Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فیفا در هر دوره از جام جهانی، به باشگاه‌های فوتبال جهان هم به طور جداگانه مبلغی را در ازای حضور بازیکنان این تیم‌ها در مسابقات پرداخت می‌کند. شاید این مبلغ برای تیم‌های اروپایی و متمول چندان چشم‌گیر نباشد اما در همین دوره گذشته، درآمد استقلال و پرسپولیس از جام جهانی روسیه چیزی در حدود ۸۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار بود که صرف بدهی‌های خارجی این دو تیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پیوس:‌ گروه ایران در جام جهانی، بهتر از سایر تیم‌های آسیایی است

رقم پرداختی به باشگاه‌ها و تیم‌ها در هر دوره افزایش می‌یابد. به طور مثال استقلال در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، ۴ بازیکن را در کاروان ایران داشت که فیفا مبلغ ۳۸۰ هزار دلار به این تیم پرداخت کرد. هم‌چنین استقلال برای داشتن ۴ بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز مبلغ ۸۴۰ هزار دلار دریافت کرده با رشد نجومی برای این تیم همراه بود.

البته این رقم به طور روزانه محاسبه می‌شود و طبیعتا دستمزد بازیکنانی که در بازی‌های بیشتری حضور دارند، بیش از سایر بازیکنان خواهد شد و باشگاه‌ها از این طریق بیشتر منتفع خواهند شد. به طور مثال باشگاه منچسترسیتی از طریق حضور بازیکنان خود در جام جهانی ۵ میلیون دلار و رئال مادرید ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از فیفا دریافت کردند.

با این حال، در این دوره به نظر می‌رسد که تیم‌های ایرانی احتمالا نمایندگان کمتری در جام جهانی خواهند داشت چرا که شمار لژیونرهای ایران افزایش یافته و احتمالا بازیکنان داخلی کمتری هم در جام جهانی قطر حضور خواهند داشت.

به طور مثال در بازی اخیر تیم ملی ایران مقابل لبنان، هیچ بازیکنی از استقلال و پرسپولیس در ترکیب اصلی ایران نبودند و فقط امید نورافکن از بین بازیکنان لیگ برتری در ترکیب یازده نفر ایران به میدان رفت.

به طور معمول در اردوهای اخیر ایران حدود ۲۱ بازیکن لژیونر حضور ثابتی داشتند و حدود هفت الی هشت بازیکن لیگ برتری هم دعوت شده‌اند اما برای جام جهانی این فهرست محدود خواهد شد و تیم ملی باید ۲۳ بازیکن را به این رقابت‌ها ببرد.

از سوی دیگر دراگان اسکوچیچ اعلام کرده که مسابقات لیگ برتر ایران کیفیت لازم برای آماده‌سازی و ظهور بازیکنان جدید را ندارد و به نظر می‌رسد بر اساس اتفاقات ماه‌های گذشته، تمرکز خود را بر استفاده از بازیکنان لژیونر بگذارد و در این صورت سهمیه تیم‌های لیگ برتر هم کاهش خواهد یافت.

این مسئه در نهایت می‌تواند به کاهش پاداش تیم‌ها در جام جهانی ۲۰۲۲ منجر شود و تیم‌های ایرانی از این طریق اندوخته مالی اندکی داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1135516 برچسب‌ها جام جهانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جام جهانی جام جهانی هزار دلار تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت

تیم والیبال ساحلی ایران یک با شکست نیوزلند دو به جمع چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا راه یافت و موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا با حضور 32 تیم از روز چهارشنبه 12 اردیبهشت آغاز ‌شده و فردا (یکشنبه - 16 اردیبهشت) در شهر «روی‌اِت» کشور تایلند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.

ستاره حریف والیبال ایران VNL را از دست داد

در بازی‌های امروز، تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده - امیرعلی قلعه‌نویی) با شکست 2 بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی - وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت. نوجوانان ساحلی ایران که امروز (شنبه - 15 اردیبهشت) برای دومین بار به میدان رفتند با امتیازات 21 بر 10 و 21 بر 7 حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.

با کسب این نتیجه و راهیابی تیم والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر 19 سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه‌نویی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که در شانگلو چین برگزار می‌شود.

ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • گزارش تمرین استقلال|مصدومیت یک بازیکن و غیبت هاشمی نسب/ هجوم تماشاگران به داخل زمین و بی نظمی عجیب در کمپ حجازی+ فیلم
  • گزارش تمرین استقلال|مصدومیت یک بازیکن و حضور پیشکسوتان/ هجوم تماشاگران به داخل زمین و بی نظمی عجیب در کمپ حجازی+ فیلم
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • سه لژیونر جدید والیبال ایران، مقصد: کره جنوبی!
  • معرفی تیم‌های جام جهانی فوتسال/ تیم ملی ایران درمیان غول های دنیا
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است