Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه کردستان به فعالیت‌های عمرانی، بودجه و اعتبارات، مرجعیت و ارتقای جایگاه دانشگاه اشاره کرد و از رشد ۴۰ درصدی اعتبارات هزینه‌ای این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های برگزاری دانشجو، رحمت صادقی، در مراسم ویژه نوروز دانشگاه کردستان که با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته بیماری کرونا خسارت زیادی به خانواده دانشگاه کردستان زد و تعدادی از بهترینهای دانشگاه کردستان از میان اساتید، کارمندان و دانشجویان را از دست دادیم که یاد و خاطره همه آنها را زنده نگه می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی، ضمن تشکر از تلاش و کوشش مجموعه دانشگاه، اظهار امیدواری کرد سال ۱۴۰۱ کە آغاز قرن جدید و مصادف شده با ماه مبارک رمضان است، سال مبارک پر از موفقیت و شادی و سلامتی برای مجموعه دانشگاه کردستان باشد.

 

وی با اشاره به فعالیت بخش های مختلف دانشگاه در سال گذشته، عنوان کرد: در حوزه آموزش مجازی زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری تقویت شد که بر اساس ارزیابی وزارتخانه در این رابطه جزو بهترین دانشگاه های کشور بودیم.

 

صادقی با اشاره به تاسیس مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزشی در دانشگاه، افزود: جذب هیات علمی، توسعه رشته ها در مقاطع مختلف با استفاده از روش معمول، طرح تعاون و استاد وابسته با قدرت در دانشگاه کردستان ادامه یافت، همچنین جذب حدود ۵۰ هیات علمی، راه اندازی ۶ رشته کارشناسی، ۱۲ رشته ارشد و ۱۸ رشته دکتری سال گذشته انجام شد.

 

وی رشد راه اندازی مجله، چاپ مقاله و کتاب، مقالات پراستناد، برگزاری همایش، تعداد دانشمندان یک درصد و ۲ درصد، پژوهشگر پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، مراکز نوآوری، کلینیک تخصصی، طرحهای پژوهشی خارجی و ارتباط با جامعه خیرین، دانش آموختگان و صنعت را از جمله فعالیت ها و موفقیت های حوزه پژوهش ذکر کرد.


رئیس دانشگاه کردستان، به جایگاه این دانشگاه در دیپلماسی علمی بین المللی اشاره کرد و ادامه داد: جذب دانشجوی خارجی از ۹ ملیت مختلف، برنامه تبادل دانشجو و استاد، وبینارها، نشست ها، تفاهم نامه، کارآموزی بین المللی، DOI، مدارس تابستانه و زمستانه، المپیاد دانشجویی بین المللی، دوره های آموزشی مشترک، گرنتها و پروژه های خارجی، کرسی مجازی آموزش زبان فارسی، دانشگاه برتر کشور در تعاملات بین المللی از جمله موفقیت های این حوزه است.


وی به توسعه زیرساخت های دانشگاهی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: چارت جدید سازمانی، شروع بازبینی برنامه راهبردی دانشگاه، طراحی پرتال جدید دانشگاه، میل سرور جدید دانشگاه، اتوماسیونی نمودن فرایندهای مختلف آموزشی، پژوهشی، اداری، مالی و دانشجویی و تقویت آزمایشگاه مرکزی طی سال گذشته انجام شده است.

 

صادقی به فعالیت های عمرانی، بودجه و اعتبارات، مرجعیت و ارتقای جایگاه دانشگاه نیز اشاره کرد و از رشد ۴۰ درصدی اعتبارات هزینه ای دانشگاه خبر داد.

 

وی به مسئولیت اجتماعی دانشگاه نیز گریزی زد و گفت: پژوهشکده کردستان شناسی، دانشکده ها، دفتر ارتباط با صنعت و جامعه و شبکه ملی جامعه و دانشگاه با برگزاری همایش، نشست، اجرای طرح های کاربردی مختلف، ایجاد مراکز نوآوری، کلینیکهای تخصصی و ... در این زمینه خوب نقش آفرینی کردند.

 

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به شعار تعیین شده از سوی رهبری برای سال جاری، عنوان کرد: بدون شک در این عرصه هم دانشگاه ها با انجام پژوهش های کاربردی و تقاضامحور و روی آوردن به محصولات و تولیدات دانش بنیان و تبدیل علم به فناوری و تجاری سازی آن میتوانند ایفای نقش کنند.

 

وی در رابطه با  از سر گیری آموزش حضوری نیز خاطرنشان کرد: مهمترین کار و وظیفه همه ارکان دانشگاه باید پشتیبانی و تلاش برای از سر گیری آموزش حضوری و بازگشت دانشجویان به دانشگاه باشد.

 

به گفته وی کارگروه بازگشایی دانشگاه برای آماده سازی دانشگاه جهت حضور دانشجویان و از سرگیری آموزش حضوری تشکیل شده و همه واحدهای دانشگاه همت خود را برای حضور دانشجویان بکار خواهند بست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کردستان دانشگاه حضوری شدن دانشگاه ها دانشگاه کردستان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان

تین نیوز

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طه سمیعی گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات کردستان یک هزار و ۱۰۲ تن معادل با ۵۱۸ میلیون دلار بود و میزان صادرات صورت گرفته از طریق سایر گمرکات نیز ۴۹۱ هزار تن معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

سمیعی به میزان واردات ثبت سفارش شده از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان واردات ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن معادل با ۳۶۳ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: همچنین حجم ترانزیت صورت گرفته در سال گذشته از طریق گمرکات کردستان دو هزار و ۵۹۶ تن بوده که سه هزار و ۷۸۴ میلیون دلار ارزش داشته است.

سمیعی، جمع کل مبادلات تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۴ هزار و ۲۲۳ تن عنوان کرد و ادامه داد: ارزش دلاری این میزان مبادله ۴ هزار و ۹۷۸ میلیون دلار بوده است.

وی، هدف صادراتی تعیین شده برای سال گذشته را ۴۸۸ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: مهمترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات کردستان تخم خوراکی ماکیان، گوجه فرنگی زراعی، محصولات آهنی اسفنجی، تراکتور کشاورزی و سیب تازه بوده است.

سمیعی گفت: طلای خام، آلیاژ آلومینیوم کار نشده، دستگاه تهویه مطبوع ۲ تکه، قراضه و ضایعات انباره های سرب و قراضه و ضایعات آلومینیوم نیز از مهمترین اقلام وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و هند کشورهای عمده هدف صادراتی ایران بوده اند، اضافه کرد: عراق، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان نیز کشورهای عمده مبدا وارداتی کشور بوده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان