Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در جلسه پنجاه و پنجمین شورای شهر تهران از قطع ۲۰۰ اصله درخت در موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران خبر داد. او این اقدام را یک دهن کجی آشکار به قوانین و مقررات و تخریب محیط زیست توسط مرکزی اعلام کرد که آرم علم و پژوهش بر سردر آن مزین شده است.

امانی با اشاره به اینکه پس از انتشار گزارش در این خصوص هیچ واکنشی از طرف مرکز فوق نشده است، از شهرداری تهران درخواست کرد که به صورت ویژه به این هنجارشکنی رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه شهردار منطقه سه نیز توضیحاتی درباره این حادثه ارائه کرد. حمید جوانی شهردار منطقه سه با بیان اینکه مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران اسفندماه، نسبت به جابحایی چند نهال اقدام کرد گفت: به محض اطلاع، همکاران ما جلوی این کار را گرفتند، اما متاسفانه مجددا در تاریخ ۲۹ اسفند با ۶۰ نیروی انسانی به همراه لودر و کامیون از مسیر دیگری ورود کردند تا جابجایی صورت بگیرد که همکاران ما دوباره جلوی آن‌ها را گرفتند و نسبت به توقف کار اقدام شد.

شهردار منطقه سه توضیح داد که در مجموع سه بار نسبت به قطع درختان در این محوطه اقدام شده است و گفت: در تاریخ ۱۲ فروردین برای بار سوم با بیل مکانیکی وارد مجموعه شدند و ما مجبور شدیم با نیوجرسی خروجی‌های مرکز را بگیریم تا بیل مکانیکی و لودر امکان خروج نداشته باشد.

ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر نیز دوباره تذکری درباره این اتفاق مطرح کرد و گفت: جدای از این که مسئولان آن مجموعه اصرار دارند درختان را جا به جا کنند و به نوعی آن‌ها را قطع کنند، ضرب و شتم کارکنان شهرداری نشان داد عوامل آن مجموعه قصد داشتند یکی از کارکنان شهرداری را از بالا به پایین بیاندازد و لباسشان را پاره کردند و از گاز اشک‌آور علیه مأمورین شهرداری که برای اجرای قانون به آنجا رفته بودند استفاده کرده‌اند.

او تاکید کرد که باید یک واکنش یکپارچه نشان دهیم و از کارکنان شهرداری حمایت کنیم. شهرداری این قدر ضعیف نشده که نتواند با مجموعه‌ای که تخلف می‌کند و بر خلاف قول و تعهدش عمل می‌کند برخورد کند. آقای مختاری (رییس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران) گفتند ما با این‌ها توافق کردیم و قرار بوده در فصلی درختان را جا به جا کنند که درختان خشک نشوند؛ اما اصرار مجموعه بر این است که، چون قبلا با شهرداری توافق کردیم باید این درختان را جا به جا کنیم.

اما امروز رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در نشستی خبری قطع ۲۰۰ درخت در موسسه ژئوفیزیک این دانشگاه را تکذیب کرد و گفت: اتفاق اصلی این بود که اعلام شد درختانی در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قطع شده است که نکته قابل توجه برای ما ورود غیرقانونی ماموران به این مرکز بود. اینکه ماموران شهرداری و برخی خبرنگاران به صورت غیرقانونی به مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران ورود کردند عجیب است و تلاش ما این است که این موضوع را از مسیر‌های قانونی پیگیری کنیم.

وی افزود: ما پیش از عید و در ماه‌های آغازین فعالیت تیم مدیریتی فعلی دانشگاه تهران، ملاقات‌های متعددی با مسوولان شهرداری و شخص شهردار در زمینه‌های مختلف داشتیم و تلاش کردیم در زمینه توسعه تحولی دانشگاه تهران اقداماتی انجام بدهیم و تیم تحت هدایت شهردار در سطح مدیریت عالی اعضای شورای شهر و... همراهی‌های در این زمینه را با دانشگاه داشتند و روال طبیعی اقدام برای اصلاح و تقویت زیرساخت مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران توسط مجوز کمیسیون ماده ۷ اخذ شد و براساس این مجوز اقدام به جابجایی اصولی درختان در این مرکز کردیم.

شهبازی با اشاره به اینکه بررسی‌های لازم در این زمینه به عمل می‌آید، گفت: چرا که ورود غیرقانونی به این مرکز موجب انقطاع پروژه و معطل ماندن جابجایی درختان شد و ما زمان مناسبی برای اجرای این برنامه انتخاب کرده بودیم که جابجایی درختان در فصل خواب آن‌ها اتفاق بیفتد، اما ورود شهرداری به این موضوع قبل عید موجب شد اصل درخت روی زمین بماند و در زمان مناسب جایگزین نشود.

او گفت که ورود غیرقانونی شهرداری موجب شد تا چند اصله درخت در دانشگاه جابجا نشود.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره اظهارات رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: این چطور جابجایی است که درخت‌ها را قطع کردند. شهرداری وقتی دید که درخت را از ریشه در آوردند و از طرفی درب را به روی ماموران شهرداری باز نمی‌کنند مجبور شد از نرده‌ها بالا برود و جلوی تخلف را بگیرد. این کار همیشگی است و آقایان دارند کار خود را توجیه می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران درباره اینکه آیا ورود نیرو‌های شهرداری به دانشگاه تهران قانونی است، اظهار کرد: نیرو‌های شهربان شهرداری ضابط قضایی هستند و مجوز قضایی دارند.

او درباره جابجایی درختان گفت: فصل جابجایی در این فصل نیست. سازمان فضای سبز می‌گوید قبول داریم که قرار بر جابجایی درختان بوده، اما در فصل مناسب و با هماهنگی شهرداری! اگر می‌خواهید قانونی کار کنید چرا در ایام تعطیل؟ چرا در روز ۱۲ فروردین؟ این معلوم است که کاری خارج از عرف انجام می‌دهند. در غیر این صورت با شهرداری منطقه تماس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند که می‌خواهیم درختان را جابجا کنیم تا شهرداری نظارت کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دانشگاه تهران موسسه لرزه نگاری قطع درختان جابجایی درختان دانشگاه تهران درختان را جا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • تجمعات دانشجویی گسترده، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیست انداخته است
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر