Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» اواخر تیرماه به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

دکتر تورج زینی‌وند دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار»  در نشست هماهنگی این همایش اظهار کرد: پیرو ثبت جهانی هورامان از منظر فرهنگی و زمینه‌سازی جهت دستیابی به توسعه پایدار این منطقه، برگزاری همایش بین‌المللی با عنوان «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» در دستور کار دانشگاه رازی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» ابراز امیدواری کرد: این همایش توجه پژوهشگران و صاحب نظران دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و سایر مجامع علمی در سراسر جهان را به منطقه فاخر ملی و جهانی «هورامان» معطوف می کند.

زینی‌وند بر استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی گسترده همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نادر نادری دبیر علمی این همایش هم 25 و 26 تیر ماه را زمان برگزاری همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» اعلام کرد و گفت: محورهای این همایش شامل «باستان‌شناسی، تاریخ، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی»، «ادبیات، زبان و گویش‌های محلی»، «جغرافیا، محیط زیست و گردشگری»، «جامعه‌شناسی، آئین و هنر»، «اقتصاد، کارآفرینی، اشتغال و توسعه پایدار» و «معماری، شهرسازی و مرمت» خواهد بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی وب‌سایت همایش، 31 خرداد را آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش اعلام کرد و گفت: این همایش با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

در ادامه دکتر شیرین زردشتیان دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» اظهار کرد: از اولویت‌های این همایش توجه به ابعاد مختلف فرهنگی هورامان از قبیل مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس است تا ضمن تلاش برای تقویت ابعاد آن، زمینه شناسایی بیش از پیش ابعاد مختلف فرهنگ غنی هورامان از دیدگاه پژوهشگران حوزه‌های مختلف فراهم و دستیابی به توسعه پایدار منطقه تسهیل گردد.

وی ارائه و انتشار آخرین مستندات و یافته های علمی با رویکرد منظر جهانی هورامان، تحکیم وحدت ملی و تعمیق همبستگی فرهنگی و اجتماعی، تعمیق نگاه دانش بنیان و جامعه محور در مطالعه مواریث فرهنگی در سطوح ملی و محلی، تدوین گزارش کار در حوزه پژوهش برای ارائه به یونسکو، شناخت جوامع محلی برای همراهی در توسعه منطقه و ایجاد امنیت پایدار و تشکیل شبکه پژوهشگران هورامان شناس و برنامه ریزی برای برگزاری نشست های مستمر را از جمله اهداف این همایش برشمرد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كرمانشاه دانشگاه رازي فرهنگ و توسعه پایدار همایش بین المللی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود