Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با وزیر انرژی و آب طالبان درباره تغییر اقلیم و موضوع آب بین دو کشور گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با «ملاعبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب طالبان درباره مسائل تغییرات اقلیم و موضوع آب تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت انرژی و آب طالبان در توئیتی اظهارداشت که دو طرف درباره مسائل مربوط به مدیریت آب گفت‌وگو کردند.

وزیر انرژی و آب طالبان در این دیدار اطمینان داد که در مدیریت آب رودخانه هیرمند بر اساس قانون و توافقات موجود دو کشور همکاری خواهد کرد.

بر اساس توییت وزیر انرژی و آب طالبان، ملاعبداللطیف منصور همچنین گفت که تغییر اقلیم و خشکسالی مداوم بر رودخانه هیرمند تاثیر گذاشته است.

«سید حسن مرتضوی» معاون و سرپرست سفارت ایران در کابل کمی پیش‌تر نیز در دیدار با «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور طالبان با اشاره به برخی مشکلات مرزی پیش آمده میان نظامیان کشورمان و نیروهای مرزی افغانستان خواستار ایجاد فوری هیئت مشترک مرزی و حل و فصل برخی سوء تفاهمات در این باره شد.

وزیر کشور طالبان نیز از این پیشنهاد استقبال کرده بود و قرار شد تا در آینده نزدیک نسبت به ایجاد هیئت مشترک مرزی اقدام شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز

عبدالحی سباوون رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه گفت گذرگاه ابونصر فراهی (ماهیرود) به مدت یک ساعت مسدود بوده اما پس از آن باز شده است.

گذرگاه مرزی ماهیرود از سال 1386 با شهر بیرجند ایران ۱۹۰ کیلومتر و با شهر فراه افغانستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و از گذرگاه های پررفت و آمد مرزی است.

همچنین رحیم الله ساجد سخنگوی والی نیمروز نیز گفت بسته بودن مرز نیمروز (میلک) حقیقت ندارد.

گذرگاه مرزی میلَک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران، در فاصله ۲۶۱ کیلومتری شمال زاهدان و در نزدیکی شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

گفتنی است اخباری مبنی بر مسدود شدن این دو گذرگاه مرزی در رسانه ها منتشر شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان