Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:58:38 GMT

توسعه کهک قم متناسب با شرایط زیست محیطی این شهرستان باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۲۴۲۱

توسعه کهک قم متناسب با شرایط زیست محیطی این شهرستان باشد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با فرماندار شهرستان کهک در سخنانی اظهار داشت: این شهرستان در هر دو حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی دارای ظرفیت های بسیار چشمگیری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور گسترده گردشگران در شهرستان کهک، توسعه صنعتی، خدماتی و گردشگری در این منطقه باید متناسب با شرایط زیستی و وضعیت اقلیمی آن باشد، خاطرنشان کرد: به طور حتم باید برای عدم استقرار صنایع آلاینده و توسعه صنعت پاک و سبز در کهک برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به طرح توسعه شهرک صنعتی سیرو، بر ضرورت ساماندهی چاههای ذغال صرم تأکید کرد و گفت: فعالان تولید ذغال در این منطقه باید به دنبال راه اندازی واحدهای صنعتی بدون آلایندگی در شهرک های تخصصی مربوطه باشند.

وی لزوم توجه بیشتر به مدیریت پسماندها و نخاله های ساختمانی شهرستان کهک را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: باید جانمایی مناسبی برای تخلیه پسماندهای شهرها و روستاهای این شهرستان به صورت تجمیعی انجام شده و از تفکیک غیربهداشتی زباله در محل تخلیه به شدت جلوگیری شود.

موسوی با بیان اینکه باید برای حفظ کاربری باغ های شهرستان کهک تلاش شود، تصریح کرد: تعامل و هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و نظارتی در شهرستان تازه تأسیس کهک بسیار مهم بوده و باید از تخلفات زیست محیطی در منطقه به شدت جلوگیری شود.

وی در پایان با اشاره به تنوع زیستی ارزشمند در منطقه شکار ممنوع کهک، گفت: ارتقاء سطح حفاظتی، ساخت پاسگاه های محیط بانی، عدم تجاوز به حقابه های زیست محیطی و حفظ و حراست این زیستگاه طبیعی از دست اندازی صنایع و متخلفان، بسیار اهمیت دارد.

برچسب‌ها قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم تخریب محیط زیست قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم تخریب محیط زیست شهرستان کهک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

ایسنا/فارس شهردار شیراز گفت: پاکبانان با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

وی ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز  کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم  این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی