Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@14:03:16 GMT

توقیف و نابودی ۴۶ هزار تن موادغذایی غیربهداشتی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۱۵۳۱

توقیف و نابودی ۴۶ هزار تن موادغذایی غیربهداشتی در اصفهان

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان از معرفی ۶۴۹ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی و نابودی ۴۶ هزار تن مواد غذایی در تعطیلات نوروز امسال خبر داد و گفت: بیشترین تخلف بهداشتی در این مدت مربوط به واحدهای آبمیوه و بستنی، نانوایی‌ها و واحدهای فرآوری مواد غذایی مانند اغذیه فروشی و رستوران‌ها بوده است.

مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از بیست و پنجم اسفندماه تا روز گذشته بیش از چهار هزار و ۴۰ مورد بازدید کارشناسان بهداشت در استان انجام شده است که در نتیجه آنها ۶۴۹ متخلف به مراجع قضائی معرفی و ۱۹۸ واحد صنفی نیز پلمب شدند، البته همه پلمب‌ها به همراه نصب بنر اطلاع‌رسانی نبود زیرا در برخی از موارد، به دلیل نقایص بحرانی قسمتی از واحد پلمب و به همین دلیل کل مجموعه غیرفعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام دو هزار و ۶۱۴ مورد بازرسی مشترک با ارگان‌های دیگر مانند سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی، استانداری و فرمانداری‌ها، دامپزشکی، اداره صنعت و معدن و جهاد کشاورزی، افزود: در این بازرسی‌ها نیز بیش از ۴۶ هزار و ۳۶ کیلوگرم مواد غذایی توقیف و معدوم شد همچنین در تعطیلات نوروز امسال یک هزار و ۲۹۵ مورد نمونه‌برداری آب، ۴۲۱ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و ۵۷۱ مورد برخورد با فروشندگان دوره‌گرد و دستفروشان مواد غذایی و اقلام تحت پوشش قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، انجام شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان بیشترین تخلف بهداشتی ثبت شده را مربوط به واحدهای آبمیوه و بستنی، نانوایی‌ها و واحدهای فرآوری مواد غذایی مانند اغذیه فروشی و رستوران‌ها دانست و گفت: با توجه به آمار بسیار مسافران نوروزی که امسال به اصفهان سفر کردند، آمار بازرسی‌ها نیز ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت البته آمار ذکر شده، تنها مربوط به سامانه سامع است و بازرسی‌های استانی که در این سامانه ثبت نمی‌شود را نیز باید درنظر گرفت.

کد خبر 566162

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازرسی بهداشتی تخلف بهداشتی معدوم سازی کشف مواد غذایی فاسد نظارت بهداشت نظارت بر اماکن عمومی پلمب واحدهای غیربهداشتی تخلف واحدهای صنفی در نوروز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب