Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:23:07 GMT

رشد ۴۰ درصدی حضور زائران و گردشگران نوروزی در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۲۵۹۵

رشد ۴۰ درصدی حضور زائران و گردشگران نوروزی در قزوین

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۲۶۴ امامزاده، ابنیه موقوفی و میراثی در این استان وجود دارد، اظهار کرد: در سال جاری شاهد رشد ۴۰ درصدی زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال ۱۳۹۸ در این مکان‌ها بوده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان قزوین افزود: طرح آرامش بهاری در نوروز امسال با استقبال خوب زائران و گردشگران نوروزی همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در نوروز امسال بیش از هزاران مسافر در این استان، طی ایام نوروز جاری در بیش از ۱۵ امامزاده استان قزوین اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در نوروز امسال بیش از ۷۶۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری استان قزوین بازدید کردند که بیشتریت میزان بازدید مرتبط با آستان مبارک امامزاده حسین (ع) بوده است.

مجیدی در پایان یادآور شد: امامزاده سلطان سید محمد (ع)، امامزاده علی‌اصغر (ع) روستای زرآباد الموت شرقی، بقعه آقاسیدعلی شارینی تاکستان، امامزاده اباذر (ع) روستای دربند، امامزاده اسماعیل (ع) فلار الموت غربی و باراجین از دیگر مقصدهای گردشگران در استان قزوین بوده است.

کد خبر 5460405

منبع: مهر

کلیدواژه: امامزاده حسین گردشگری مذهبی قزوین اداره کل اوقاف قزوین بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا گردشگری روز طبیعت خراسان رضوی بازگشایی مدارس مشهد مسافران نوروزی خطبه های نماز جمعه سفرهای نوروزی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند