Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: از تمام دانشجویان بین‌المللی که در ایران تحصیل می‌کنند بیش از ۲۵درصد از کشور افغانستان هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد جواد سلمانپور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه یک درباره تعداد دانشجویان افغانستانی که در دانشگاه‌های سراسری ایران تحصیل می‌کنند گفت: از تمام دانشجویان بین‌المللی که در ایران تحصیل می‌کنند، بیش‌از ۲۵ درصد این دانشجویان، از کشور دوست و همسایه افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این دانشجویان از کشور افغانستان از سه طریق پذیرش می‌شوند، طریق اول کنکور سراسری است که در ایران برگزار می‌شود، طریق دوم خود این دانشجویان از کشور افغانستان تقاضا می‌دهند و در یکی از دانشگاه‌هایی که دارای مجوز جذب دانشجویان خارجی است، پذیرش می‌گیرند، طریقه سوم کسب بورس از جمهوری اسلامی برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های داخل کشور است.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان درباره اینکه آیا مشکل خاصی در خصوص تحصیل این دانشجویان وجود دارد یا خیر افزود: ما با تنش‌ها و مشکلات متعددی هم درباره دانشجویان کشور افغانستان و هم درباره دانشجویان سایر کشورها، روبرو هستیم، این تنش‌ها و مشکلات شناسایی‌شده و به‌ترتیب اولویت‌بندی در حال رفع آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: مسلماً تعامل بین دستگاه‌ها می‌تواند حل این چالش‌ها را هم تسهیل و هم تسریع کند و خواهشی که دارم این است که تعاملات دستگاهی در ارتباط با حل مشکلات، بتوانند به شکل‌های مختلف ارتقا یابند.

وی درباره اینکه دانشجویان افغانستانی بیشتر در چه رشته‌هایی تحصیل می‌کنند و بازار کار آن‌ها در چه رشته‌هایی خواهد بود افزود: خوشبختانه دانشجویان افغانستانی از هوش بالایی برخوردار هستند و بسیاری از نخبگان بین‌الملل ما از دانشجویان کشور عزیز افغانستان هستند لذا در رشته‌های مختلف در سه مقطع کارشناسی کارشناسی‌ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند همچنین برخی از دانشجویان دکترای برجسته آموزش عالی ما از کشور افغانستان هستند که نوید آینده خوبی برای کشور خود و تعاملات کشور ما دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان دانشجویان افغانستانی دانشجویان خارجی سلمان پور کشور افغانستان افغانستان هستند امور دانشجویان تحصیل می کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • خون شریک ۲ + فیلم