Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:49:49 GMT

نمایشگاه «گرگیعان» در اهواز برپا شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۱۳۱۱

نمایشگاه «گرگیعان» در اهواز برپا شد

ایسنا/خوزستان موسسه هنرهای تجسمی ریم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نمایشگاه انفرادی چیدمان و طراحی لباس کودکان «گرگیعان» از دنیا میاحی را در گالری ریم اهواز برپا کرده است.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه از لباس‌های محلی کودکان استان‌های جنوبی کشور در آیین مذهبی گرگیعان رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۴ رمضان شب پانزدهم پس از افطار همه خانواده‌ها منتظر در زدن کودکان می‌نشینند. کودکان در این روز پس از افطار سنگ زنان به درب خانه‌ها می‌روند تا از صاحب‌خانه شیرینی هدیه بگیرند.

نام این رسم دیرینه قرقیعانیا گرگیعان است. درباره ریشه این نام چند روایت ذکر شده است. در یکی از روایات آمده است که ۱۵ رمضان میلاد امام حسن (ع) است که معروف به قرة‌العین است. کودکان قرة‌العین گویان به در خانه پیامبر می‌روند و تولد امام حسن (ع) را تبریک می‌گویند.

این نمایشگاه از روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین در اهواز برپا شد.

گالری ریم همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۲:۳۰ این آثار را در معرض دید هنر دوستان خوزستانی قرار می‌دهد. این گالری در اهواز، امانیه، روبه‌روی اداره کل آموزش و پرورش استان انتهای کوچه خرد، پلاک ۳ قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آیین گرگیعان در اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان

 سردار نعمت‌اله باقری در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم استان توسط جهادگران و پزشکان بسیجی ویزیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیز بیش از ۲۰ تیم تخصصی و ۲۰ تیم پزشک عمومی و در مجموع بیش از ۲۷۰ نفر کادر پزشکی و مجموعه‌های هماهنگ‌کننده در خدمت مردم مناطق محروم دلفان هستند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بیمارستان صحرایی امروز نمونه یک زنجیره درمانی است، افزود: ویزیت و معاینه مردم از خانه‌های بهداشت محله آغاز و تا درمان در بیمارستان‌های استان ادامه خواهد داشت.
باقری بیان داشت: امروز نخستین بیمارستان صحرایی و اردوی جهادی در سال جدید برپا شده و قطعا تا پایان سال این خدمت بی‌منت در دیگر مناطق محروم استان ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی و تحقق شعار سال در حاشیه بیمارستان صحرایی، تصریح کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی و کمک به اشغال و تولید مردم دلفان نیز برپا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۷/ اکسپو در «خانه امن»
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • به احترام «معلم» برپا ...
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد