Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی پنتاگون گفت: به صورت کامل از مذاکرات یا هرگونه حل مسالمت‌آمیز این بحران حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، جان کربی سخنگوی پنتاگون به صورت اختصاصی به شبکه الجزیره قطر گفت: تمرکز حال حاضر نیرو‌های روسی در شرق و جنوب اوکراین است.

وی ادامه داد: اطلاع نداریم، این جنگ چقدر طول خواهد کشید و آیا پوتین می‌تواند با مذاکره با زلنسکی به این جنگ پایان دهد؟

کربی افزود: به صورت کامل از مذاکرات یا هرگونه حل مسالمت‌آمیز این بحران حمایت می‌کنیم، همچنان که از تلاش ترکیه استقبال کرده و برای شناخت بیشتر در مورد این مذاکرات باید منتظر ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد: آنچه برای روس‌ها در حال حاضر مهم است، تشدید جنگ و ویرانی در اوکراین است.

وی در ادامه ادعای خود افزود: زلنسکی را تحت هیچ فشاری قرار نخواهیم داد، بلکه آنچه ما به دنبال آن هستیم این است جنگ با حاکمیت کامل اوکراین پایان یابد.

این مقام آمریکایی گفت: برای رسیدن به توافق برای پایان یافتن جنگ، باید مسائل را به پوتین و زلنسکی سپرد.

کربی بار دیگر بر ادامه کمک به اوکراین تاکید کرد و با متهم کردن دوباره روسیه افزود: شواهد متقنی وحود دارد مبنی بر اینکه روسیه دست به جنایت جنگی زده است.

وی گفت: ایمان داریم که باید مسولان روسی را به خاطر جنایت‌هایی که در اوکراین انجام دادند، دادخواهی کرد.

این ادعا درحالی مطرح است که روسیه همواره غرب و در راس آن‌ها آمریکا را به انحراف افکار عمومی و دادن اطلاعات نادرست درباره جنگ اوکراین متهم می‌کند و این ادعا‌های مقامات واشنگتن را رد کرده است.

درهمین راستا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تصاویر منتشر شده در بوچا گفت: چنین نمایش تراژیک تنها برای بدنام کردن روسیه و نظامیان این کشور طراحی شده است.

پسکوف با اشاره به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که روسیه را به جنایات جنگی در بوچا متهم کرد و همچنین اظهارات ضد و نقیض پنتاگون در این خصوص، خواستار تحقیق یک مرجع بی‌طرف در این زمینه شد.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان مل نیز در این باره اظهار داشت در طول کنترل شهر بوچای اوکراین توسط نیرو‌های روسیه، حتی یک غیرنظامی متحمل هر گونه خشونتی نشده است.

نبنزیا با رد ادعای کی یف مبنی بر اینکه نیرو‌های روسیه هزاران غیرنظامی را از اوکراین اخراج کرده اند، گفت که ۶۰۰ هزار نفر به طور داوطلبانه در طول درگیری به روسیه منتقل شده اند.

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیرو‌های روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند.

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می‌کند.

رسانه روسی اسپوتنیک گزارش داد که (دولت) «کی یف» و رسانه‌های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می‌شود.

کی یف روسیه را دراین رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح می‌کند و به این موضوع اشاره دارد که نیرو‌های روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگوی پنتاگون جان کربی جنگ اوکراین و روسیه نیرو های روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است

یک مقام اطلاعاتی ارتش اوکراین اوضاع کنونی در خط مقدم نبرد با روسیه را از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «وادیم اسکی‌بیتسکی» جانشین سازمان اطلاعات نظامی اوکراین می‌گوید اوضاع در خطوط مقدم نبرد با روسیه حتی از زمان آغاز جنگ در فوریه سال ۲۰۲۲ هم دشوارتر است و حتی ممکن است بدتر از این هم شود.

این مقام اطلاعاتی اوکراین در مصاحبه با نشریه انگلیسی اکونومیست مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به ارتش این کشور دستور داده پیش از جشن‌های «روز پیروزی» بر آلمان نازی در نهم می (۲۰ اردیبهشت) و یا قبل از سفر او به چین در هفته پس از آن، دستاورد میدانی داشته باشند.

اسکی‌بیتسکی در این مصاحبه گفت: «مشکل ما بسیار ساده است، ما سلاح نداریم. ما از قبل می‌دانستیم که ماه‌های آوریل و می زمان سختی برای ما خواهد بود».

این مقام وزارت دفاع اوکراین گفت او راهی را برای اوکراین متصور نیست که بتواند به‌تنهایی در میدان نبرد با روسیه پیروز شود.

او همچنین گفت حتی اگر اوکراین بتواند روسیه را به سمت مرزهای ۱۹۹۱ عقب براند، در این صورت هم جنگ به پایان نمی‌رسد.

اسکی‌بیتسکی معتقد است راه پایان این‌گونه جنگ‌ها، مذاکره است و در حال حاضر هر ۲ طرف در تلاش هستند تا پیش از برگزاری گفت‌وگوهای بالقوه آتی، «مطلوب‌ترین موضع» را اتخاذ کنند.

این مقام اوکراین در ادامه پیش‌بینی کرد که «مذاکرات معنادار» میان مسکو و کی‌یف تا پیش از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ آغاز نمی‌شود.

اسکی‌بیتسکی درباره اوضاع میدانی هم گفت: «ارتش روسیه دیگر مانند سال ۲۰۲۲ نیست و حالا مانند یک پیکره واحد و با یک برنامه مشخص و تحت فرماندهی واحد عمل می‌کند».

مقام اطلاعاتی اوکراین همچنین گفت روسیه در حال تدارک برای یک حمله در مناطق خارکیف و سومی در شرق این کشور است.

او پیش‌بینی کرد حمله اصلی به این ۲ منطقه اواخر ماه جاری میلادی و یا ماه آینده آغاز شود.

اسکی‌بیتسکی شمار نظامیان روس که در عملیات نظامی در اوکراین شرکت می‌کنند را هم ۵۱۴ هزار نفر عنوان کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها