Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اثر حمله با سلاح سرد به سه روحانی در حرم مطهر رضوی ، یک نفر جان باخت و دو نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری آریا، در سومین روز از ماه مبارک رمضان 3 روحانی جهادگر حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) با ضربات چاقوی فردی با تفکرات تکفیری مورد حمله قرار گرفتند که متاسفانه منجر به شهادت یک تن و جراحت شدید دو تن از آنان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) بوده اند.
استاندار خراسان رضوی گفت: در حادثه حمله با سلاح سرد به سه زائر روحانی که ساعت 14 امروز در صحن پیامبر اعظم (ع) حرم رضوی روی داد ، یک نفر به سبب شدت جراحات در محل حادثه جان باخت و دو نفر دیگر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
یعقوب علی نظری افزود: هم اکنون وضع عمومی یکی از زخمی ها وخیم اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه ضارب به کمک عوامل انتظامی و یگان حفاظت حرم دستگیر شده و در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته است افزود: اطلاعات تکمیلی به زودی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

عامل حمله درحرم رضوی تحت تاثیر تفکرات تکفیری بوده است
فرماندار مشهد گفت: فردی تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری حمله امروز در حرم مطهر رضوی را مرتکب شده است.
محسن داوری افزود: عصر امروز فرد مهاجم با استفاده از سلاح سرد به سه نفر ازعامل حمله با چاقو در حرم مطهر رضوی تحت تاثیر تفکرات تکفیری بوده است روحانیون جهادی در عرصه فرهنگی شهر مشهد حمله کرد که یکی از این روحانیان بزرگواران به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود و دو روحانی دیگر مصدوم و تحت درمان هستند.
وی گفت: فرد ضارب بدست زائران و ماموران در صحنه دستگیر و تحویل مقامات امنیتی می‌شود.
فرماندار مشهد افزود: تحقیقات لازم در دستگاه قضایی و ماموران امنیتی در حال پیگیری است و با عامل یا عوامل این اقدام به شدت برخورد خواهد شد.
داوری گفت: ضمن تسلیت به خانواده محترم شهید این حمله، این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی هم در این زمینه گفت: تاکنون تنها یکی از سه روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده و اطلاعات تکمیلی این حادثه پس از تحقیقات کامل ارائه می‌شود.
محمدحسین درودی افزود: پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی بازپرسی ویژه قتل در دست اقدام است.
وی گفت:  پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

حال دو مصدوم حادثه حرم رضوی پایدار است
مدیر بیمارستان سوانح و حوادث شهید کامیاب مشهد گفت: شرایط و وضعیت جسمی دو مصدوم حادثه حرم مطهر رضوی پایدار است.
دکتر مسعود خانی افزود: هم اکنون 2 طلبه مصدوم بر اثر حمله با چاقو در بخشحال دو مصدوم حادثه حرم رضوی پایدار است مراقبت‌های ویژه بیمارستان امدادی مشهد بستری هستند.
وی گفت: تمام اقداماتی که لازم بوده از سوی کادر درمان برای بهبودی آنان انجام شده است و کادر پزشکی وظیفه خود را به طور تمام و کمال در این زمینه انجام داده و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
مدیر بیمارستان سوانح و حوادث شهید کامیاب مشهد افزود: اخباری که در شبکه‌های اجتماعی در این خصوص منتشر شده، حقیقت ندارد و وضعیت حال آنان اطلاع رسانی خواهد شد.

از گمانه زنی‌های نامعتبر در خصوص حادثه امروز در حرم رضوی پرهیز شود
سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی با صدور بیانیه اعلام کرد: از گمانه زنی‌های نامعتبر در خصوص حادثه امروز در حرم رضوی پرهیز شود.
سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی در این بیانیه‌ای آورده است: همزمان بااز گمانه زنی‌های نامعتبر در خصوص حادثه امروز در حرم رضوی پرهیز شود سومین روز ماه مبارک رمضان، فردی با هویت و ملیت معلوم اقدام به حمله با سلاح سرد به سه روحانی کرد، که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.
در ادامه این بیانیه آمده است :فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی در بیانیه خود اظهار داشت: متعاقبا اطلاعات تکمیلی در خصوص حادثه امروز اعلام خواهد شد.

