Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به بازدید بیش از 3 هزار نفر از شهروندان در ایام نوروز از خانه موزه سیمین و جلال  و خانه موزه اخوان ثالث اشاره کرد و گفت: شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی  به مدت 8 روز از این مجموعه ها بازدید کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد مویدی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 300 نفر از این دو خانه موزه بازدید کردند، گفت: از 4 تا 11 فروردین ماه بیش از سه هزار نفر از شهروندان این مجموعه ها را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که این امر نشانه اقبال اهالی فرهنگ و اقشار مختلف جامعه از مراکز فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از این میان نیز حدود 500 نفر به صورت رایگان از دو خانه موزه بازدید کردند.
وی ادامه داد: حفظ و نگهداشت این آثار ملی، با برگزاری نشست‎ها و اتفاق های ادبی و فرهنگی می تواند درشعر و ادبیات معاصرتاثیر گذار بوده و به مکانی برای فعالیت ها و تولیدات خلاق فرهنگی هنری تبدیل شود.
مویدی با اشاره به اینکه بزرگداشت مفاخر هر کشوری نمایش فرهنگ و شکوه آن کشور است ، بیان داشت: با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق می توان هرچه بهتر و بیشتر از این ظرفیت برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه استفاده کرد.
سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: این شرکت آمادگی دارد تا با نهادهای فرهنگی برای بهر‌مندی از تجربیات موفق خانه‌موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد و اخوان ثالث رایزنی و تبادل نظر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خانه ‌موزه مشاهیر و نویسندگان، اصالت و هویت شهرها محسوب می‌شوند، گفت: یکی از رویکردهای اصلی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در سال 1401 حفظ، احیا و بهره‌برداری هر چه بهتر از خانه مشاهیر است.
سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه خانه موزه ها فرصت بسیار مناسبی را برای علاقه مندان و دوستداران فرهنگ و هنر برای تفکرو تامل بیشتر به وجود می آورند، بیان داشت:این  امر یکی از کارکردهای  فرهنگی خانه موزه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه حفظ خانه موزه ها،‌احیا و برگشت آن به چرخه فعالیت و نقش آفرینی در شهر بسیار حایز اهمیت است، گفت: ایام تعطیلات  نوروزی فرصت مناسبی بود تا شهروندان با خانه موزه مشاهیر و بزرگان ادبی و فرهنگی کشور آشنا شوند.
مویدی با تاکید بر لزوم توجه به بهره برداری خلاقانه و اقتصاد فرهنگی خانه موزه ها، به ضرورت حفظ ارزش های تاریخی و هویت فرهنگی این مجموعه ها اشاره کرد و  گفت: با در نظر گرفتن برنامه های خلاقانه و خوب می توانیم تعداد مراجعان و مخاطبان به خانه موزه ها را افزایش دهیم.
به گفته سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در برگیرنده کلیه آثار پژوهشی و تحقیقاتی، یادمان ها، هدایا، دست نوشته ها، کتب و مجلات، تصاویر و فیلم ها و گفتگوها و دیگر آثار مادی و معنوی مرتبط با جلال و سیمین است که توسط تیم های تحقیقاتی، ادیبان، فرهیختگان، دانشمندان، نزدیکان، آشنایان و دوستان جلال و سیمین در اختیار این مجموعه قرار گرفته تا به صورت یکپارچه، منسجم و متمرکز  به پویشگران ادبی و علمی و همچنین بازدیدکنندگان عمومی و علاقمند به جلال و سیمین، امکانات وسیعی را در جهت آشنایی، شناخت شخصیت و دیدگاه جلال و سیمین دانشور ارائه کند.
وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی  و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده است، گفت: این مجموعه به عنوان اولین خانه موزه در منطقه یک تهران به پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و ادبیات تبدیل می‌شود.
خانه ‌موزه‌ سیمین دانشور و جلال آل احمد در میدان تجریش، دزاشیب، خیابان رمضانی، خیابان سیمین دانشور، کوچه پسندیده، بن بست ارض، پلاک یک واقع شده که سال 1383 با شماره 11466 در فهرست میراث ملی ثبت شده است.
این خانه موزه سال 1393 توسط شهرداری تهران خریداری شد و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با هدف باز زنده‌سازی خانه‌های مشاهیر، بزرگان و پاسداشت و منزلت نویسندگان مرمت و بازسازی شد و هشتم اردیبهشت 1397 در سالروز تولد سیمین دانشور، به عنوان خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد افتتاح شد.
همچنین خانه موزه مهدی اخوان ثالث ( واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه‌ خجسته، پلاک 29، ) یکم مهرماه 1382 با شماره 10404 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از سال 1385 در تملک شهرداری تهران قرار دارد.
گفتنی است شهروندان می توانند جهت بازدید از خانه موزه سیمین وجلال با شماره تلفن  02122705969  و همچنین جهت بازدید از خانه موزه اخوان ثالث با شماره تلفن 86054635 021 تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خانه موزه سیمین سیمین دانشور جلال آل احمد خانه موزه ها خانه موزه جلال و سیمین اخوان ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • (تصاویر) خانه موزه شهید مطهری
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد