Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفر فیض‌اللهی گفت: بیشترین نگرانی که وجود دارد واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال باتوجه به بازگشایی مدارس است به طوریکه تاکنون تنها ۱۵/۸ درصد واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آنچه در بازگشایی مدارس مهم به نظر می‌رسد فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن ماه سال ۱۴۰۰ وزارت بهداشت آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال را اعلام کرد اما بسیاری از والدین با توجه به شایعاتی مبنی بر عوارض واکسن در بلند مدت برای کودکان از واکسیناسیون فرزندان خود خودداری کردند.
  پیش از تعطیلات نوروز زمزمه بازگشایی مدارس به گوش می‌رسید بنابراین بهترین فرصت بود که والدین به منظور حفظ سلامت فرزندان خود واکسیناسیون آن‌ها را انجام دهند.

برخی والدین بر اساس استناد به شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد از دریافت واکسن برای فرزندان خود ممانعت کرده و همین عامل نگرانی آن‌ها در بازگشایی مدارس شده است.
  صفر فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: در حال حاضر عمده گروهی که انتظار می‌رود در اسرع وقت برای دریافت واکسن مراجعه کنند، دانش‌آموزان هستند درحالی که متاسفانه در طول تعطیلات عید نوروز استقبال عموم مردم برای دریافت واکسن کووید ۱۹ بسیار اندک بود.
  وی افزود: بیشترین نگرانی ما در واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال باتوجه به بازگشایی مدارس است به طوری که تاکنون تنها ۱۵/۸ درصد از این جامعه آماری در استان واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
  مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: ۱۳۵ هزار واجد شرایط دریافت واکسن در گروه‌های سنی ۵ تا ۱۱ سال در استان داریم که جامانده از واکسن هستند و فقط ۲۵ هزار نفر در این رده سنی واکسینه شده‌اند.
  فیض‌اللهی ادامه داد: خوشبختانه در جمعیت دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال پوشش خوبی نسبت به دریافت واکسن داشتیم و تاکنون ۹۰ درصد از این رده سنی واکسن خود را دریافت کردند اما انتظار داریم که ۱۰ درصد باقی‌مانده هم برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.
  ۲۵ هزار نفر از گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال واکسینه شده‌اند
  وی عنوان کرد: باتوجه به تعطیلات عید نوروز، دید و بازدیدها و مسافرت‌هایی که صورت گرفته به نظر می‌رسد گردش ویروس کرونا بسیار بالا باشد بنابراین با توجه به شرایط حساس گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال؛ بهترین راه مقابله، واکسیناسیون است.
  مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه وضعیت تامین واکسن در استان مناسب است، گفت: براساس ابلاغ وزارت بهداشت برای رده سنی ۵ تا ۱۱ سال واکسن پاستوکووک و سینوفارم در نظر گرفته شده که باید در دو نوبت به فاصله ۴ هفته تزریق شود.
  فیض‌اللهی با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر از گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون عارضه‌ای خاصی در افراد واکسینه شده مشهود نبوده گرچه ماهیت واکسن کووید مانند واکسن‌هایی که در نوزادی و کودکی تزریق می‌شد؛ ممکن است در برخی افراد با درد موضعی یا تب همراه باشد که مشکل خاصی نداشته و بعد از چند روز مراقبت بهبود می‌یابد.
  وی ادامه داد: باتوجه به سویه‌های جدیدی که بر اثر جهش ویروس رخ داده، اکنون افراد کم سن و سال بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کووید قرار دارند که در این راستا بسیاری از کشورها در تلاش هستند فاز مطالعاتی تجویز واکسن برای افراد بالای ۲ سال را تکمیل کنند.
  مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرد: خوشبختانه در کشور ایران هم کمیته علمی تمام موارد مرتبط به واکسیناسیون را بررسی و بعد از انجام کار‌آزمایی‌های بالینی؛ گروه‌های تحت پوشش را مشخص می‌کند.
  فیض‌اللهی تصریح کرد: وظیفه کمیته علمی واکسیناسیون صیانت از سلامت افراد جامعه است و بر اساس مستندات علمی نظرات خود را ارائه می‌دهد بنابراین نگرانی در این مورد وجود ندارد.

