Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا- شهردار منطقه 12 از غبارروبی و عطرافشانی 254 مسجد، 15 آستان مبارک امامزادگان (علیهم‌السلام) و بقاع متبرکه آنان و 6 مزار شهدای والامقام این منطقه در دهه تکریم مساجد و بقاع متبرکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنان و روزه‌داران بیان کرد: از آنجا که آموزه‌های دینی ما بر تطهیر و تکریم مساجد تأکید دارند و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در تکریم مساجد و غبارروبی از آنها برای استقبال از ماه مبارک رمضان، این اقدام حسنه در منطقه 12 به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یزدی با بیان اینکه این اقدام با مشارکت جوانان و نوجوانان نسل چهارم انقلاب اسلامی و با هدف تحقق شعار «مسجد، جبهه، جهاد تبیین» صورت گرفت، افزود: شست‌وشوی نماهای بیرونی، نظافت فضاهای داخلی و خارجی مساجد، بازپیرایی فضای سبز، آذین‌بندی و نورپردازی 254 مسجد در سطح نواحی 6گانه از جمله اقداماتی است که برای رفاه نمازگزاران در دهه تکریم مساجد و غبارروبی از بقاع متبرکه انجام شد.
وی، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز دانست و با اشاره به 6 مزار شهدای والامقام این منطقه ادامه داد: این مزارهای متبرک که در میدان ارگ، میدان آیینی امام حسین (علیه‌السلام)، مسجد فائق، مسجد و مدرسه معیر، مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر و محوطه مجلس شورای اسلامی واقع شده‌اند نیز عطرافشانی و غبارروبی شدند؛ ان‌شاءالله به برکت این ایام پرفضیلت، ملت شریف ایران از دعای خیر آن بزرگواران بهره‌مند باشند.
شهردار قلب طهران سپس از وجود 15 آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شناخته‌شده این منطقه سخن گفت و بیان کرد: زیارت این امام‌زادگان (علیهم‌السلام) همواره برای شهروندان متدین تهرانی، فرصتی مغتنم برای بهره‌مندی از فضای معنوی این زیارتگاه‌ها به شمار می‌آید که به همین منظور، غبارروبی از این اماکن متبرکه نیز برای مشتاقان زیارتشان صورت گرفت.
گفتنی است این اماکن متبرکه شامل امامزاده زید (خیابان 15 خرداد)، امامزاده سید اسماعیل، امامزاده چهل‌تنان و بقعه هفت دختران (خیابان مصطفی خمینی)، امامزاده سید نصرالدین (خیام شمالی)، امامزاده یحیی و محمد (کوچه امامزاده یحیی)، امامزاده اسحق (ناصر خسرو)، امامزاده روح‌الله و امامزاده نصراله یا نوراله (باب‌همایون)، بقعه پیرعطا (امیرکبیر)، امامزاده ابراهیم و بقعه سرقبرآقا (مولوی) (مولوی)، امامزاده سید ولی (بازار ارسی‌دوزها) امامزاده غیبی (انتهای بازار عباس‌آباد) و بقعه هفت‌تن (بازار مسگرها) می‌شوند که محل مناسبی برای دعا و مناجات روزه‌داران و مؤمنان در ایام ماه مبارک رمضان و بهار دل‌ها به شمار می‌روند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه تکریم مساجد منطقه 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر و در دومین روز از این هفته، مدیر کل، معاونین، روسای ستادی و جمعی از کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان به همراه فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات، مدیران کل دستگاه‌های حوزه وزارت متبوع در استان، اعضای کمیته بزرگداشت هفته کارگر استان، شرکای اجتماعی و تشکلات کارگری و کارفرمایی، کانون‌ها و انجمن‌های صنفی، تعاونگران و جمع کثیری از بسیجیان جامعه کار و تولید و کارگران شرکت‌ها و کارخانه جات با حضور در گلزار شهدای اهواز، با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره جان فشانی‌های شهدای والامقام کارگر را گرامی داشته و با آرمان‌های این عزیزان تجدید میثاق کردند.

همچنین در ابتدای این آیین در محل یادمان شهید علی هاشمی مداحی و زیارت پرفیض عاشورا برگزار شد.

 پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال، به عنوان گرامیداشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان