Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صورتی که روسیه بتواند مرزهای منطقه دونباس را به سمت مرکز اوکراین گسترش داده و نوار ساحلی دریای سیاه را در برابر ضد حملات ارتش اوکراین حفظ کند قطعا نمی‌تواند طرف شکست خورده این جنگ محسوب شود.

سرویس جهان مشرق _ ۶ هفته از آغاز حمله سراسری ارتش روسیه به اوکراین گذشت و فعلا چشم انداز مشخصی برای آتش بس و پایان نبرد علی رغم جاری بودن مذاکرات دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش روسیه که در ابتدای جنگ به دنبال فتح سریع شهر کی‌یف با کمترین خسارات و تلفات ممکن بود حالا چندین روز است که شمال اوکراین را به شکل کامل تخلیه کرده و در این محور ناکام بوده است؛ اما همچنان بخش های وسیعی از شرق و جنوب اوکراین را تحت کنترل خود دارد که در مذاکرات سیاسی میان دو طرف دست برتر را به آنها خواهد داد.

مسکو اگرچه در رسیدن به هدف بزرگ و اصلی خود یعنی تصرف پایتخت و سرنگونی دولت زلنسکی ناکام ماند اما در صورتی که بتواند مرزهای منطقه دونباس را به سمت مرکز اوکراین گسترش داده و نوار ساحلی دریای سیاه را در برابر ضد حملات ارتش اوکراین حفظ کند قطعا نمی‌تواند طرف شکست خورده این جنگ محسوب شود.

نگاهی به خسارات تجهیزاتی دو طرف از آغاز نبرد

اگرچه از زمان شروع درگیری‌ها در ۲۴ فوریه ماه گذشته میلادی، آمارهای متناقض و بعضا اغراق آمیز از سوی هر دو طرف در خصوص تلفات و خسارات رقیب منتشر می‌شود اما بر اساس انچه که در ۴۱ روز گذشته در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از میدان نبرد دیده شد حداقل می‌توان لیستی از خسارات تجهیزاتی روسیه و اوکراین در این نبرد را به شکل زیر عنوان کرد:

ارتش روسیه:

_۴۷۸ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد از مدل‌های مختلف نظیر تی۷۲، تی۸۰ و تی۹۰

_ ۳۹۷ دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام از مدل‌های مختلف نظیر خانواده BMP و BTR

_ ۱۵۶ دستگاه خودروی زرهی هوابرد از مدل‌های مختلف BMD و BTR

_ ۲۲۸ دستگاه خودرو و نفربر زرهی نظیر MT-LB و GAZ

_ ۲۹ دستگاه خودروی محافظت شده ضد مین و ضد کمین (امرپ) مدل KAMAZ

_ ۱۵۶ دستگاه توپخانه خودکششی

_ ۵۶ دستگاه توپخانه کششی

_ ۷۱ دستگاه خودروهای مهندسی رزمی

_ ۸۹ دستگاه انواع سامانه‌های پدافندی نظیر، بوک ام۲، تور ام۲ و پنتسیر

_ ۸ دستگاه رادار کشف

_ ۵۹۸ دستگاه کامیون ترابری و پست فرماندهی متحرک

_ ۲۳ فروند هواپیمای جنگنده و ۱ فروند هواپیمای ترابری

بالگردهای روسی نابود شده در فرودگاه خرسون

_ ۴۰ فروند بالگرد رزمی

_ ۲۲ فروند پهپاد

_ ۸ فروند لنج و کشتی آبی خاکی

ارتش اوکراین:

_ ۱۱۷ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد از انواع تی۶۴، تی۷۲ و تی۸۰

_ ۹۵ دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام

_ ۱۰۳ دستگاه نفربر زرهی

_ ۶۱ دستگاه خودروی زرهی محافظت شده ضد مین و ضد کمین (امرپ)

_ ۲۴ دستگاه توپخانه خودکششی

_ ۳۱ دستگاه توپخانه کششی

_ ۲۱۷ دستگاه کامیون ترابری

_ ۳۲ دستگاه سامانه پدافندی نظیر اس۳۰۰ و بوک ام۱

_ ۱۲ دستگاه رادار کشف

_ ۱۰ فروند جنگنده رزمی سوخو۲۷ و سوخو ۲۵ و میگ۲۹

بقایای جنگنده سوخو۲۵ اوکراینی

_ ۲ فروند هواپیمای ترابری آنتونوف

_ ۴ فروند بالگرد رزمی میل۲۴ و میل۸

_ ۱۴ فروند پهپاد

* قابل ذکر است که لیست خسارات تجهیزاتی فوق تنها بر اساس مواردی است که تصاویری از آنها وجود داشته است و طبیعتا آمار واقعی خسارات هر دو طرف بیشتر از ارقام ذکر شده در بالا است.

ادامه خریدهای نظامی ارتش لهستان

رهبران لهستان که در سالهای اخیر تحرکات گسترده ای در زمینه خرید تجهیزات نظامی پیشرفته از غرب و به ویژه امریکا برای ارتش کشورشان داشته اند امروز قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد M۱A۲ Sep-V۳ را به ارزش ۴.۷۵ میلیارد دلار با امریکا نهایی کردند.

این قرارداد شامل پشتیبانی و ارسال خودروهای ریکاوری ویژه این تانک نیز می‌شود. قرار است در سال جاری میلادی ۲۸ دستگاه تانک از سفارش مربوطه به ارتش لهستان تحویل داده شود.

گفتنی است کشورهای شرق اروپایی عضو ناتو در سالهای اخیر خریدهای گسترده نظامی را از ترس تقابل نظامی با ارتش روسیه انجام داده بودند و به نظر می‌رسد پس از تهاجم ارتش روسیه به اوکراین این خریدها و نهایی شدن قراردادهای نظامی تسریع یابد.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت جنگ اوکراین و روسیه روسیه اوکراین هواپیمای جنگنده ارتش لهستان ارتش روسیه دونباس مسکو پهپاد ناتو تانک پدافند هوایی اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دستگاه توپخانه دستگاه خودروی دستگاه تانک ارتش روسیه میدان نبرد دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد