Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت بیش از ۲ سال از مجازی شدن آموزش‌های دانشگاهی، وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به حضوری شدن کلاس‌های درس گرفته اند.

تا قبل از عید تنها دانشجویان ارشد و دکتری جهت انجام پایان نامه و رساله‌های خود در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها حاضر می‌شدند؛ اما با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد تمام کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی از ۲۰ فروردین به شیوه حضوری ادامه فعالیت خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین در بستر حضوری آموزش‌های خود را آغاز کرده اند و ما بقی دانشگاه‌ها به مرور درصدد بازگشایی حضوری برای دانشجویان کارشناسی هستند.

طبق اعلام مسئولان وزارت علوم قرار است امتحانات پایان ترم تمام دانشگاه‌های کشور برای همه دانشجویان کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری به روش حضوری برگزار شود.

داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام کرده بود که شرط حضور دانشجویان در کلاس‌های درس تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا است و آن دسته از افرادی که قصد اسکان در خوابگاه‌ها را دارند، باید کارت الکترونیکی واکسیناسیون خود را در سامانه بارگذاری کنند.

حضور دانشجویان در کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است

قاسم عموعابدینی گفت: وزارت علوم در صدد حضوری شدن تمام آموزش‌های دانشگاهی به صورت پلکانی است.

دانشگاه‌ها باید با عزم جدی آموزش‌های حضوری را به شیوه‌ای تحقق بخشند تا سلامت دانشجویان، استادان دانشگاهی و کارکنان حفظ شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از آن جایی که تعداد دانشجویان واکسینه نشده، محدود است و در سطح دانشگاه‌ها پخش هستند؛ تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر گرفته ایم و طبق شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس‌های درس عمل خواهد شد.

دانشجویان می‌توانند از آموزش‌های برون خط هم بهره ببرند

محمدعلی زلفی‌گل گفت: در زمان کرونا دانشجویان تحصیلات تکمیلی که رساله‌ها و پایان نامه هایشان تصویب شده بود، در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها حضور داشته اند.

وزیر علوم گفت: از جامعه فرهیخته دانشگاهی انتظار داریم تا همان گونه که برای تمام جامعه الگو هستند، در عرصه سلامت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم الگو باشند تا سلامت هیچ دانشجو، استاد و کارمندی به خطر نیفتد.

سلامت دانشجویان اصل اساسی در از سرگیری آموزش‌های حضوری است.

زلفی گل افزود: امکان دارد برخی از دانشجویان به دلایل موجه امکان حضور در کلاس‌های درس را نداشته باشند که باید در این زمینه دانشگاه‌ها تمهیدات لازم را جهت رعایت حق و حقوق آن‌ها داشته باشند.

دانشگاه‌ها می‌توانند شرایط مهمان شدن دانشجویان را در محل سکونت آن‌ها فراهم کنند و اگر رشته مورد نظر موجود نبود یا دانشجویی علاقه به حضور در کلاس نداشت، برای حذف درس‌های آن‌ها با صلاحدید دانشجو و دانشگاه اقدام می‌شود.

زلفی گل بیان کرد: اگر در مواردی دانشگاه تشخیص داد، دانشجویان می‌توانند با همکاری استادان از آموزش‌های برون خط استفاده کنند.

شهریه دانشگاه آزاد با حضوری شدن آموزش افزایش پیدا نمی‌کند

تزریق دز سوم واکسن کرونا برای بهره‌مندی از امکانات و خدمات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی الزامی است.
طهرانچی گفت: به آن دسته از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که تنها دو دز واکسن زده‌اند نیز توصیه می‌شود دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند. در نیمسال تحصیلی جاری، غیبت دانشجویانی که به دلیل ابتلا به بیماری یا علائم بیماری، در کلاس‌های درس حضور نیابند، موجه محسوب خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضوری شدن فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه هیچ‌گونه افزایش شهریه را به دنبال نخواهد داشت. آنچه برای ما اهمیت دارد، حضور دانشجویان در محیط دانشگاه و افزایش نشاط دانشجویی است.

منبع: الف

کلیدواژه: شیوه نامه های بهداشتی کلاس های درس دانشگاه آزاد دانشگاه ها وزارت علوم کلاس ها حضوری شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح محلات ارتقادهنده سلامت با همکاری استانداری به عنوان ناظر اصلی و ۱۶ ارگان دولتی در ۷ محله در شهرهای بیرجند و قائنات که از سوی وزارت کشور اسامی آنها اعلام شده، اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید شایسته با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار است این طرح در مناطق حاشیه‌نشین شهر و به صورت پایلوت انجام شود.

وی گفت: این مناطق در  بیرجند شامل حاجی‌آباد، موسی‌ابن جعفر، کاظمیه، جوادیه و کارگران  و در  شهر قاین شامل محلات خونیکی‌ها و قدی است. به دلیل ارتقای شاخصه‌های بهداشتی و سلامت محور در محلات حاشیه شهر که از این نظر ضعیف‌تر هستند، برنامه‌های سلامت محور برای جلب مشارکت مردم و رفع مشکلات بهداشتی مردم برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: قرار است در این طرح، کانون سلامت در محلات تشکیل شود. عوامل اجرایی این کانون شامل- هیئت امنا محله در مرکز خدمات جامع سلامت، کانون فرهنگی اجتماعی سلامت محله در پایگاه سلامت وخانه بهداشت ، شورای ارتقای سلامت محله، شبکه نخبگان محله و گروه‌های مردمی سلامت است. 

توزیع بیش از 600 مورد تجهیزات بیمارستانی

سیدمحمد موسوی میرزایی نیز از تجهیز بیمارستان‌های خراسان جنوبی در دو سال گذشته تاکنون به بیش از 600 مورد تجهیزات جدید خبر داد و گفت: در این مدت 70 تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، 22 دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، 31 دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، 564 تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است. در دولت سیزدهم 2 بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 121 نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیل هستند، افزود: هم اکنون 65 کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن 211 دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: 43 مرکز سلامت شهری، 61 مرکز سلامت روستایی، 71 پایگاه بهداشتی، 326 خانه بهداشت، 85 پایگاه اورژانس جاده‌ای و 2 پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند. افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود 9 هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم کشوری در هفدهمین جشنواره شهید مطهری
  • آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد
  • ثبت‌نام حضوری و الکترونیک کلاس اولی‌ها از امروز
  • تحصیل ۲۵۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد