Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@19:14:08 GMT

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۹۱۹۹

یک منبع در اتحادیه اروپا گفته است تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه روسیه شامل زغال سنگ، لاستیک و مواد شیمیایی به ارزش ۹ میلیارد یورو است. ناطقان: یک منبع اتحادیه اروپا اعلام کرده کمیسیون اروپا قرار است امروز (سه شنبه) تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کند که در میان آن‌ها می‌توان به ممنوعیت واردات زغال سنگ، لاستیک، مواد شیمیایی و سایر محصولات از روسیه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع ارزش سالانه این تحریم‌ها ۹ میلیارد یورو معادل ۹.۸۶ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا همچنین پیشنهاد کرده است صادرات نیمه هادی‌ها، رایانه‌ها، فناوری گاز طبیعی مایع و سایر تجهیزات الکتریکی و حمل و نقل به روسیه ممنوع شود. ارزش سالانه این صادرات ۱۰ میلیارد یورو تخمین زده شده است.

این منبع گفت اتحادیه اروپا همچنین تمامی تراکنش‌ها با وی‌تی‌بی و سه بانک دیگر روسیه را که قبلاً از سیستم پیام‌رسانی سوئیفت مستثنی شده بودند، ممنوع خواهد کرد. همچنین ده‌ها فرد دیگر از جمله الیگارش‌ها و سیاستمداران به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه خواهند شد.

اگرچه در این میان، اتحادیه اروپا تحریم محصولات انرژی، غذا و دارو را جز استثناها نگه داشته و وارد لیست تحریم نکرده است.

اتحادیه اروپا در حال اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه است. همچنین از روز گذشته بسیاری از کشور‌های اروپایی اقدام به اخراج دیپلمات‌های روس از خاک خود کرده اند. گفته شده دلیل این اقدامات کشتار غیرنظامیان در شهر «بوچا» اوکراین است. روسیه کشتار بوچا را رد کرده و می‌گوید تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها صحنه‌سازی است. همچنین روز گذشته سخنگوی کرملین گفت که ادعا‌های مطرح شده در مورد بوچا با حقایق و توالی زمانی اتفاقات مطابقت ندارد.

اتحادیه اروپا همچنان تحریم‌های حوزه انرژی را به دلیل وابستگی به انرژی روسیه به لیست خود وارد نکرده است. گفته می‌شود در حال حاضر روسیه به تنهایی ۳۸ درصد گاز طبیعی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تحریم‌های جدید ، اتحادیه اروپا ، روسیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تحریم های جدید اتحادیه اروپا روسیه اتحادیه اروپا علیه روسیه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند