌تواند کمک کند تا حقوق فرد پایمال نشود. اگر فردی بخواهد به دفاع از حقوق مادی و معنوی خود اقدام نماید، باید یک وکیل خوب و متخصص در کنار خود داشته باشد تا مسیر درست را در حل مشکلات قانونی بیابد و از مسائل حقوقی مطلع گردد.

گروه حقوقی تهران طلاق می‌تواند بهترین مشاوره را در زمینه طلاق، طلاق توافقی، مهریه، حضانت، نفقه، اجرت‌المثل و دعاوی خانواده به شما بدهد. علاوه بر این، گروه وکلای دیوان نیز با داشتن مجرب‌ترین وکیل دیوان عدالت اداری، به حل مشکلات مربوطه کمک خواهد کرد.

وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری می‌تواند بهترین مشاوره‌ها را در این زمینه ارائه دهد و از پایمال شدن حق و حقوق شما جلوگیری کند؛ البته در این زمینه مشورت با قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری نیز خالی از لطف نخواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه حقوقی و آشنایی با بهترین وکیل زمینه های مختلف به بخش حقوقی سایت کی خوبه مراجعه نمایید.

اگر دوست داشتید بدانید اگر مرد طلاق ندهد چه اتفاقاتی ممکن است بیوفتد به سایت فوق مراجعه نمایید.

کد خبر 667854 برچسب‌ها وکیل خانواده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وکیل خانواده دعاوی خانوادگی دعاوی خانواده وکیل خانواده مشاوره حقوقی بر عهده یک وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی

با توجه به اهمیت و نقش برجسته دانشجویان در توسعه علمی و پژوهشی کشور، پژوهشکده حقوق و قانون ایران با هدف تشویق و پشتیبانی از دانشجویان حوزه حقوق در مراحل پایانی تحصیلات دانشگاهی، تصمیم به برگزاری نخستین جشنواره ملی پایان نامه برتر حقوقی گرفته است. این جشنواره با هدف تشویق دانشجویان به ارائه پایان نامه‌های با کیفیت و ارزشمند در حوزه حقوق، ترویج فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه و شناسایی و تقدیر از بهترین پایان نامه‌های دانشجویی در سطح کشور برگزار می‌گردد.

محورهای موضوعی جشنواره حقوق بین الملل و گرایش های مرتبط حقوق خصوصی و گرایش های مرتبط حقوق عمومی و گرایش های مرتبط حقوق کیفری و گرایش های مرتبط شرایط حضور در جشنواره فقط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ از پایان نامه و رساله خود دفاع کرده یا دفاع خواهند کرد، می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند. پایان نامه باید در محورهای موضوعی جشنواره باشد. پایان نامه باید از نظر اصالت و اختصاصی بودن تایید شده باشد. هر دانشجو فقط می‌تواند یک پایان نامه را برای ارزیابی ارسال کند. پایان نامه باید به زبان فارسی باشد. پایان نامه باید حاوی تمامی بخش‌های مربوطه از جمله صفحه‌ عنوان، فهرست مطالب، متن اصلی، جداول، تصاویر و فهرست منابع باشد. هیچ تغییری در پایان نامه پس از ارسال آن برای ارزیابی مجاز نمی‌باشد. هیچ پایان نامه‌ای پس از گذشت مهلت ارسال، برای ارزیابی مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. فرآیند انتخاب برگزیدگان ارزیابی پایان نامه‌ها توسط هیات داوران انتخاب پایان نامه‌های برتر از بین مجموعه ارسالی. اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان. دبیران علمی جشنواره

تقدیر از برگزیدگان جشنواره

پایان نامه‌های برگزیده از هر محور موضوعی مورد تقدیر قرار گرفته و به نویسندگان آن‌ها «تندیس پایان نامه برگزیده» اهدا می‌شود. همچنین، پایان نامه‌هایی که موفق به کسب امتیاز لازم شده‌اند، توسط انتشارات پژوهشکده حقوق و قانون ایران به صورت کتاب، چاپ خواهند شد.

زمان بندی جشنواره مهلت ارسال مقالات: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ اتمام مراحل داوری: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ اعلام برگزیدگان و تقدیر از آنان: آذر ۱۴۰۳ راه های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره شماره تماس: ۶۳۸۷۰۰۰۰ (داخلی ۷) فضای مجازی (تلگرام، واتساپ و ایتا): ۰۹۹۶۱۱۲۵۵۶۵ ایمیل: info@illrc.ac.ir

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق