Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@13:25:01 GMT

اخاذی باند لیسانسه‌ها از اتباع بیگانه

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۲۵۲۸

اخاذی باند لیسانسه‌ها از اتباع بیگانه

اعضای یک باند که با تهیه تجهیزات نظامی خود را مأمور معرفی کرده و با ربودن مردان افغانستانی، از آن‌ها اخاذی می‌کردند با تلاش پلیس دستگیر شدند.

به گزارش ایران، اواخر بهمن ماه ۱۴۰۰، مردی افغانستانی به اداره آگاهی تهران رفت و از ربوده شدنش توسط چند مرد ناشناس شکایت کرد که خودشان را مأمور معرفی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: من و چند نفر از دوستانم به صورت قاچاقی از افغانستان به تهران آمدیم. چند دقیقه‌ای از رسیدنمان نگذشته بود که دو خودروی سمند و یک ون در مقابل‌مان توقف کردند.

سه مرد در حالی که لباس‌های نظامی به تن داشتند از خودرو پیاده شدند. آن‌ها تجهیزات کامل نظامی شامل اسلحه و شوکر به همراه داشتند. مردانی که لباس نظامی به تن داشتند با این بهانه که ما غیرقانونی وارد کشور شده‌ایم و باید به اداره آگاهی منتقل شویم، ما را سوار ون کرده و لحظاتی بعد هر دو خودرو به راه افتادند. اما به جای رفتن به اداره آگاهی، ما را به سفره‌خانه‌ای قدیمی و متروکه برده و در آنجا حبس کردند. تازه متوجه شدیم که آن‌ها مأموران قلابی هستند و ما را ربوده‌اند و در ازای آزادی ما از ۸ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان درخواست کردند. هر کدام با یکی از افراد خانواده‌مان تماس گرفته و بعد از پرداخت مبلغی که می‌خواستند آزاد شدیم. هم‌ولایتی‌هایم، چون غیرقانونی وارد ایران شده بودند، می‌ترسیدند شکایت کنند، اما من تصمیم گرفتم از مأموران قلابی شکایت کنم.

با شکایت مرد افغانستانی، تحقیقات به دستور بازپرس مصطفی واحدی آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شده و در نهایت موفق به بازداشت ۶ مأمور قلابی شدند.

سردسته این باند در تحقیقات گفت: من و همدستانم همگی تحصیلکرده هستیم و لیسانس داریم، من از مدتی قبل کار‌های خلاف را شروع کردم و چندین بار نیز به اتهام جعل و کلاهبرداری بازداشت شده‌ام. در زندان که بودم با چند نفر از هم‌سلولی‌ها تصمیم گرفتیم از افغانستانی‌هایی که غیرقانونی به ایران آمده‌اند اخاذی کنیم.

او ادامه داد: بعد از آزادی از زندان، چند قاچاق‌بر را پیدا کردیم و با پرداخت مبلغی به آنها، هر زمان که قاچاق‌بر‌ها افغانستانی‌ها را به ایران می‌آوردند به ما خبر می‌دادند. من و همدستانم نیز بعد از تهیه تجهیزات کامل، تحت عنوان مأمور به محلی که قرار بود افغانستانی‌ها در آنجا پیاده شوند، می‌رفتیم و با بهانه اینکه آن‌ها غیرقانونی وارد کشور شده‌اند، بازداشت‌شان می‌کردیم.

اما به جای رفتن به مقر پلیس به سفره‌خانه قدیمی متروکه یا سوله یا خانه‌ای قدیمی در جنوب شهر می‌رفتیم و آن‌ها را ۲۴ تا ۴۸ ساعت گروگان می‌گرفتیم و پس از پرداخت مبلغی که برای آزادی خواسته بودیم، آن‌ها را رها می‌کردیم.

در تحقیقات صورت گرفته تاکنون ۳۰ افغانستانی شناسایی شده و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کلاهبرداری اخاذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی

اتحادیه‌ اروپا از امضای توافقنامه کمک ۱۷ میلیون یورویی با سازمان بین‌الملی مهاجرت خبر داد و گفت این پول در قسمت از حمایت مهاجران تازه بازگشته از ایران و پاکستان و جوامع میزبان آنها هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد زنان و کودکان در اولویت کمک‌هایش به افغانستان قرار دارند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای نوشت که حدود یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان و ایران از جنوری پارسال تاکنون بازگشته‌اند.

 اتحادیه اروپا گفته است بازگشت مهاجران افغانستانی که در اوایل آغازگر یک وضعیت اضطراری در مرزهای افغانستان بود اکنون به یک بحران در جوامع میزبان بدل شده است.

به گفته اتحادیه اروپا، کمک جدید این سازمان برای مهاجران تازه بازگشته خدمات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی فراهم خواهد کرد.

رافائلا یودیچه، سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان از میزبانی و همسبتگی افغان‌ها با مهاجران تازه‌برگشته ستایش کرد و گفت باید اطمینان حاصل کرد که این جوامع حمایت می‌شوند.

پاکستان در دور نخست روند اخراج مهاجران فاقد مدرک، حدود نیم میلیون افغانستانی‌ را اخراج کرده و حالا مرحله دوم این روند را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • (عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!
  • تغییر چهره متین ستوده بازیگر لیسانسه‌ها بعد از ۸ سال