Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱ هزار و ۱۶ نفر معادل ۱.۴ درصد از افراد واجد شرایط در استان تاکنون هیچ اقدامی برای کارت هوشمند ملی خود انجام نداده‌اند.

عبدالرضا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه افراد واجد شرایط کارت هوشمند ملی تا پایان سال در استان ۷۶۷ هزار و ۹۹ نفر بوده‌اند، اظهار کرد: تاکنون ۷۵۶ هزار و ۸۳ نفر معادل ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد برای کارت هوشمند ملی درخواست و اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۳۶۰ نفر در انتظار صدور کارت هوشمند ملی هستند.

مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی مدرک هویتی برای افراد محسوب می‌شود، افزود: ۱۱ هزار و ۱۶ نفر معادل ۱.۴ درصد از افراد واجد شرایط در استان تاکنون هیچ اقدامی برای کارت هوشمند ملی خود انجام نداده‌اند.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در کشور تمامی افرادی که متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی هستند تا پایان شهریورماه کارت خود را دریافت خواهند کرد، این زیرساخت فراهم شده که کارت هوشمند ملی در سریع‌ترین زمان ممکن به دست افراد برسد.

کریمی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری جزو چهار استان کشور بوده که بالاترین درخواست مردم برای صدور کارت هوشمند ملی اخذ شده است، بنابراین در صورتی که مردم سریع‌تر برای کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند قطعا همچون سنوات گذشته جزو استان پیشرو خواهیم بود.

مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در استان حدود ۴۱ دفتر پیشخوان فعال و دو دفتر ICT روستایی فعال وجود دارد که درخواست های اولیه در آنجا ثبت می‌شوند، البته برای ایجاد دفاتر پیشخوان درخواست‌هایی صورت گرفته که در حال اخذ مجوزات لازم هستند.

وی در ادامه در خصوص صدور شناسنامه مکانیزه، تصریح کرد: طرحی در حال حاضر برای تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز وجود ندارد، از طرفی در سال گذشته ۴۹ هزار و ۵۹۳ جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده که به طور متوسط سالانه بین ۵۰ تا ۵۵ هزار جلد صادر می‌شود.

ثبت ۸۳ واقعه ولادت در روز نخست سال ۱۴۰۱

کریمی در پایان با اشاره به استقبال بسیار خانواده‌ها برای تولد فرزندشان در ابتدای سال ۱۴۰۱، گفت: حدودا ۸۳ مورد ولادت در استان در تاریخ اول فروردین‌ماه سال جاری به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۲ نفر دختر و ۴۱ نفر پسر متولد شد، ۳۲ نفر از ولادت‌ها مربوط به مناطق روستایی و ۵۱ نفر در مناطق شهری گزارش شده است.

وی با اشاره به کاهش ۳.۷ درصدی واقعه ولادت در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته، بیان کرد: بیشترین فراوانی نام پسر در سال گذشته به ترتیب آراد، امیرعلی، آریا، حسین، علی و محمد و بیشترین فراوانی نام در دختران رسا، آوا، فاطمه، زهرا، هلما و آیلین بوده است که در صورت ممنوعه نبودن، نام انتخابی از سوی والدین ثبت می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر نام انتخابی در فرهنگ ایرانی نباشد، باید مستندات لازم ارائه و در کمیته نام‌گزینی ثبت‌احوال مطرح شود، در صورت معنادار بودن، این اجازه داده می‌شود که نام انتخابی ثبت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کارت ملی هوشمند شناسنامه مکانیزه مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری برای کارت هوشمند ملی افراد واجد شرایط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در سطح شهرستان لردگان تعهد ایجاد یک هزار و ۵۰۷ فرصت شغلی جدید در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری