Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا در سال جاری نرخ مسکن تعدیل می‌شود یا خیر و شهروندان منتظر کاهش نرخ مسکن در شهر‌ها باشند یا خیر، گفت: حتماً ان‌شاءالله این موضوع محقق می‌شود همایشی اواخر سال پیش معاونت شهرسازی شهرداری تهران با مشارکت انبوه‌سازان برگزار کرد و از معاونین کلانشهر‌ها نیز دعوت به عمل آمد در این همایش موضوع برنامه‌ها برای تعدیل و کاهش نرخ مسکن و باز شدن قفل ساخت و ساز مورد بحث و گفتگو و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای هم اواخر سال پیش شهرداری تهران با بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد که بر این اساس برنامه ساخت و ساز در سال جاری گسترش می‌یابد و جهش ساخت و ساز را شاهد خواهیم بود کما اینکه در کنار این موضوع، قرارگاه مسکن در شهرداری تهران راه اندازی و فعال شده است.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران ادامه داد: قطعا کاهش نرخ مسکن در تهران بر روی نرخ مسکن در شهر‌های دیگر هم تأثیرگذار است و هر زمان قیمت مسکن در تهران تغییر کرده به تدریج در سایر شهر‌ها هم اثر گذاشته است.

متولیان خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در مجمع شهرداران طراحی شده که با همکاری دولت موضوع ساخت و ساز در شهر‌های مختلف بسط داده شود و با مشارکت مردم و دولت جهش ساخت و ساز و بهبود وضعیت مسکن را در سال جاری شاهد خواهیم بود و نرخ مسکن بر همین اساس کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن شهرداری کاهش نرخ مسکن ساخت و ساز شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس

سامانه خودنویس از ابتدای سال گذشته راه اندازی شد که از طریق آن متقاضیان و مستاجران خود می‌توانستند تمامی قراردادهای اجاره ای در حوزه املاک از جمله مسکن، مغازه و... را ثبت کنند که با راه اندازی این سامانه بسیاری از مردم ابراز خوشحالی کردند که با اجرای این طرح دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد و بساط گران فروشی در این بازار برچیده شد.

در همین رابطه حسین جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر با راه اندازی این سامانه و همچنین با اتصال مشاوران املاک به این سامانه شاهد آن هستیم که حق الزحمه های نجومی که پیش از این توسط برخی از مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این سامانه استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیار افزایش یافته است و ما شاهد کاهش مشکلات بسیاری که پیش از این مستاجران با آن روبرو بودند هستیم. 

او گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این سامانه بساط سوداگری و دلالی از این بازار برچیده شده است و به زودی شاهد تحول خوبی در قیمت‌های بازار مسکن هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