واکسیناسیون به نفع سلامت جامعه است

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به نفع سلامت جامعه است، اذعان کرد: متاسفانه برخی شیطنت‌ها از سوی مخالفان واکسن در فضای مجازی صورت می‌گیرد که در این رابطه از شهروندان خواهشمندیم تحت تاثیر اخباری که از منابع غیر موثق منتشر می‌شود قرار نگیرند.
  مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به سابقه دیرینه ایران در تولید واکسن‌های متعدد ادامه داد: از سال ۱۳۶۳ کمیته علمی واکسیناسیون در ایران شکل گرفته و کارشناسان بر اساس مستندات علمی و قانونی، نظرات فنی خود را در راستای سلامت جامعه مطرح می‌کنند.
  فیض‌اللهی تصریح کرد: اکنون بیشترین گروه جامانده از واکسن افراد ۵ تا ۱۱ سال هستند که اخیرا واکسیناسیون آن‌ها از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد.
  وی اضافه کرد: گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال هم داریم که بخشی از آن‌ها، دانش‌آموز و بخشی دیگر عموم مردم هستند که تاکنون برای دریافت واکسن یا تکمیل دوزهای دور بعد خود مراجعه نکردند که انتظار داریم برای کمک به قطع زنجیره انتقال برای واکسیناسیون اقدام کنند.
  مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: بر اساس ابلاغ دستورالعمل بهداشتی ۰۸ از سوی وزارت بهداشت؛ شرط حضور در مدارس انجام واکسیناسیون است که اکنون کارکنان علوم پزشکی در حال انجام هماهنگی لازم در سطح نواحی مختلف آموزش و پروش استان هستند.

واکسیناسیون دانش آموزان باید با جدیت صورت گیرد
  فیض‌اللهی ابراز کرد: بر اساس دستورالعمل بهداشتی ۰۸ قوانین خاصی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده که بخشی از آن به واکسیناسیون و بخش‌های دیگر به فضای فیزیکی، تهویه، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می‌گردد.
  وی ادامه داد: دانش‌آموزان به ویژه افراد سنین پایین‌تر ممکن است خیلی آگاهی لازم در رابطه با ویروس کرونا را نداشته نباشند و حتی بر اساس شیطنت‌های کودکانه ماسک‌های خود را با هم تعویض کنند که این موارد نیاز به آموزش دارد که بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده این مسئولیت و نظارت بر اجرای برنامه‌های بهداشتی به مدیریت مدارس واگذار شده است.
  مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: مسئولین حوزه بهداشت هم نظارت لازم را در مدارس خواهند داشت اما امیدواریم با همکاری والدین تا پایان فروردین‌ماه بتوانیم واکسیناسیون دانش‌آموزان را به عدد قابل قبولی برسانیم.
  فیض‌اللهی اذعان کرد: انتظار داریم علاوه بر دانش‌آموزان، والدین و سایر افرادی که تاکنون مراجعه نکرده و یا واکسن خود را ناقص دریافت کرده‌اند برای ادامه واکسیناسیون مراجعه کنند چون با توجه به شیوع سویه‌های جدید در نقاطی از جهان این خطر وجود دارد که کشور ما هم درگیر شود.
  وی افزود: اکنون واکسیناسیون دوز چهارم در خیلی از کشورهای دنیا برای افراد با ضعف سیستم ایمنی و افراد بالای ۵۰ سال اجباری شده بنابراین همچنان تاکید داریم که دریافت واکسن کامل شود.
  مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان گفت: بازگشت به زندگی عادی و بازگشایی مدارس نباید منجر به عادی‌انگاری و نادیده گرفتن شیوه‌های بهداشتی شود چه بسا که همچنان بهترین روش برای در امان ماندن از ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون است.
  انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال بازگشایی مدارس وزارت بهداشت دریافت واکسن واکسن خود واکسینه شده دانش آموزان فیض اللهی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد