Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خزائلی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت:در تاکستان، بوئین زهرا و آبیک در روز‌های نوروز ۲۷۱ غرفه صنایع دستی برپا و خوشبختانه با استقبال خوب گردشگران روبه رو شد و مجموعاً ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گردش مالی در این غرفه‌ها ثبت شد.

 سال گذشته نمایشگاه صنایع دستی استان قزوین در کرج برگزار و استقبال خوبی از آن شد و امسال هم در محور البرز- قزوین- زنجان و البرز- قزوین- گیلان برای مبادله گردشگران بین استانی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروز امسال حدود ۲۰ میلیون سفر در استان قزوین ثبت شده است و در راه‌های مواصلاتی استان قزوین، بهترین مجتمع‌های بین راهی کشور، قرار دارد.

 امسال از ۱۷ نوروزگاه، ۷ نوروزگاه در مجتمع‌های بین راهی قرار داشت و تلاش کردیم جایگاه گردشگری و تاریخی قزوین را برای هموطنان تبیین کنیم.

اعلایی، استاندار قزوین تدابیر خوبی در ستاد سفر‌های نوروزی استان اعلام کرد و جهت گیری برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۱ دعوت و تسهیل سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان قزوین خواهد بود.

در نوروز ۱۴۰۱ بعد از ۲ سال توقف مسافرت‌های نوروزی به دلیل مصوبات ستاد کرونا، امسال موفقیت خوبی در جذب گردشگران داشتیم و برنامه‌های شاد و بانشاطی در نوروزگاه‌ها برای هموطنانه به نمایش گذاشتیم.

 در  استان قزوین، امامزاده حسین (ع)، سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی بیشترین میزان بازدید نوروزی را ثبت کردند و دامنه‌های کوهستانی به ویژه منطقه الموت به دلیل بارش برف و یخبندان گردشگران کمتری جذب کردند.

 از روز سوم فروردین ضریب اشغال هتل‌های استان به بالای ۹۰ درصد رسید و برخی شب‌ها به ۱۰۰ درصد هم رسید و در این بین از اسکان نوروزی به کمک ما آمدند و ۷۸ هزار نفر در بازه زمانی ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین در استان قزوین سکونت داشتند که این رقم نسبت به سال ۹۸ رشد ۳۵ درصدی داشته است.

 تعداد آثار تاریخی ثبت شده استان قزوین، رقم ۱۴۰۰ را رد کرده است و در سال ۱۴۰۰ پرونده سعدالسلطنه در یونسکو مطرح شد و در تیر امسال هم، قزوین جشن اولین میراث ثبت شده جهانی را برگزار خواهد کرد.

 در بهمن ماه موفق شدیم در سازمان فرهنگی کشور‌های جهان اسلام یا آیسسکو، منظر فرهنگی قلعه الموت را ثبت کنیم که برای اولین بار این اتفاق در استان قزوین رقم خورد.

 در سال ۱۳۹۵ تبلیغات گسترده‌ای به صورت هماهنگ و هم افزا، آغاز کردند و جاذبه‌های گردشگری استان در بیلبورد‌های شهر‌های قزوین و تهران نصب شد و امسال هم با کمک شبکه قزوین برنامه «بریم بگردیم» در قالب برنامه‌های ۶۰ تا ۹۰ ثانیه برای انتشار در فضای مجازی تولید شد و خوشبختانه بازخورد خوبی داشته است.

هفته بعد میزبان معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تبیین برنامه‌های گردشگری در استان قزوین خواهیم بود.

میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تعامل خوبی با شهرداری به سر می‌برد و با کمک آن‌ها برنامه‌های خوبی در روز‌های تعطیل نوروز در سرای سعدالسلطنه اجرا شد.

 از شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم بودجه خوبی برای بازسازی و مرمت بنا‌های تاریخی شهر قزوین تخصیص دهند.

تغییرات صورت گرفته در سبزه میدان به تصویب اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان رسیده و آرزوی من این است که مجموعه دولتخانه صفوی بتواند یک مجموعه تاریخی- فرهنگی در خدمت شهر قزوین باشد.

باید به فکر تأمین زیرساخت‌های این مجموعه‌های گردشگری از جمله آب گرم یله گنبد، دریاچه اوان، باراجین و شهر آبگرم در آوج باشیم و تسهیلاتی در چارچوب ضوابط مصوب در کل کشور، به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این مجموعه‌های گردشگری اعطا می‌شود.

 تأکید دولت و استانداری قزوین، رفع موانع سرمایه گذاری در استان است و از سرمایه گذاران می‌خواهیم برای توسعه گردشگری استان به میدان بیایند.

خزائلی با اشاره به ماده ۲۷ گفت: بر اساس ماده ۲۷ هر نوع قرارداد سرمایه گذاری برای احداث و تکمیل، این اختیار را به دولت می‌دهد که از سرمایه گذاران استفاده کند و بر همین اساس، تکمیل خانه تاریخی زعیم و سعدالسلطان بر اساس قرارداد‌های ماده ۲۷ انجام شده اند و خانه زعیم، هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

: ظرفیت‌های اقامت تاریخی مثل هتل خانه بهروزی که تعطیل بود به مجموعه گردشگری ماهان که یک مجموعه گردشگری زنجیره‌ای است، واگذار شده است.

 خانه تاریخی یزدی‌ها تحت عنوان هتل سنتی ارغوان قبل از نوروز ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید و مجموعه تاریخی قهرمانی در سعدالسلطنه هم آماده واگذاری است.

 سرمایه گذار هتل تاریخی گراند هتل از بازسازی این مجموعه شانه خالی کرده است و با سرمایه گذار جدید در حال رایزنی برای بازسازی این مجموعه و توسعه برنامه‌های گردشگری استان هستیم.

 خانه تاریخی حکیم افضل هم در قالب خانه‌های اقامتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، امسال به بهره برداری می‌رسد.

 هر کدام از پروژه‌های نیمه کاره که درگیر تسهیلات هستند، در قالب تبصره ۱۸ می‌توانند تسهیلات بین ۱۰ تا ۱۲ دردص سود و دارای دوره تنفس، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کنند تا پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

یکی از ایده‌های استارتاپی و دانش بنیان، ایده‌های مربوط به تور‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان قزوین است و امسال داخل شهر، این تور‌ها برگزار شد و تلاش می‌کنیم کل فضای استان قزوین را پوشش دهیم.

 در مسیر ورودی قزوین از بلوار آیت الله خامنه ای، از جاذبه زیبای باغستان سنتی قزوین بهره‌مند هستیم که احداث ساختمان‌های بلند مرتبه جلوی باغستان، زیبایی‌های ورودی شهر را کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی مسافران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

سعید شاهرخی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تشریح همکاری اتاق بازرگانی با میراث فرهنگی و گردشگری استان و در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه رویداد کرمان ۱۴۰۴ در اتاق بازرگانی افزود: اتاق بازرگانی یکی از مهمترین نهادها برای تحقق شعار امسال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

وی با اشاره به رقابت کرمان و فارس برای میزبانی از سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی عنوان کرد: برای انتخاب میزبان ۲۵ شاخص مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرعه به نام کرمان افتاد. گفتنی است که نقش اتاق بازرگانی استان در انتخاب کرمان به عنوان میزبان بسیار موثر بوده است.

شاهرخی گفت: از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلید خواهد خورد و احتمالا آبان ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه مفاخر علمی، هنری، موسیقی و رسانه‌ای کشور برای معرفی کرمان بسیج می‌شوند و همه شهرستان‌های استان میزبان این گروه‌ها برای اجرای رویدادها خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: همایش بین المللی راه ابریشم در کرمان و کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بم، سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت و اختتامیه رویداد کتیبه سرباز و رویداد چوگان از جمله رویدادهایی است که امسال در استان کرمان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۴۰۰۰ اثر تاریخی استان کرمان در موزه ملی تصریح کرد: امسال اشیاء و عناصر تاریخی استان کرمان که در موزه ملی نگهداری می‌شوند با نظر و انتخاب کارشناسان به استان کرمان منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی