Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی جمالی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید خود از مرکز اهدا خون میدان روح الله قم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نذر خون از زیباترین نذرها است و در این عمل خداپسندانه جان سه نفر را می‌توان نجات داد.

وی با بیان اینکه در طول سال همواره به خون نیاز است افزود: عمل‌های جراحی به صورت مستمردر مراکز درمانی کشور صورت می‌گیرد و کسانی که نیت اهدا خون و کمک به بیماران را دارند؛ نباید این امر را فقط به ایام خاص مثل شب‌های قدر موکول کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی ادامه داد: در ایام شبهای قدر شاهد افزایش مراجعه کننده ها به مراکز اهدا خون خواهیم بود که در این صورت ممکن است ظرفیت مراکز اهدا خون پاسخگوی حجم مراجعات نباشد به همین دلیل از مردم درخواست داریم که در طول سال و همچنین در همین روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان نسبت به اهدا خون اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور ابراز داشت: امسال شاهد شرایط سخت و کم سابقه‌ای بودیم چرا که پایان تعطیلات نوروز با آغاز ماه مبارک رمضان همراه بود.

وی بیان داشت: قبل از عید و در نیمه دوم اسفند که عمل‌های جراحی بالا می‌رفت و نیاز به خون زیاد بود؛ نگرانی‌هایی از بابت میزان ذخایر خونی در کشور وجود داشت اما با تلاش و مجاهدت پرسنل انتقال خون که سربازان گمنام عرصه سلامت هستند و همچنین همراهی مردم نیکوکار این محدوده زمانی مدیریت شد.

افزایش ۱۵ درصدی اهدا خون در قم در ایام نوروز

جمالی عنوان کرد: در ایام نوروز امسال در قم تا ۱۵ درصد و برخی شهرها تا ۲۵ درصد افزایش اهدا خون داشتیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور افزود: در حال حاضر ذخایر کشور خون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته و از بابت خون در استان‌ها مشکلی نداریم هر چند که برخی از استان‌های بزرگ همچون تهران مشکلاتی وجود دارد.

وی اضافه کرد: قم علاوه بر اینکه نیاز خونی استان را تأمین می‌کند به استان سیستان و بلوچستان و تهران نیز کمک می‌کند.

جایگاه قم امکانات بالاتری را طلب می‌کند

جمالی با بیان اینکه مرکز اهدا خون میدان روح الله قم استانداردهای بالایی دارد اما جایگاه قم امکانات بالاتری را طلب می‌کند افزود: در منطقه پردیسان قم زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر در نظر گرفته شده که نقشه خوبی نیز برای ساخت آن طراحی شده و امیدواریم استاندار قم از ساخت این ساختمان حمایت کنند.

وی عنوان داشت: در چهار سال آینده امکانات فعلی مرکز اهدا قم پاسخگوی نیاز استان نخواهد بود و امیدواریم با حمایت‌های استان در طی دو سال آینده شاهد اتمام این ساختمان در پردیسان باشیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور تصریح کرد: اگر ساختمان پردیسان قم توسط استان احداث شود کلیه تجهیزات آن از سوی سازمان انتقال خون کشور تأمین نخواهد شد.

کد خبر 5460399

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای خون قم نذر خون بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا گردشگری روز طبیعت خراسان رضوی مشهد بازگشایی مدارس مسافران نوروزی خطبه های نماز جمعه سفرهای نوروزی سازمان انتقال خون کشور اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در چالوس در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه دولت امسال افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است، گفت: جلسه شورای معاونین دانشگاه برگزار شد و در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

محمد مهدی طهرانچی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و آینده کشور را رقم می‌زند.

او ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر هفته گذشته در رشته ریاضی، شش برابر این تعداد در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که حکایت از ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش آموزان دارد و اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد

طهرانچی با بیان اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته است و هنر و رسانه در این جنگ، نقش جدی را بازی می‌کنند، افزود: جامعه شناسی و مخاطب شناسی در هنر و رسانه جایگاه بسیار مهمی دارد که این موضوع از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد.

در این اجلاسیه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم