Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:34:08 GMT

کویت و عربستان برای حل بحران مالی به کمک لبنان می آیند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۲۷۸۲

کویت و عربستان برای حل بحران مالی به کمک لبنان می آیند

روزنامه کویتی "الجریده" امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه سفرای ریاض و کویت طی چند روز آینده به بیروت می روند، اعلام کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفته اند تا دست یاری به سوی لبنان دراز کنند.

این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک کویتی نوشت که دو روز پس از انتشار خبرها درباره ورشکستگی لبنان بر اثر بحران شدید اقتصادی، کشورهای حوزه خلیج فارس تصمیم گرفتند از لبنان حمایت اقتصادی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع کویتی با اشاره به اینکه کشورهای حوزه  خلیج فارس به این نتیجه رسیده اند که سقوط لبنان به نفع هیچ یک از این کشورها نیست، افزود: با انتشار خبر اعلام ورشکستگی لبنان، این نگرش در رهبران بسیاری از پایتخت‌های منطقه به وجود آمده است.

به نوشته الجریده، «بنابراین، باید از برخی تصمیم های اشتباه پیشین عدول کرد؛ کشورهای حوزه خلیج فارس به چند دلیل نمی توانند لبنان را کنار بگذارند، مهم‌ترین آنها هم تحولات بزرگ پیش رو در این کشور است که آن را به عرصه ای مناسب برای نقش آفرینی پیشروانه کشورهای خلیج فارس در خاورمیانه خواهد کرد.

این منبع با تاکید بر اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس برنامه مشخصی را برای حمایت از لبنان بر اساس فهرستی از اولویت ها تنظیم کرده اند که مهمترین آن در حوزه نیروی انسانی است، گفت: احتمالا کمک های اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس برای جلوگیری از ورشکستگی به سمت بیروت سرازیر شود.

وی توضیح داد: تزریق پول این کشورها به اقتصاد لبنان ممکن است به تحولات صحنه سیاسی پس از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آینده بستگی داشته باشد.

این منبع خاطرنشان کرد: بازگشت کشورهای حوزه خلیج فارس به عرصه اقتصادی لبنان همزمان با بازگشت در عرصه  سیاسی در قالب بازگشت سفرا و برگزاری جلسات بیشتر با مقامات لبنانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه "ولید بخاری" سفیر عربستان در بیروت برنامه افطاری ماه مبارک رمضان را با حضور تعدادی از شخصیت های لبنانی از طیف های مختلف سیاسی تدارک دیده، خاطرنشان کرد: این دیدارها همزمان با روند انتخابات در لبنان خواهد بود.

پیش تر «سعاده شامی» معاون نخست وزیر لبنان در یک گفت و گوی تلویزیونی از ورشکستگی دولت و بانک مرکزی این کشور خبر داده بود، هرچند وی بعدا ضمن اذعان به بحران مالی گریبانگیر کشورش اعلام کرد منظورش ورشکستگی نبوده است.  

وی با اعلام اینکه دولت و بانک مرکزی لبنان ورشکسته شده‌اند، اشاره کرد که زیان وارده بین دولت، بانک مرکزی، بانک‌ها و سپرده گذاران توزیع می‌شود، اما درصد آن را مشخص نکرد.

الشامی افزود: در مورد توزیع زیان اختلاف نظر وجود ندارد، زیان‌ها بین دستگاه‌های ذیربط از دولت تا بانک مرکزی، بانک‌های دیگر و سرمایه گذاران توزیع می‌شود، اما دولت و بانک مرکزی لبنان ورشکسته شده و زیان رخ داده است و ما سعی خواهیم کرد تا زیان‌های مردم کاهش یابد.

برچسب‌ها لبنان بیروت کویت عربستان سعودی شورای همکاری خلیج فارس ریاض بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان بیروت کویت لبنان بیروت کویت عربستان سعودی شورای همکاری خلیج فارس ریاض بانک مرکزی کشورهای حوزه خلیج فارس بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید