Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "سامان اقتصاد کهگیلویه نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری"، "خوراک‌های محلی، حلقه مفقوده گردشگری استان اردبیل"، "گردشگری پساکرونایی گیلان و چالش‌های پیشرو" و "همچنان پای «پراید» در میان است/ درخواست مردم از دولت" از جمله این گزارش‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همچنین گروه استانها در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: در پایان تعطیلات نوروزی و سفرها و دورهمی‌های آن، با تصمیم کارشناسی شده ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها در حالی برگزار شده که رعایت بایدها و نبایدهای بهداشتی همچنان مورد تاکید است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع‌دستی هم در سمنان تاکید کرد که اقامت گردشگران نوروزی امسال ۶۰ درصد افزایش یافت. علی اصغر شالبافیان تصریح کرد: آبان امسال با از سرگیری مجدد روادید تا اسفند یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در همدان گفت که دولت به طرح‌های دارای پیوست زیست محیطی اعتبار پرداخت می‌کند. اصغر دانشیان افزود: دولت گذشته طرح های فاقد پیوست زیست محیطی زیادی را آغاز کرده اما در این دولت اجازه این کار داده نشده است.

همچنین مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف اعلام کرد که ۱۸ میلیون تن سنگ‌آهن در سنگان خواف استخراج شد. حسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گناباد افزود: این در حالی است که طبق برنامه ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن استخراج سنگ آهن در این مدت هدف‌گذاری شده بود که با تلاش بخشهای مختلف یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۵۹۱ تن بیشتر استخراج صورت گرفت.

از کرج هم خبر رسید که ۲۱ هزار بنای غیرمجازپارسال در اراضی کشاورزی البرز تخریب شدند. مدیر امور اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز با تایید این خبر، گفت: در پی پایش نیروهای یگان حفاظت و کارشناسان اراضی کشاورزی، پارسال ۱۳ هزار و ۲۵۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی شد که به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰  افزون بر ۱۱ هزار و ۳۱۷ مورد آن ها  قلع و قمع شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز خبر داد که یک میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۷۰ تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد. اسماعیل حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اراک افزود: ارزش محموله‌های صادراتی استان مرکزی در سال گذشته یک میلیارد و ۲۲۹ میلیون و ۱۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود که به مقصد ۱۰۱ کشور جهان از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

امروز همچنین مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بیرجند اعلام کرد که گمرکات خراسان جنوبی بیش از ۷۲۳ میلیون دلار ارزآوری داشت. به گفته سید حسن رحیمی‌زاده این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۴ درصد و به لحاظ وزن ۴۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اردبیل از افزایش محصولات باغی کشت و صنعت مغان به هفت هزار تن خبر داد. اسدالله محسن‌زاده توضیح داد: در دهه‌های گذشته توجهی به مجتمع باغات بعنوان بزرگترین مجتمع باغی کشور نشده است به طوری که بخش زیادی از درختان شرکت فرسوده شده و عمر مفید خود را از دست داده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز خبر داد که بیش از ۱۴هزار تن کالاهای اساسی در استان همدان توزیع شده است. غلامحسین تقوی افزود: این میزان توزیع کالاهای اساسی در استان‌ نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

همچنین مرکز ایرنا در مشهد خبر داد که عرضه مستقیم خرما ویژه ماه رمضان در مشهد آغاز شد. سرپرست مدیریت تعاون روستایی خراسان رضوی با اعلام این خبر، یادآور شد: محصول عرضه شده در ۲ درجه با قیمتهای ۳۴ هزار و ۵۰۰ و ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. 

مدیرکل استاندارد استان اردبیل هم اعلام کرد که ۷۹۱ گواهینامه صادراتی و وارداتی استاندارد در استان اردبیل صادر شد. هاشم علایی از تحقق ۱۴۹ درصدی برنامه عملیاتی پیش بینی شده در صدور گواهینامه صادراتی و ۲۱۹ درصدی در تحقق عملکرد در صدور گواهینامه وارداتی اداره کل استاندارد استان اردبیل در سال گذشته خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت که ۲ هزار میلیارد تومان در زمینه کشت خرما در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری می‌شود. داود شهرکی تاکید کرد: وی بیان کرد: برای نخستین بار مرکز هدایت و پشتیبانی از سرمایه گذاری در استانداری سیستان و بلوچستان راه اندازی شده که این مرکز نقش بسیار مهمی در حذف بروکراسی اداری دارد.

از بندرعباس خبر رسید که سربازان گمنام امام زمان (عج) در هرمزگان ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف کردند. رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان این مطلب اضافه کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) همچنین موفق شدند طی عملیاتی غافلگیرکننده دو نفر از سوداگران مرگ و عوامل نگهداری این محموله مواد مخدر را نیز شناسایی و دستگیر کنند.

همچنین مدیر زندان رجایی شهر کرج خبر داد که ۸۶۲ مددجوی زندان رجایی شهر کرج آزاد شدند. به گفته الله کرم عزیزی، از مجموع مددجوهای آزاد شده ۵۰۶ نفر از طریق آزادی با وثیقه ، ۱۲۱ نفر مرخصی منجر به آزادی ،۹۶ نفر آزادی مشروط، ۹۱ نفر آزادی اتمام حبس و ۴۸ نفر از طریق  وکالت آزاد شدند. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس عنوان هم کرد که منطقه ویژه خلیج فارس توان تولید ۱۰میلیون تن فولاد دارد. حسن خلج‌طهرانی افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعتبارات بسیار خوبی را جهت توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه خلیج فارس برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید اختصاص داد و این اعتبار بتدریج در چهار تا پنج سال آینده هزینه خواهدشد تا بستری مناسب برای ترغیب سرمایه‌گذاران جهت حضور در این منطقه فراهم آورد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز اعلام کرد که بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین رفع تداخل شد. رضا افلاطونی توضیح داد: پلاک‌های مورد نظر شامل اراضی کشاورزی در رحیم آباد، مشک آباد، محمدآباد گرگر، صدرآباد، یاستی‌ بلاغ، بیگلر و مندک علیا متعلق به شهرستانهای بویین زهرا، آبیک و آوج بوده که پس از طرح و بررسی فنی و کارشناسی رفع تداخل شد. 

امروز همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی گفت که پرونده‌های قاچاق کالا در خراسان جنوبی ۵۸ درصد افزایش یافت. حسین حسن‌پور در گفت وگو با خبرنگار بیرجند یادآور شد: همچنین سه هزار و ۹۹۸ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز سال گذتشه در شعب تعزیرات حکومتی استان مختومه شد که نسبت به سال ۹۹ با ۲ هزار و ۴۷۷ فقره پرونده، ۶۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

از ارومیه هم خبر رسید که تخلفات صنفی آذربایجان‌غربی در ایام نوروز به ۹۸۰۰ میلیارد ریال رسید. رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر تاکید کرد: تشدید نظارت و بازرسی از کالاهای اساسی به خصوص درایام ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز خبر داد که هلال احمر تهران نوروز امسال به یک میلیون مسافر خدمات ارائه کرد. به گفته شاهین فتحی، طرح خدمات نوروزی بشر دوستانه سازمان جوانان هلال احمر هر ساله همزمان با آغاز سفرهای نوروزی در کنار طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر برگزار می‌شود که در استان تهران نیز از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه داشت.

همچنین مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به خبرنگار ایرنا در آبادان گفت که بیش از ۱۵۷ هزار سفر دریایی نوروز امسال در بندر خرمشهر ثبت شد. نوراله اسعدی اضافه کرد: این میزان تردد گردشگر در قالب ۱۷ هزار و ۴۲۱ سفر دریایی از مقصد اسکله های گردشگری بندر خرمشهر انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پیش از شیوع کرونا رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس هم تاکید کرد که جمع آوری اتباع خارجی غیر مجاز به دستگاهای مربوطه در استان فارس ابلاغ شده است. محمد علی خادمه الرسول توضیح داد: هرچند  موضوع مهاجرت اتباع خارجی جنبه ملی و فرا سرزمینی دارد اما در استان فارس با توجه به اتفاق نظر و هماهنگی دستگاههای متولی، عملکردی مناسب اما نیازمند ارتقا انجام گرفته و برنامه های مناسب تری نیز برای سال جاری پیش بینی شده است.

مرکز ایرنا در مشهد نیز به نقل از مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی اعلام کرد که ۹۳۷ زندانی در خراسان رضوی عفو شدند. سعید سرباز جانفدا افزود: این تعداد از محکومان در راستای اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری و بهره مندی محکومان از رأفت اسلامی مورد عفو قرار گرفته اند.

امروز همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد که خودروهای حامل اتباع بیگانه در کهگیلویه و بویراحمد توقیف می شوند. عیسی حسنی به آن عده از رانندگان کهگیلویه و بویراحمد که در خطوط مسافربری درون و برون شهری استان اقدام به جابجایی اتباع بیگانه بدون مجوز و غیرقانونی می ‌کنند هشدار داد. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان هم گفت که سیستان و بلوچستان رتبه نخست اعتبارات کشور را به خود اختصاص داده است. مهرداد عرب اول خاطرنشان کرد: در بند الف تبصره چهار قانون که رویکرد اساسی آن تولید و اشتغال است، در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می شود با رعایت قوانین و مقررات از طریق دستگاه های اجرایی و به منظور جلب مشارکت بخش غیر دولتی جهت اتمام سریعتر طرح های تملک دارایی و سرمایه ای تا ۱۰ درصد از اعتبارات تملک خود را صرف حمایت از این طرح ها برای کمک به بخش غیر دولتی کنند.

از کرمان نیز خبر رسید که سرمازدگی ۱۲ هزار میلیارد ریال به باغ های پسته کرمان خسارت وارد کرد. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر افزود: جبران خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی باید به نحو مقتضی پوشش داده و اقدامات لازم انجام‌ شود.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی آبادان اعلام کرد که تنش آبی بخش کشاورزی آبادان را تهدید می‌کند. حسن دشتی‌نژاد یادآور شد: به دلیل تنش آبی و بحران کمبود آب امسال شلتوک و صیفی در این شهرستان کشت نخواهد شد.

از مشهد هم خبر رسید که ضارب حمله به ۲ روحانی در حرم امام رضا (ع) دستگیر شد. روابط عمومی آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای با اعلام این خبر، تصریح کرد: موضوع تا حصول نتیجه و شناسایی دیگر عوامل پیگیری می‌شود. این روابط عمومی افزود: با تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. دادستان مشهد در این خصوص گفت: تاکنون یکی از روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است.

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ رضا غلامی رییس مرکز رشت با تیتر " گردشگری پساکرونایی گیلان و چالش‌های پیشرو"، فاطمه قنبری خبرنگار مرکز ساری با عنوان "گزارش ایرنا از بازار کالاهای اساسی مازندران و قیمت های مختلف تا نظر مردم و مسئولان"، کمیل بهشتیان رییس دفتر چابهار با تیتر "گردشگری و غافلگیریِ نوروزیِ چابهار" و محمد ملاحمزه زاده خبرنگار اردبیل با عنوان "خوراک‌های محلی، حلقه مفقوده گردشگری استان اردبیل" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مشهد پاکستان جمعیت هلال احمر استان تهران شهر تهران کرج اداره کل استاندارد استان اردبیل استان همدان سیستان و بلوچستان ازبکستان استان مرکزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان کرمان نوروز خراسان جنوبی خلیج فارس راور اراک افغانستان آستان قدس رضوی استان تهران اصغر دانشیان ارومیه ماه رمضان همدان دولت علی اصغر شالبافیان عراق آبادان ایران بویین زهرا رحیم آباد بیرجند ایمیدرو ستاد ملی سمنان البرز آوج آبیک استان اردبیل گناباد استانداری سیستان و بلوچستان اردبیل ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مشهد پاکستان مجلس شورای اسلامی مشهد پاکستان جمعیت هلال احمر استان تهران شهر تهران کرج اداره کل استاندارد استان اردبیل استان همدان سیستان و بلوچستان ازبکستان استان مرکزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان کرمان نوروز خراسان جنوبی خلیج فارس راور اراک افغانستان آستان قدس رضوی استان تهران ارومیه ماه رمضان همدان دولت عراق آبادان ایران بویین زهرا رحیم آباد بیرجند ایمیدرو ستاد ملی سمنان البرز آوج آبیک استان اردبیل گناباد استانداری سیستان و بلوچستان اردبیل ترکیه خبرنگار ایرنا سیستان و بلوچستان اعلام این خبر کالاهای اساسی اراضی کشاورزی استان اردبیل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز همچنین استان تهران سازمان جهاد همچنین مدیر استان همدان استان مرکزی خبر رسید خلیج فارس یک میلیون سال گذشته هلال احمر نیز خبر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است