دستور دادستان کل کشور برای رسیدگی فوری به حادثه مشهد
دادستان کل کشور به دادستان مشهد دستور داد ضمن برخورد قاطعانه با عامل و یا عوامل حمله وحشیانه درحرم امام رضا (ع)، شناسایی دست‌های پشت پرده آن در دستور کار نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در نامه ای به دادستان مشهد و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستور داد ضمن برخورد قاطع با عامل و یا عوامل این حادثه، ریشه یابی و کشف دست های پشت پرده این اقدام را در دستور کار فوری قرار داده و نتایج را گزارش نمایند.
متن این نامه بدین شرح است:
خبر جنایت و حمله وحشیانه فردی با تفکرات تکفیری به سه روحانی جهادگر عزیز که از شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام بودند موجب تاثر و تاسف گردید.
ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا و امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام که در ماه مبارک رمضان دشمنان اسلام و دست نشانده های خبیث و جنایتکار عناصر تکفیری و وابسته به اجانب موجب هتک حرمت آستان ملکوتیش گردیده و به جان زائران حریم امن آن امام تعرض کرده و موجب شهادت و جراحت آنان گردیدند.
موکدا از دادستان محترم مشهد مقدس و همچنین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی درخواست تعقیب و ریشه یابی دست های پشت پرده و پنهان این اقدام را داشته و برخورد قاطع با عامل و یا عوامل این حادثه را با فوریت در دستور کار قرار داده تا مطابق قوانین با آنان برخورد قاطعانه گردد.
دشمنان اسلام عزیز و اهل بیت علیهم السلام بدانند که هیچ‌گاه با این اقدامات پست و کثیف نخواهند توانست غباری بر پیکره جهان اسلام و مسلمین وارد کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت و صلابت همچون گذشته با دشمنان دین مبین اسلام و خاندان پاک و مطهر اهل بیت علیهم السلام مبارزه کرده و مایه عزت و آبروی جهان اسلام خواهد بود.
نتیجه تحقیقات و بررسی ها و نتایج به دفتر اینجانب گزارش گردد.‌

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشهد خصوص حادثه امروز اطلاعاتی و امنیتی تحت تاثیر تفکرات حرم مطهر رضوی سلاح سرد به سه تفکرات تکفیری امروز در حرم خراسان رضوی سه روحانی حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر این موضوع، گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی در مسجد جامع گوهرشاد و ایوان مقصوره از اذان صبح تا اذان مغرب برگزار می‌شود.   محمد مقومی بیان معارف قرآن، ترتیل سوره مبارکه یاسین بعد از نماز صبح و تلاوت اذان گاهی قبل از اوقات شرعی در طول روز و برگزاری محافل و جلسات قرآنی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جلسات سنتی قرآن کریم در یکی از شبستان‌های مسجد گوهرشاد در عصر‌ها در قالب برنامه دارالحفاظ برگزار می‌شود.   وی با اشاره به نیت واقف مبنی بر برگزاری جلسه‌ای صبحگاهی برای قرائت قرآن توسط مردم پس از نماز صبح، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.   سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی یادآور شد: طبق برنامه‌ها، نخستین جلسه صبحگاهی قرائت قرآن ساعت ۴ صبح پنجشنبه در مسجد گوهرشاد برگزار و از استاد سید مرتضی سادات فاطمی، پیشکسوت و صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، به عنوان استاد جلسه و پیشکسوت قرآنی در این جلسه دعوت شد.   مقومی همچنین اعلام کرد: از اساتید پیشکسوت دیگر و قاریان بین‌المللی و ممتاز در این جلسات هم استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان