Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: طرح جهاد آب رسانی در روستاها و با هدف تأمین آب ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور در حال اجراست.

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه نشست امروز خود با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در تشریح مطالب مطرح شده در این جلسه گفت: این نخستین جلسه ما در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون کشاورزی بود و گزارشی از وضعیت آب و برق کشور طی شش ماهه دوم سال گذشته و برنامه‌های وزارت نیرو برای سال جاری در این نشست ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو ادامه داد: موضوعات مربوط به تابستان، بحث مدیریت آب و برق کشور در این جلسه مطرح و در ادامه از نقطه نظرات اعضای کمیسیون کشاورزی استفاده کردیم و امیدواریم در سایه همکاری وزارت نیرو و کمیسیون کشاورزی و در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ بتوانیم بسیاری از مسائل و انتظارات مردم را برآورده کنیم.

محرابیان تأکید کرد: مردم در روستاها و هم در شهرها در موضوع آب رسانی توقعات بسیار زیادی دارند که انتظارات درست و به جایی است، طرح جهاد آب رسانی در روستاها و با هدف تأمین آب ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور در حال اجراست البته با اعتباراتی که در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و به این بخش تزریق خواهد شد، سرعت اجرای طرح بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: این یک طرح عمرانی وسیع و فراگیر در کشور و در تمام استان‌ها خواهد بود و مشکل بسیاری از روستاهای فاقد آب حل می شود. در بحث تأمین آب شهری نیز توسعه آب رسانی به شهرها به ویژه شهرهایی که نیازمند آب بوده و دارای طرح‌های اضطراری هستند در اولویت کار قرار گرفته‌اند.

وزیر نیرو تصریح کرد: امسال امیدواریم بتوانیم بسیاری از این طرح‌ها را عملیاتی کنیم هر چند سال سختی به دلیل کاهش بارندگی پیش رو داریم. در برخی استان‌ها متأسفانه دچار خشکسالی هستیم به ویژه استان‌هایی که دو سال پیاپی خشکسالی داشته‌اند و در سال سختی به سر می‌برند و از همه هم‌میهنان در بخش شرب و هم کشاورزی دعوت به صرفه‌جویی می‌کنیم تا بتوانیم با میزان آبی که می‌توانیم تأمین کنیم این سال را سپری کنیم.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب و فاضلاب روستایی وزیر نیرو کمیسیون کشاورزی وزیر نیرو آب رسانی تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نشست با مسئولان امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر با بیان این‌که مسئولان استان توجه ویژه‌ای به عمران روستا‌ها دارند، افزود: در همین راستا اعتبار عمران روستایی در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که استقرار دهیاری در روستا‌ها باعث افزایش بودجه روستا و بهبود وضعیت عمرانی آن خواهد شد، اضافه کرد: از ۶۱۹ روستای استان بوشهر، در زمان حاضر ۳۹۳ روستا دهیاری دارند.

استاندار بوشهر از صدور مجوز استخدام نیروی جدید در دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده مجوز به‌کارگیری و استخدام ۲۰۲ نفر نیروی جدید در دهیاری‌های استان از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر شد.

وی اظهار کرد: این نیرو‌ها قرار است با تخصص‌های مختلف از جمله کارشناس امور اداری و فناوری اطلاعات، مسئول فنی، عمرانی و خدمات روستایی، کارشناس حقوقی و امور قراردادها، امور مالی، خدمات روستایی، کارشناس اقتصادی و سرمایه‌گذاری و نیز آتش‌نشان، راننده و کارگر خدماتی مشغول به‌کار شوند.

محمدی‌زاده با اشاره به این‌که آخرین به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌های استان مربوط به سال ۱۳۹۸ بوده است، گفت: به‌کارگیری نیرو‌های متخصص و تازه نفس تاثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت خدمات دهیاری‌ها به مردم روستا‌های استان بوشهر خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • تشکر استاندار_گلستان از اعضای تیم جستجوی یسنا
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد