Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:17:40 GMT

گناباد میزبان ۲۵۰ هزار مسافر و گردشگر در ایام نوروز بود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۱۲۷۴

گناباد میزبان ۲۵۰ هزار مسافر و گردشگر در ایام نوروز بود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: شهرستان گناباد از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ میزبان ۲۵۰ هزار مسافر و گردشگر بود که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان بازدید کردند.

رسول صنوبری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به طور کلی میزان سفر در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: بیشترین بازدیدها از آثار فرهنگی تاریخی گناباد مربوط به چهار اثر شاخص شهرستان شامل منطقه نمونه گردشگری آبشار کاخک با ۴۱ هزار و ۳۴۳ بازدیدکننده، بافت تاریخی روستای ریاب با ۲۱ هزار و ۷۷ توریست، میراث جهانی قنات قصبه با ۲۰ هزار و ۷۱۱ بازدیدکننده و موزه‌ مردم‌شناسی با ۱۴۴۳ گردشگر ثبت شده که در مجموع ۸۴ هزار و ۵۷۴ نفر از این چهار اثر بازدید کردند.

وی با اشاره به نقش موثر اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اقامت و اسکان مسافران و گردشگران گفت: ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان در تمام ایام نوروز شاهد حضور مسافران و گردشگران بوده و ظرفیت‌شان در تمام روزها تکمیل بود.

صنوبری یکی از فواید ثبت قنات قصبه در میراث جهانی را ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح شهرستان دانست و یادآور شد: تقریبا در سال ۱۳۹۰ هیچ اقامتگاه بوم‌گردی در گناباد وجود نداشت و هنگام ثبت قنات قصبه در میراث جهانی فقط ۲ اقامتگاه بوم‌گردی داشتیم اما در حال حاضر ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در سطح شهرستان داریم که این موضوع نشان‌دهنده تاثیر ثبت قنات در میراث جهانی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری است. از طرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به علاوه سه هتل گناباد نیز توانسته‌ گوشه‌ای از نیاز گردشگران و مسافران یعنی اقامت، اسکان و پذیرایی را پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهر گناباد در مسیر مسافرانی است که از مشهد به سمت جنوب و یا از جنوب به مشهد سفر می‌کنند؛ بنابراین حداکثر تلاش ما این است که از این موقعیت جهت جذب گردشگر استفاده کنیم.

صنوبری گفت: صنعت گردشگری یک صنعت بی‌منتهاست و ما باید کاری کنیم که گردشگری گناباد فقط در مناطق خاصی متمرکز نشود و از ظرفیت سایر مناطق نیز باید استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: حجم بسیار زیادی از حوزه گردشگری گناباد سمت پسکلوت هست که مغفول مانده است؛ بنابراین باید از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این مسیر شامل کویر روشناوند، ایستگاه حسن ترک، قلعه عمرانی و کال شور نیز استفاده شود. خوشبختانه متقاضیانی هم بوده‌اند که در برخی مناطق کار آنان برای سرمایه‌گذاری آغاز شده و در برخی مناطق دیگر نیز موضوع در حال پیگیری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: با توجه به اینکه راه‌آهن نیز به چرخه توسعه زیرساخت‌های گردشگری اضافه خواهد شد، آینده گردشگری شهرستان در حداکثر پنج سال آینده بسیار درخشان است و کسانی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، نتایج خوبی نصیب‌شان می‌شود.

وی اظهار کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که به عنوان تسهیل‌گر بخش خصوصی را حمایت کنیم تا با قدرت و جرات بیشتری به عرصه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری وارد شوند.

امسال و بعد از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم نوروزگاه در چهار نقطه خراسان برگزار شد که یکی از این مناطق مظهر قنات قصبه گناباد بود. همچنین در سال جاری مراسم و آیین‌های نوروزی در بسیاری از مناطق شهرستان گناباد و از جمله در روستاهای این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها گردشگري نوروز 1401 گناباد خبرهای شهرستان گناباد اقامتگاه بوم گردی میراث جهانی قنات قصبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه

وریا محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بازدید از شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر به صورت مستمر توسط اداره راهداری جهت بررسی و روند صدور بارنامه و صورت وضعیت صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قروه افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ شرکت حمل و نقل کالا و یک شرکت مسافربری پلمب شدند.

وی گفت: در جریان بازدید‌های به عمل آمده ۶ شرکت متخلف دیگر نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

محمدی ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ شرکت حمل و نقل کالا و سه شرکت حمل و نقل مسافر در این شهرستان، یادآور شد: در سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۹۳۲ بارنامه حمل کالا از مبدا شهرستان قروه صادر شد و میزان ۲۰ هزار و ۵۵۰ تن جابه‌جایی کالا به ثبت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان