Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرچه دولت اهتمام جدی در گسترش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و توسعه زیرساخت‌ها در استان کردستان دارد اما فرودگاه سنندج به عنوان تنها فرودگاه کردستان از بهمن‌ماه سال گذشته تعطیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، گرچه دولت اهتمام جدی در گسترش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و توسعه زیرساخت‌ها در استان کردستان دارد اما نبود پروازهای منظم روزانه در فرودگاه سنندج، حضور سرمایه‌گذاران، نخبگان و مسوولان در استان را با مشکل مواجه خواهد کرد و همین مانع تحقق اهداف دولت در برنامه‌های توسعه‌ای و ایجاد زیرساخت‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه در استان‌های همجوار کردستان روزانه چندین پرواز انجام می‌شود، فرودگاه سنندج به عنوان تنها فرودگاه کردستان که یکی از استان‌های گردشگرپذیر و استراتژیک کشور است، از بهمن‌ماه سال گذشته تعطیل شده است.

 در حال حاضر پروازهای فرودگاه سنندج در روزهای یکشنبه و جمعه توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر برقرار است و پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان که در چهار روز دیگر هفته در این فرودگاه برقرار بود، هنوز فعال نشده است.

هر چند مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان هم اهلام کرده بود که مشکلات اقتصادی و اختلافات میان شرکت کیاپرواز و شرکت آسمان علل اصلی لغو پروازهای سنندج است و از اوایل بهمن سال گذشته تاکنون پروازهای فرودگاه سنندج لغو شده و علل لغو این پروازها مشکلات اقتصادی و اختلافات مالی میان دو شرکت خصوصی ارائه‌دهنده خدمات هندلینگ به شرکت‌های هواپیمایی است اما استاندار کردستان از توقف پرواز‌ها ابزار تاسف کرد.

ابراز تاسف استاندار کردستان از توقف پروازها در فرودگاه سنندج

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در خصوص این مطلب ضمن ابراز تاسف از توقف پروازها در فرودگاه سنندج به دلیل عدم ارائه خدمات هندلینگ پروازی، اظهار داشت: از آغاز بروز این مشکل جلسات متعددی را با مدیران مربوطه در این رابطه برگزار کرده‌ایم تا هم مشکل خدمات هندلینگ پروازی برطرف و هم  پروازها از نظم و شرایط بهتری برخوردار شود که این امر نیز مستلزم زمان است.

وی با بیان اینکه کردستان برای توسعه و پیشرفت نیازمند یک سیستم حمل و نقل هوایی مناسب و قابل اتکا است، افزود: برای رفع ریشه‌ای مشکل پروازهای فرودگاه سنندج نیازمند تاسیس یک شرکت هواپیمایی در استان هستیم و در این خصوص نیز با چند سرمایه‌گذار رایزنی های اولیه صورت گرفته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: یکی از سرمایه گذاران از تاسیس شرکت هواپیمایی در سنندج استقبال کرده و ما نیز در استان برای سامان بخشی به پروازها سرمایه گذاران را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

زارعی کوشا ادامه داد: با وزیر راه و شهرسازی در رابطه با از سرگیری پروازها با نظم بیشتر صحبت شده و روز های آتی هم برای رفع موانع خدمات هندلینگ پروازی و تاسیس شرکت هواپیمایی با مدیرعامل هواپیمایی کشوری نشستی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم این مشکل به صورت کامل رفع شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار کردستان فرودگاه سنندج شرکت هواپیمایی خدمات هندلینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی

مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: ۱۷۴ صندلی به روز، در سالن‌های شماره دو و سه این سینما با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در هفته گذشته تعویض شد.

حیدر مرادی با اشاره به استقبال چشمگیر کردستانی‌ها در سال گذشته از اکران فیلم‌های مختلف سینمایی گفت: ۲۵۰ هزار نفر در این مدت در سینما‌های استان پای دیدن فیلم‌های مورد علاقه شان نشستند.

هم اکنون پانزده سالن سینمایی با هزار و ۸۳۵ صندلی در استان کردستان و در زیر مجموعه پردیس سینما بهمن فعال است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج