Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:39:17 GMT

کمبود روغن در استان فارس به‌زودی جبران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۸۷۰۲

کمبود روغن در استان فارس به‌زودی جبران می‌شود

گروه استان‌ها ــ مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس دلیل کمبود روغن در فارس را عدم تولید در کارخانجات عنوان کرد و گفت: با شروع فعالیت کارخانه‌ها از ۲ روز قبل، این کمبود به زودی جبران می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پیش از شروع ماه رمضان روغن خوراکی در فروشگاه‌های شیراز با کمبود روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان شیرازی با اشاره به نبود روغن خوراکی در فروشگاه‌های اطراف محل سکونتش می‌گوید: حدود 4 روز است که هر کدام از فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنم روغن موجود نیست.

یکی دیگر از شهروندان نیز با اشاره به نبود روغن مایع در فروشگاه‌ها می‌گوید: بعد از چند بار مراجعه برای خرید روغن موفق شده یک روغن جامد یک کیلویی خریداری کند.

یکی از فروشندگان نیز با تایید کمبود روغن در سطح شهر به این نکته اشاره می‌کند که توزیع‌کنندگان روغن در پاسخ به درخواست ما برای خرید روغن می‌گویند روغن تولید نشده و در بازار موجود نیست و همین مقدار روغن موجود در بازار نیز تولید قبل از نوروز است.

25هزار لیتر روغن خودروی احتکاری در ری کشف شدعرضه خرما، قند و شکر، روغن، گوشت قرمز با نرخ مصوب در میادین میوه و تره‌باردپوی میلیاردی روغن خوراکی در زاهدان لو رفت

صمد رنجبری، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم موضوع کمبود روغن را رد نکرد و گفت: به دلیل تنشی که بین روسیه و اوکراین وجود دارد بحران کمبود روغن یک موضوع جهانی است و البته در ایران به ویژه استان فارس این کمبود کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانجات تولید روغن از چند روز قبل از نوروز تعطیل بوده‌ و تولید روغن نداشته‌اند ولی از 2 روز پیش فعالت خود را آغاز کرده‌اند، افزود: سهمیه روغنی که به فارس تخصیص داده شده در حال تامین است و کمبودی که بازار است به زودی جبران می‌شود.

رنجبری با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع روغن هستند و از طرف دیگر شرکت‌های خصوصی واردکننده روغن و انجمن روغن نباتی کشور نیز در حال تامین مورد نیاز روغن است، عنوان کرد: در برخی موارد کمبود روغن تصنعی است و سودجویان به بهانه ارز و غیره این کمبود را در بازار ایجاد می‌کنند.

به گفته مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس نیاز ماهانه استان 9 هزار تن روغن است که حتی بیش از آن نیز تامین می‌شود.

90 درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تامین و حدود 10 درصد نیز در داخل تولید می‌شود.

انتهای پیام/422/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فروشگاه ها کمبود روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان سرود بیمه می‌شوند

مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی ارشاد از پیگیری برای حل مشکل بیمه اهالی سرود خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حامد جلیلی مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری که همراه با مدیرکل دفتر موسیقی به استان فارس و شهر شیراز داشتند، درباره ظرفیت‌های این استان در حوزه سرود گفت: استان فارس و شهرستان‌های اطراف آن ظرفیت ویژه‌ای در بحث سرود دارند و بسیاری از گروه‌های درجه یک کشوری ما در این استان حضور دارند. ظرفیت بسیار خوبی است و به جرات می‌توان گفت استان فارس یکی از قطب‌های سرود کشور است.

داوران مرحله استانی جشنواره سرود فجر معرفی شدند

او در ادامه به جلسه‌ای که با هنرمندان استان فارس داشتند اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که با اساتید و هنرمندان هنر موسیقی استان فارس با مدیرکل دفتر موسیقی داشتیم، فعالان حوزه سرود نیز حضور داشتند و دغدغه‌ها و مشکلات خود را بیان کردند. ما تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا موانع و مشکلات این دوستان را به زودی برطرف کنیم.

مسئول دفتر اداره کل موسیقی ارشاد همچنین گفت: بحث آموزش نیز در این جلسه مطرح شد که به زودی در کلیه مقاطع مختلف گروه‌های سنی این امر فعال خواهد شد. علاوه بر این ازآنجایی که معمولا گروه‌های سرود در هیچ رسته‌ای از هنر جای داده نمی‌شوند، لذا پیگیری‌هایی برای حل مشکل بیمه آنها صورت گرفته و در سال جاری بیمه اهالی سرود نیز انجام خواهد شد.

جلیلی در پایان تصریح کرد: بحث حمایت از گروه‌ها در امر تولید نیز در این جلسه عنوان شد که به زودی طی پروتکلی آن را آماده می‌کنیم و در سال 1403 در سیستم دفتر سرود اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»