Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: قطعاً موضوعات اختلافی بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد ولی با مدیریت به وجود آمده تمام موضوعات برطرف می‌شود و حل آن‌ها بر مبنای تعامل است.

علیرضا خزائلی اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۷ نوروزگاه داشتیم که با تدبیر استاندار قزوین در خصوص لزوم معرفی قزوین در نقاط تلاقی گردشگران با استان، تعداد ۷ نوروزگاه در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی اتفاق افتاد که با استقبال خوب گردشگران و مسافران مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جهت‌گیری برنامه‌های حوزه گردشگری در سال ۱۴۰۱ به سوی دعوت از سرمایه‌گذاران و تسهیل روند سرمایه‌گذاری برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری است.

بنا بر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، این مسئول تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۱ با اقامت بیش از ۸۷ هزار گردشگر در استان با رشد ۳۵ درصدی این حوزه نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ مواجه بودیم.

وی بیان کرد: در تیرماه ۱۴۰۱ جشن ثبت جهانی مجموعه سعدالسلطنه به عنوان اولین میراث جهانی استان قزوین را خواهیم داشت که نویدبخش روزهای خوبی برای گردشگری استان خواهد بود.

خزائلی گفت: در نوروز امسال ۲۷۱ غرفه صنایع دستی در قزوین و شهرستان‌های تابعه برپا شد و مجموع فروش صنایع دستی استان در این ایام ۲۷ میلیارد ریال بوده است و در سال پیش رو برای برگزاری تورهای قزوین گردی از مبدأ استان‌های هم‌جوار به ویژه البرز و تهران به قزوین برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر اعتباری که توسط شهرداری به مرمت تخصیص داده می‌شد و در شورای اسلامی شهر به تصویب می‌رسید نداشتیم و برنامه مرمت ویژه‌ای مانند آنچه در سعدالسلطنه اتفاق افتاد مشاهده نمی‌شود، از اعضای شورای شهر درخواست می‌شود که اعتبار بیشتری را به این حوزه اختصاص دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی قزوین بیان کرد: قطعاً موضوعات اختلافی بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد ولی با مدیریت به وجود آمده تمام موضوعات برطرف می‌شود و حل آن‌ها بر مبنای تعامل است، پروژه سبزه میدان به تصویب میراث فرهنگی استان رسیده و توسط یک مشاور ملی به اجرا درآمد و امیدواریم مجموعه دولتخانه نیز به عنوان یک مجموعه تاریخی فرهنگی در اختیار مردم و گردشگران قرار گیرد.

وی ادامه داد: تمام سرمایه‌گذاران پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری می‌توانند از محل تسهیلات تبصره ۱۸ با نرخ سود ۱۰ تا ۱۲ درصد برای تأمین اعتبار مورد نیاز و تکمیل پروژه خود اقدام کنند.

خزائلی در پایان گفت: کمیته واگذاری ماده ۲۷ امکان مناسبی را برای احداث و تکمیل طرح‌های گردشگری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد که خانه تاریخی زعیم و خانه سعدالسلطان در حال حاضر از این طریق واگذار شده و مراحل مرمت و تجهیز خود را طی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري میراث فرهنگی قزوين میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا