Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر روز سه شنبه قبل از مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود اظهار داشت: بر اساس دستورات قرآنی موضوع اقتصاد و معیشت جامعه، از مسائل مهمی است که می‌بایست بدان توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امیرالمومنین (ع) فرمود در صورتی که مردم دچار تنگدستی شوند، ستون‌ها و پایه‌های حکومت متزلزل می‌شود و اقتدار از بین می‌رود و آن حضرت به مالک اشتر دستور دارد تا با جمع آوری مالیات به عمران آبادانی منطقه خود بپردازد و از سویی دیگر با دشمن نیز مقابله کند.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم ابراز داشت: سلامت در اقتصاد از جمله موضوعات مورد توجه قران کریم است که در جز سوم بدان گوشزد شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در خصوص برخورد با اختلاس گران و کسانی که رشوه دریافت می‌کنند و از راه‌های مختلف به دنبال سو استفاده از بیت المال هستند می‌بایست با آنان برخورد قاطع شود تا اقتصاد سالم بوجود بیاید.

وی با بیان اینکه مقابله با احتکار وظیفه دولت است افزود: با گران فروشی و کم فروشی نیز باید مقابله کرد و از سویی دیگر نباید اجازه داد عده‌ای خاص سرمایه‌های کشور را در اختیار بگیرند و از این طریق به اقتصاد کشور آسیب وارد کنند.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: دولت باید زمینه‌ها رباخواری، حقوق‌های نجومی، تحصیل اموال نامشروع را از بین ببرد چرا که این موارد اقتصاد هر کشوری را از خراب خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: در آیات و روایات نسبت به دستگیری از نیازمندان با پرداخت قرض الحسنه و نیز انفاق توصیه شده است که رعایت این موارد موجب آن خواهد شد تا شاهد اقتصاد سالمی در جامعه باشیم.

کد خبر 5460101

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س قم اقتصاد بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان آمار کرونا گردشگری روز طبیعت مسافران نوروزی خراسان رضوی بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه مشهد خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است