Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان،‌ با بیان این‌که بیشترین بازدید در کل استان مربوط به باغ دولت آباد بود در شهر میراث جهانی یزد است، اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۸ هزار مسافر از این مجموعه تاریخی و جذاب دیدن کردند.

وی افزود:‌ آتشکده زرتشتیان یزد هم با میزبانی بالغ بر ۸۵ هزار گردشگر دومین محل پربازدید یزد در تعطیلات نوروزی امسال را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی زندان اسکندر با ۴۷ هزار بازدید کننده را سومین جاذبه پربازدید شهر میراث جهانی یزد دانست و گفت: در مدت تعطیلات نوروزی، موزه خودروهای کلاسیک و دست‌ساز به عنوان یکی از موزه‌های خلاق استان یزد نیز میزبان ۲۲ هزار گردشگر و بازدید کننده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در پایان موزه سنگ و معدن بافق را با ۱۹ هزار بازدید کننده و موزه مردم شناسی باغ پهلوانپور در شهرستان مهریز را با ۱۱ هزار بازدید کننده از دیگر جاذبه های پربازدید نوروز ۱۴۰۱ در استان یزد دانست.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد میراث فرهنگی احمد آخوندی نوروز 1401 بازدید کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • ویدیویی که پس از عفو بابک زنجانی پربازدید شد
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید