Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز استانی که  ۱۰ سال از تشکیل آن می گذرد با مشکلات عدیده ای در زمینه زیرساخت های رفاهی و خدماتی مواجه است که با جذب اعتبارات سفر رییس جمهوری می تواند در مسیر هرچه بیشتر توسعه قرار گیرد.

این استان با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و نرخ مهاجرت بیش از۲ برابر متوسط کشور امروز دارای کمبود هایی در سرانه های بهداشتی ، آموزشی و زیر ساختی  بوده که نگاه ملی را برای حل مشکلات دراین بخش می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که البرز جوان به واسطه نزدیکی به تهران در سایه پایتخت گم شده نیازمند توجه ملی از سوی مقام عالی اجرایی است تا بتواند با جذب اعتبارات بیشتر خود را پیدا کند.

در کنار مسوولان اجرایی  استان البرز،  این روزها به واسطه پایین بودن  سرانه های مختلف بهداشتی ،آموزشی و مشکلات ترافیکی نمایندگان مردم  استان در مجلس شورای اسلامی نیز در سطح ملی با رایزنی درصدد حل مشکلات هستند و به بیان دغدغه های خود می پردازند؛ اما از آنجایی که نباید فقط به بیان مشکلات اکتفا کرد، چشم امید این منتخبان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی نیز به سفر رییس جمهوری برای نشستی ویژه به منظور حل مشکلات است .

استان البرز دارای هفت شهرستان طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ، فردیس ، اشتهارد، چهارباغ و کرج است که به رغم مشکلات خاص خود امروز به دلیل قرار گرفتن بر سر راه ۱۵ استان کشور بارترافیکی سنگینی را متحمل شده است.

با توجه به اینکه سفر رییس جمهوری به البرز اولین سفر آیت الله رییسی در مسوولیت عالی قوه مجریه به این استان است نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی به بیان مطالباتی پرداختند که در دولت قبل پیگیر بودند ولی به نتیجه نرسیدند.

البرز از کمبود سرانه های آموزشی و بهداشتی رنج می برد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات مهم  د رسفر رییس جمهور اختصاص بودجه برای بیمارستان های ناتمام در شهرهای کمالشهر و فردیس  برشمرد و گفت : مشکلات حوزه بهداشت و درمان البرز را در کمسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری کردیم  و خواستار اختصاص بودجه برای طرح‌های بیمارستانی نیمه تمام این استان شده ایم.

«علیرضا عباسی » خاطرنشان کرد: از سوی دیگر  البرز در بخش  سرانه های آموزشی و بهداشتی آخرین استان  کشور است و امیدواریم با اعتبارات سفر رییس جمهور بتوانیم سرانه ها را در این بخش های ارتقا دهیم .

وی یادآورشد: یکی از مشکلات استان البرزبه عنوان آخرین استان کشور آن است که از ابتدای تاسیس آن بودجه کافی در اختیارآن قرار داده نشده و با گذشت زمان مشکلات بیشترمی شود.

مشکل ترافیک البرز

عباسی درادامه به بحث ترافیکی استان البرز اشاره کرد و افزود: بخش قابل توجهی از بار ترافیکی این استان با بهره برداری و اختصاص بودجه برای بهره برداری از بزرگراه شمالی  و کمربند جنوبی استان  مرتفع می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم در سفر رییس جمهور با تحقق اعتبارات لازم در این زمینه نیز بتوانیم گامی موثر در جلب رضایت مردم برداریم.

ظرفیت های البرز درکنار کمبودهای آن برای توسعه دیده شود

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان های غرب استان البرز شامل طالقان ، ساوجبلاغ ، چهارباغ و نظرآباد  با مشکلات عدیده ای دربخش کمبود امکانات بهداشتی و درمانی مواجه هستند.

«علی حدادی»  افزود: اکنون بیمارستان شهر جدید هشتگرد و بیمارستان تامین اجتماعی ساوجبلاغ به صورت نیمه کاره هستند که در صورت تامین اعتبار این مراکز تکمیل و راه اندازی خواهند شد.

وی بیان داشت: احداث بیمارستان طالقان با توجه به نبود تخت بیمارستانی در این شهرستان با ۸۵ روستا از دیگر موارد ضروری است.

حدادی افزود: احداث بیمارستان برای شهرستان چهار باغ  نیز که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده درسفر رییس جمهوری مورد توجه قرار  می گیرد.

وی یکی از مشکلات شهرستان های غرب استان البرز را سهمیه آب دانست و افزود: با هماهنگی وزارت نیرو درصدد آن هستیم که بخشی از سهمیه آب طالقان را برای شهرستان نظراباد که با مشکل آب شرب مواجه است اختصاص دهیم که این مهم نیز در سفر رییس جمهوری به عنوان مطالبه بیان می شود.

حدادی گفت: مشکلات فاضلاب شهری در مهدی آباد چهار باغ و احداث تصفیه خانه فاضلاب هم مورد مطالبه است.

وی ادامه داد: امروز باید از ظرفیت های موجود در استان البرز برای توسعه آن بهره برد و تغذیه مصنوعی دشت ساوجبلاغ مربوط به رودخانه کردان که کشاورزان منتظر همین بخش هستند و ۴۰ هکتار زمین تخصیص داده شده نیز درسفر رییس جمهوری پیگیری می شود.

حدادی اضافه کرد: تعریض، بهسازی جاده سهلیه درچهارباغ ، تکمیل و احداث تونل جاده هشتگرد به طالقان که ۹۰ درصد تا ۹۵ درصد کار انجام شده یکی از موارد ی است که نیاز است درسفر ریاست جمهوری به آن اشاره داشت.

این نماینده مجلس  ، تعریض جاده ترانزیت هشتگرد به کرج ،احداث  بخش روشنایی  برای جلوگیری از تصادفات را از دیگر مطالبات خود در سفر رییس جمهوری عنوان کرد و  بیان داشت: اکنون  ۴۰ کیلومتر جاده خاکی داریم که مشکلات زیادی در ترددها ایجاد کرده و درخواست اعتبار داشته ایم تا بهسازی و آسفالت شود.

وی در خصوص  پروژه های ورزش و جوانان استان البرز نیز گفت: مجموعه ورزشی پنج هزار نفری  در شهرستان  ساوجبلاغ و شهر هشتگرد نیمه تمام مانده اند که انتظار تکمیل آنها از دولت سیزدهم را داریم.

احداث سالن اختصاصی بانوان در هشتگرد، شهر چهار باغ و نظرآباد که نیاز به اعتبار است، تامین اعتبار برای کانال های کشاورزی، احداث گلخانه ها و توسعه صنعت گلخانه ای و صنایع تبدیلی از دیگر مطالباتی بود که نماینده مردم طالقان،ساوجبلاغ ،نظرآباد و چهارباغ برای سفر رییس جمهوری به استان البرز به آن اشاره داشت.

نماینده مردم شهرستان های طالقان ، ساوجبلاغ ، چهارباغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: احداث کتابخانه عمومی در شهرستان های چهارباغ، طالقان و شهرجدید هشتگرد  و یک  فرهنگسرا در نظرآباد از مطالبات مردمی در سفر رییس جمهوراست.

حدادی با تاکید بر توجه و بیان ظرفیت های استان البرز برای توسعه در سفر رییس جمهوری گفت: میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز  ۲ مجموعه بزرگ گردشگری موزه ینگی امام در شهر هشتگرد و موزه ازبکی در شهرستان نظرآباد دارد.

وی افزود: با تامین اعتبارات برای این مجموعه های گردشگری می توان در بستر رونق تولید و گردشگری گام های موثری برداشت.

اتمام پروژه های سالن های ورزشی برای روستاها با تخصیص ، گازرسانی به روستاهای جامانده ، پیگیری خط انتقال گاز از بویین زهرا به کرج با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار ، تقویت حوزه شهرک های صنعتی ،تجهیز مراکز درمانی به پزشک متخصص و تجهیزات درمانی از دیگر مطالبات نماینده مردم شهرستان های غرب استان البرز برای سفر رییس جمهوری بود.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خرداد ماه سال ۸۹ با هفت شهرستان تابعه از استان تهران منفک و به عنوان استان سی و یکم کشور شناخته شد.

 رییس جمهوری در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم  فردا پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه به استان البرز سفر می‌کند.
آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.

برچسب‌ها کرج سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرج سفر استانی کرج سفر استانی مجلس شورای اسلامی سفر رییس جمهوری نماینده مردم استان البرز سفر رییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است، گفت: توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس مقتدایی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: در سطح شهرستان اصفهان هم شهرهای متعدد و هم ۱۸۰ روستا وجود دارند که بخشی از این روستاها بعد از انتزاع چند شهرستان جدید در اصفهان باقی مانده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی بر لزوم انجام کارهای مشترک در ماه‌های پیش رو تاکید کرد و افزود: هم دوستان در مجموعه مدیریت شهری و روستایی و هم نمایندگان مجلس در این زمینه کار می‌کنند اما ضرورت همکاری بخش‌های مختلف و قوای دست‌اندرکار یک ضرورت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای با استاندار بر این مسئله تاکید کردیم که لازم است در مدیریت‌ها و یا ارزیابی مدیران باید بازنگری اتفاق بیفتد و ما به عنوان نمایندگان مجلس به دلیل مراجعات مردمی و آگاهی بیشتر حاضر هستیم در این ارزیابی‌ها به استاندار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم در آستانه شکل‌گیری است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موضوع بسیار مهمی برای همه ما در بخش‌های مختلف و قوای کشور است و معتقدیم که مجلس دوازدهم با همکاری دولت سیزدهم می‌تواند به حد بالاتری از ارتقای سرمایه اجتماعی برسد.

مقتدایی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به نوبه خود در شهرستان اصفهان و شهرهای چندگانه اصفهان این آمادگی را اعلام کردیم و صبح امروز نمایندگان فعلی با منتخبان مجلس جلسه‌ای داشتیم که بر اساس آن می‌توان گفت وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس امیدوارند که با هم‌آهنگی دولت و مجلس بتوانند حد بالاتری از منافع را برای کل جامعه و از جمله استان و به ویژه شهرستان‌های اصفهان بزرگ محقق کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

کد خبر 747992

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است